Full version: Idag fyller vi år!
Berith
Idag för exakt tio år sen var det många av oss som registrerade sig på Odlas nya forum! bravo.gif

Åh vad vi tyckte det var nytt och fint. Det gamla forumet var såklart också toppen men detta var verkligen skillnad. Eller hur? Ni som var med då, vad tyckte ni?

Tio år är ju en jättelång tid egentligen, och massor har väl hänt även med internet i övrigt. Hela världen ligger ju där ute, det är bara att ta för sig.

Hurra! Hurra! Hurra! yahoo.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Berith @ 01-11-2012, 07:50) *
Idag för exakt tio år sen var det många av oss som registrerade sig på Odlas nya forum! bravo.gif

Åh vad vi tyckte det var nytt och fint. Det gamla forumet var såklart också toppen men detta var verkligen skillnad. Eller hur? Ni som var med då, vad tyckte ni?

Tio år är ju en jättelång tid egentligen, och massor har väl hänt även med internet i övrigt. Hela världen ligger ju där ute, det är bara att ta för sig.

Hurra! Hurra! Hurra! yahoo.gif


Men för ärlighetens namn, tyckte vi nog det var krångligt. Och innan jag hann registrera mig på nytt, hade någon annan tagit mitt namn yes.gif
Då var man ju fortfarande ute med modem....... ja mycket har ändrat sig sedann dess

Elisabeth
Gossen Ruda
Sepåfan, det hade jag inte koll på. Å andra sidan var jag lite sen att regga mig, var lite tveksam efter alla påhopp pga min positiva inställning till Roundup.
Peztis
Grattis till Odla!

Kul med er som har så lågt nummer. Är det många som är kvar av den "gamla skaran"?
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Gossen Ruda @ 01-11-2012, 08:48) *
Sepåfan, det hade jag inte koll på. Å andra sidan var jag lite sen att regga mig, var lite tveksam efter alla påhopp pga min positiva inställning till Roundup.


Ja gossen du har retat gallfeber på många med din roundup
Huggorm
Man kan trycka på "Medlemmar" uppe till höger och sedan sortera efter registreringsdatum. Omkring ett femtiotal registrerade sig första dagen och av dem är det kanske hälften som ännu är aktiva
silos
Ett STORT grattis till Odla! blomma.gif
Alba
Hu gick det då till att ni hittade Odla ni som varit med från första dagen.
Hur visste ni att det skulle öppna ? Fanns det en föregångare till det Odla som öppnade 1.11.02?
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Alba @ 01-11-2012, 10:25) *
Hu gick det då till att ni hittade Odla ni som varit med från första dagen.
Hur visste ni att det skulle öppna ? Fanns det en föregångare till det Odla som öppnade 1.11.02?


Forumet fanns ju innan bar i en annan form. Jag fick reda på forumet från Göran innan han startade och då var man med direkt.
Sen var man ju inte online så mycket för det blev ju dyrt med telefonmodem. Mest gick jag in först efter kl. 18.00 för då blev det billigare. Ja det var tider det......

Elisabeth
Alba
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-11-2012, 10:39) *
Forumet fanns ju innan bar i en annan form. Jag fick reda på forumet från Göran innan han startade och då var man med direkt.
Sen var man ju inte online så mycket för det blev ju dyrt med telefonmodem. Mest gick jag in först efter kl. 18.00 för då blev det billigare. Ja det var tider det......

Elisabeth


Aha det var så det startade.
Tänk vad det har ändrats beträffande telefonmodem.
Tur man inte kan vara på Odla bara efter kl.18.00. Vad skulel man då föra på dagarna confused.gif
Man glömmer så lätt hur det varit och tar för givet allt numera.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Alba så hade man ju i alla fall tid att gå till jobbet a0a.gif

Och på nätterna satt man framför datorn. Sakta gick det ju också på den tiden.
Berith
Jag kommer inte alls ihåg hur jag hittade till Odla då för evigheter sen... Jag bara vet att jag fastnade. blink.gif Och som Elisabeth säger så var ju Göran aktiv i forumet, tillsammans med brorsan Ingemar. tummenupp.gif

Modem ja, det var grejer det! Kunde vi ens tänka oss då att det skulle komma nåt som kallades bredband och man kunde surfa runt hur man ville och när man ville och prata med vem som helst hur lätt som helst.

(Måste nog kolla in mina första inlägg här och se om jag odlautvecklats något på dom här åren.)
pejori
När forumet gjordes om 2002 fanns en avdelning som hette "det gamla forumet" Där jag gick in och läste ofta.
Den delen försvann när forumet uppgraderades för några år sedan.

Var inte registrerad medlem dom första åren, tror jag hittade odla när jag lärde mig att surfa med telemodem..
Kan inte påminna mig, att det gamla forumet var så mycket annorlunda, mer än att fler medlemmar hade sina egna namn som nick. confused.gif
Gossen Ruda
I det första forumet kunde man byta nick själv, eller rättare sagt. Man skrev valfri signatur. Ett tag kallade jag mig för Mr Roundup. laugh.gif
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 01-11-2012, 12:46) *
I det första forumet kunde man byta nick själv, eller rättare sagt. Man skrev valfri signatur. Ett tag kallade jag mig för Mr Roundup. laugh.gif


giggle.gif
Berith
Nån som vet om man kan hitta det första forumet någonstans? Eller är det bortplockat för alltid från nätet?
evelina
Jag tittade nog länge innan jag registrerade mig. Kommer ihåg många gamla medlemmar som inte är aktiva längre. Själv har jag varit borta ett par år p.g.a flytt. En del har jag träffat i riktiga livet. rose.gif

Grattis Odla.nu
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Gossen Ruda @ 01-11-2012, 12:46) *
I det första forumet kunde man byta nick själv, eller rättare sagt. Man skrev valfri signatur. Ett tag kallade jag mig för Mr Roundup. laugh.gif


det minns jag fakriskt inte.

Berith jag hade någonstans det gamla odla i min PC men hittar det inte nu.

I början var det ju inte olika avdelningar. Jag tror dom första avdelningar kom 2002, eller hur?

Elisabeth
Eva i Skåne
Jag fick ju inte tummarna loss att regga mig de första dagarna, men har ett relativt lågt medlemsnummer trots allt.
Visst var jag med innan också, men var det då vi hade de långa trådarna där svaren kom på raden under? Jag inbillar mig att det var en ännu äldre version...
När startades Odlas forum från första början? Det kunde vara roligt att veta.
Gossen Ruda
CITAT (Eva i Skåne @ 01-11-2012, 15:08) *
Jag fick ju inte tummarna loss att regga mig de första dagarna, men har ett relativt lågt medlemsnummer trots allt.
Visst var jag med innan också, men var det då vi hade de långa trådarna där svaren kom på raden under? Jag inbillar mig att det var en ännu äldre version...
När startades Odlas forum från första början? Det kunde vara roligt att veta.

Jo, jag tror att det fanns två versioner med trådad visning innan detta kom. Möjligen var det i det allra första man kunde skriva valfritt nick.
pejori
CITAT (Eva i Skåne @ 01-11-2012, 15:08) *
Jag fick ju inte tummarna loss att regga mig de första dagarna, men har ett relativt lågt medlemsnummer trots allt.
Visst var jag med innan också, men var det då vi hade de långa trådarna där svaren kom på raden under? Jag inbillar mig att det var en ännu äldre version...
När startades Odlas forum från första början? Det kunde vara roligt att veta.


-98 tror jag det var.

Rätt kul att läsa dom första sidorna från 2002.
Diskussionerna var samma som nu, när forumet uppdateras.
Minns när Odla bytte server och vi fick den gröna bakgrunden, då gick vågorna höga också... giggle.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag kan se det tillbaka till nov 1998
Anma
CITAT (pejori @ 01-11-2012, 15:46) *
-98 tror jag det var.

Rätt kul att läsa dom första sidorna från 2002.
Diskussionerna var samma som nu, när forumet uppdateras.
Minns när Odla bytte server och vi fick den gröna bakgrunden, då gick vågorna höga också... giggle.gif

Ja människor är vanedjur och allt nytt väcker starka känslor. Sen när det nya blivit invant och man går tillbaka och tittar på hur det var förr (om det finns möjlighet att göra det) så tycker man att det är heldumt och knasigt istället. smile.gif
Se bara på Facebook och tidsinjen. Hur många minns hur det var innan?
pejori
CITAT (Anma @ 01-11-2012, 15:50) *
Ja människor är vanedjur och allt nytt väcker starka känslor. Sen när det nya blivit invant och man går tillbaka och tittar på hur det var förr (om det finns möjlighet att göra det) så tycker man att det är heldumt och knasigt istället. smile.gif
Se bara på Facebook och tidsinjen. Hur många minns hur det var innan?


Sant... angel_not.gif
"Det ska vara som det alltid varit och som vi är vana vid" giggle.gif

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-11-2012, 15:50) *
Jag kan se det tillbaka till nov 1998


Kan nog stämma ja.. tummenupp.gif
pejori
Startade tydligen redan -97..

http://www.svd.se/naringsliv/odla-loss-via-natet_6975593.svd
Alba
Tänk så många år jag har förspillt innan jag visste att Odla fanns. slap.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (pejori @ 01-11-2012, 16:04) *


Det kan vara. 96 eller 97 köpte jag min första PC hemma och jag vet början på odla.

Biggan_
hbd.gif yaay.gif blomma.gif
Jag läste ett bra tag på forumet innan jag reggade mej. Jag tror jag hamnade här när jag googlade på någon växt.
gnon49
Även jag "ramlade" över Odla när jag sökte något i växtväg. Väntade med att regga mig tills jag kände mig familjär med sidan. Eftersom jag var novis gällande trädgården var Odla guld värd genom all samlad kunskap som fanns i forumet. Känns som det var igår jag reggade mig. Vad tiden går egentligen.
Flemming
Grattis alla "gamlingar" skönt att det finns några kvar som kan föra kunskapen vidare yaay.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon