Full version: nålbindning
anki/ronninge
är det någon här på forumet som pysslar med nålbindning?
en gammal teknik från medeltiden.

jag har precis täljt till mg en nål i trä,,
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag vet bara en kvinna i ett tyskt forum som gör det och hon har visat nägra grejor hon gjorde
Rihane
Är på nybörjarnivå . Har inte riktigt tålamod med trådskarvarna som envisas med att gå upp hur jag än tvinnar dom.
Om jag hade småbarn hade jag nog lovpriasat nålbindning som är lätt att lägga ifrån sig utan att tappa maskor.
anki/ronninge
oj vad kul, jag har lixom inte kommit igång med hur man gör ens. wink.gif Imorgon skaffar jag mig ullgarn, sen blir det till att försöka klura ut hur man gör..
CITAT (Rihane @ 01-11-2012, 15:18) *
Är på nybörjarnivå . Har inte riktigt tålamod med trådskarvarna som envisas med att gå upp hur jag än tvinnar dom.
Om jag hade småbarn hade jag nog lovpriasat nålbindning som är lätt att lägga ifrån sig utan att tappa maskor.



kanske har du nån länk, så jag kan få se????
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-11-2012, 15:04) *
Jag vet bara en kvinna i ett tyskt forum som gör det och hon har visat nägra grejor hon gjorde
Rihane
Finns bra instruktioner på youtube. Laddade ner några som såg bra ut och brände på en dvd.( Är på sån nybörjarnivå att jag måste lära om efter varje längre uppehåll)
anki/ronninge
det var ju en bra ide, det där med att bränna av! Taget!! smile.gif
CITAT (Rihane @ 01-11-2012, 17:15) *
Finns bra instruktioner på youtube. Laddade ner några som såg bra ut och brände på en dvd.( Är på sån nybörjarnivå att jag måste lära om efter varje längre uppehåll)

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon