Eva i Skåne
Är det nån av er hundägare som ger vovven vitaminer under vintern?
Jag tycker min Tyra, 7-årig cocker, är ovanligt trött, men min man säger att hon brukar vara sån på vintrarna.
ingrid fuxwall
Inbillar mig att det beror väldigt mycket på vad för slags foder din hund får.
Eva i Skåne
Ja Ingrid, det tror jag också spelar in, men jag tycker inte vi förändrat något speciellt.
Jag tror jag ska ta en titt på apotekets djurhylla eller fråga i djuraffären.
*Stintan*
Kan det inte vara för att man själv inte är lika aktiv så här års. Är jag slö så är hunden slö. Jag har aldrig givit mina hundar vitamintillskott på vintern. Inbillar mig att dom får i sig det dom behöver med fodret.
Eva i Skåne
Det är nog så Stintan.
Ljuset påverkar djuren också. Idag sov hon hos mig i sängen halva förmiddagen (husse hade varit ute med henne på morgonen).
På kvällarna när vi sätter oss i soffan tittar hon förebrående på oss och försöker locka husse med in till sängen.
Myosotis
Jag tror inte man ska ge vitaminer utan att veta att det behövs. För mycket vitaminer och mineraler kan i vissa fall vara farligt. Allt hon behöver ska ju finnas i hennes mat. Hör med veterinären innan du gör nåt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon