Full version: Kaninproblem
Gossen Ruda
Inget större problem men sen igår har jag en kanin i trädgården. En vit. Förmodligen har den rymt eller blivit utsläppt nånstans i området. Jag har hela trädgården inhägnad med ett glest nätstaket för att hålla ute katterna men kaninen tar sig utan problem genom staketet. Nu på hösten kan den inte göra så mycket skada så den får hållas så länge. Jag har försökt skrämma bort den och lyckades en gång men den var snart tillbaka. Förmodligen trivs den bland alla buskar och småträd, de flesta grannarna har bara en gräsmatta över hela tomten.
Monica i Nässjö
Överlever den vintern om det är en innekanin som släppts ut tror du?
Gossen Ruda
CITAT (Monica i Nässjö @ 22-11-2012, 09:42) *
Överlever den vintern om det är en innekanin som släppts ut tror du?

Tveksamt. Det fanns en hel del vildkanin här för ett antal år sen men efter de hårda vintrarna är de flesta borta. Det pratas om att det skall bli en varm vinter, vi får se. Jag tänker dock inte mata den. smile.gif
Gossen Ruda
Problemet har nu skuttat in till grannen. biggrin.gif
Gossen Ruda
Kalle Kanin är fortfarande igång. Nu betar den gräs hos en annan granne. En vit kanin syns liksom. smile.gif
dahla
Kylan klarar dom utan större problem och en vit kanin lär har fördelar när det kommer snö... det finns ju en anledning till att svenskharen klarar sig bättre i norr och tyskharen i söder.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi har flera vita kaniner skuttande här. Det är sådana som folk tröttnar på och så bara öppnar buren.....
Och så förkar dom sig ja flitigt.......

Vi har haft dom här i flera år.

Där vi hade stugan, hade vi stora problem med kaniner. Det enda som hjälpte var att sätta upp staket och när på insag. Men nätet får man gräva ne rlite för annars gräver kaningen in sig.

Elisabeth
zaaritha
Jamen; mata dessa arma djur! De har inte gjort nå´t ont!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon