silos
Vart har levande underbara människor tagit vägen?!?
Och varifrån kom den gråa,lagom mentaliteten ifrån !?!

Passa dig så att du inte uppfattas som annorlunda till och med galen!!!

Och du,skriv absolut INTE om dig själv och ditt liv för folk vill inte höra om hur DU har det=
med andra ord sagt människor vill inte lära om sig själva genom att lyssna,läsa och SE dig,det fattar du väl???

Du måste ju förstår att du skrämmer andra med sitt sätt=för då blir de ju tvungna att ta till sig sina egna känslor,dessa känslor som DU uppväcker hos dem med ditt skrivande och med ditt sätt att finnas till!!!

Samhället= människor tycks vilja ha alla likadana:unga,vackra,rika,friska,med väluppfostrade barn och gärna utan religion,med bra betalt arbete etc...den listan kan bli lång!!!

De ANNORLUNDA folket skall helst inte varken synas och absolut inte höras!!!

Och samtidigt skall man vara sig sälv!!!

Lite funderingar så här under lördag eftermiddag då snöstormen ylar utanför mina fönster!
smiley_small_hug.gif


*Stintan*
Det här hade väl lätt kunna platsa i någon av dina redan befintliga trådar!!

Silos man kan vara sig själv utan att för den skull ständigt och enbart prata om sig själv.
silos
CITAT (*Stintan* @ 15-12-2012, 14:13) *
Det här hade väl lätt kunna platsa i någon av dina redan befintliga trådar!!

Silos man kan vara sig själv utan att för den skull ständigt och enbart prata om sig själv.


Nej,det tycker inte jag!

Det vet jag inte,hur andra gör men jag är nog väldigt självcentrerad och eftersom jag inte orkar umgås med andra vuxna(endast mina barn med familjer)så blir det att jag skriver mest om mina funderingar.
Men jag läser mycket gärna om andra människors liv här och på andra sidor!
Anki på Öland
CITAT (silos @ 15-12-2012, 13:56) *
.........Och du,skriv absolut INTE om dig själv och ditt liv för folk vill inte höra om hur DU har det............

Alla skriver väl om sig själv i dom olika trådarna, beroende på vad tråden handlar om, men det finns bara en som berättar sitt livs historia och utlämnar enskilda personer, alltså samma sak gång på gång, i nästan varenda tråd oberoende av vad tråden handlar om. Vissa saker blir mer än lovligt tjatigt!
pejori
CITAT (silos @ 15-12-2012, 14:30) *
Nej,det tycker inte jag!

Det vet jag inte,hur andra gör men jag är nog väldigt självcentrerad och eftersom jag inte orkar umgås med andra vuxna(endast mina barn med familjer)så blir det att jag skriver mest om mina funderingar.
Men jag läser mycket gärna om andra människors liv här och på andra sidor!


Det gör jag också Silos.

Men nu heter avdelningen "Småprat" .
Inte "berätta din livshistoria" 20 gånger.

Vill jag läsa om människoöden väljer jag en bok byggd på en sann historia, inte odlas "småprat" dunno.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (pejori @ 15-12-2012, 15:08) *
Det gör jag också Silos.

Men nu heter avdelningen "Småprat" .
Inte "berätta din livshistoria" 20 gånger.

Vill jag läsa om människoöden väljer jag en bok byggd på en sann historia, inte odlas "småprat" dunno.gif


tummenupp.gif
Ingela i Segersberg
CITAT (pejori @ 15-12-2012, 15:08) *
Det gör jag också Silos.

Men nu heter avdelningen "Småprat" .
Inte "berätta din livshistoria" 20 gånger.

Vill jag läsa om människoöden väljer jag en bok byggd på en sann historia, inte odlas "småprat" dunno.gif

tummenupp.gif
ninnisky
CITAT (pejori @ 15-12-2012, 15:08) *
Det gör jag också Silos.

Men nu heter avdelningen "Småprat" .
Inte "berätta din livshistoria" 20 gånger.

Vill jag läsa om människoöden väljer jag en bok byggd på en sann historia, inte odlas "småprat" dunno.gif

tummenupp.gif tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (pejori @ 15-12-2012, 15:08) *
Det gör jag också Silos.

Men nu heter avdelningen "Småprat" .
Inte "berätta din livshistoria" 20 gånger.

Vill jag läsa om människoöden väljer jag en bok byggd på en sann historia, inte odlas "småprat" dunno.gif



tummenupp.gif bravo.gif
Monaxe
CITAT (pejori @ 15-12-2012, 15:08) *
Det gör jag också Silos.

Men nu heter avdelningen "Småprat" .
Inte "berätta din livshistoria" 20 gånger.

Vill jag läsa om människoöden väljer jag en bok byggd på en sann historia, inte odlas "småprat" dunno.gif

tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif

Jag tror att en egen blogg hade varit ett väldigt bra alternativ till några här på Odla, de kunde då få skriva av sig om sitt och deras eget, utan att andra har med det att göra.
silos
CITAT (pejori @ 15-12-2012, 15:08) *
Det gör jag också Silos.

Men nu heter avdelningen "Småprat" .
Inte "berätta din livshistoria" 20 gånger.

Vill jag läsa om människoöden väljer jag en bok byggd på en sann historia, inte odlas "småprat" dunno.gif


Menar du att jag skulle ha berättat min livshistoria 20gånger?
pejori
CITAT (silos @ 15-12-2012, 16:07) *
Menar du att jag skulle ha berättat min livshistoria 20gånger?


Absolut inte. Med tanke på inledningsfrasen" vad har alla levande människor tagit vägen,
uppfattadeJag inte att tråden handlade om enbart dig, utan skrivandet i allmänhet.
silos
CITAT (pejori @ 15-12-2012, 16:17) *
Absolut inte. Med tanke på inledningsfrasen" vad har alla levande människor tagit vägen,
uppfattadeJag inte att tråden handlade om enbart dig, utan skrivandet i allmänhet.


Bra,precis så menade jag!
caprifol
Det gör jag också Silos.

Men nu heter avdelningen "Småprat" .
Inte "berätta din livshistoria" 20 gånger.

Vill jag läsa om människoöden väljer jag en bok byggd på en sann historia, inte odlas "småprat" dunno.gif[/quote]
tummenupp.gif tummenupp.gif
pejori
CITAT (silos @ 15-12-2012, 16:26) *
Bra,precis så menade jag!


Alltså gällde inte mitt inlägg dig i synnerhet, utan skrivande i allmänhet.
gnon49
I ett forum ser man oftast vilka som är genuina i sina berättelser o vilka som kryddar, eller skapar rövarhistorier kring sitt liv o levende. Tror att i ett forum skriver man alltid lagom, berättar lagom, ger ut lagom. Att hänga ut bekanta o bekantas bekanta är knappast att vara ärlig, då är man gemen, enligt mig. Dessutom snärjer man sig snart i nätet man skapar av olika händelser.
silos
CITAT (gnon49 @ 15-12-2012, 17:10) *
I ett forum ser man oftast vilka som är genuina i sina berättelser o vilka som kryddar, eller skapar rövarhistorier kring sitt liv o levende. Tror att i ett forum skriver man alltid lagom, berättar lagom, ger ut lagom. Att hänga ut bekanta o bekantas bekanta är knappast att vara ärlig, då är man gemen, enligt mig. Dessutom snärjer man sig snart i nätet man skapar av olika händelser.


Vad det gäller mig själv så är ALLTING sant och jag lämnar inter ut min familj!

CITAT (pejori @ 15-12-2012, 16:34) *
Alltså gällde inte mitt inlägg dig i synnerhet, utan skrivande i allmänhet.


Jag fattar nu!
gnon49
Silos, när du någon gång talar om din familj så är det alltid i positiva termer.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (silos @ 15-12-2012, 17:17) *
Vad det gäller mig själv så är ALLTING sant och jag lämnar inter ut min familj!
Jag fattar nu!


Silos du har under alla år sagd, jag fattar, jag förstår nu osv

Så fort du får en tanke i huvudet så öppnat du en y tråd, tänk efter nu om alle flera tusen medlemmar skulle göra det....

Att lämnar ut sin famililj, ja det ycker jag är hemskt, Men om man skriver i många trådar och sedan säder att man bar sköjer med oss, tycker du det är rätt?

Trots allt är ju odla forum inte någon lekstuga eller hur?

Snälla Silos tänk till

Elisabeth
caprifol
CITAT (pejori @ 15-12-2012, 15:08) *
Det gör jag också Silos.

Men nu heter avdelningen "Småprat" .
Inte "berätta din livshistoria" 20 gånger.

Vill jag läsa om människoöden väljer jag en bok byggd på en sann historia, inte odlas "småprat" dunno.gif

tummenupp.gif Ber om ursäkt pejori! Ser nu att jag gjorde fel när jag skulle citera dig ovan. Inte meningen att sno ditt inlägg!
pejori
CITAT (caprifol @ 15-12-2012, 18:18) *
tummenupp.gif Ber om ursäkt pejori! Ser nu att jag gjorde fel när jag skulle citera dig ovan. Inte meningen att sno ditt inlägg!


Det är lugnt... kompiskram.gif
Ugglemormor
Ok då,

Det snöar rätt så lagom och är lagom kallt, vet inte vem som tror på det, men lagom verkar det vara-----

Vet inte vad som finns på IV ikväll, kanske något lagomt till andra......

Att sova lagom mycket är väl vedertaget, eller trampar man på nåns lagom.trådar.?

Vet ingen som är sjuk eller har värk, inte jag i alla fall, men kanske någon annan.....

Vad får man ut av allt detta lagom?
*Stintan*
Ugglis, vad skulle du göra om du inte fick vara centralfigur hela tiden? Du verkar iallafall inte sky några medel för att få vara det duh.gif
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-12-2012, 18:17) *
Silos du har under alla år sagd, jag fattar, jag förstår nu osv

Så fort du får en tanke i huvudet så öppnat du en y tråd, tänk efter nu om alle flera tusen medlemmar skulle göra det....

Att lämnar ut sin famililj, ja det ycker jag är hemskt, Men om man skriver i många trådar och sedan säder att man bar sköjer med oss, tycker du det är rätt?

Trots allt är ju odla forum inte någon lekstuga eller hur?

Snälla Silos tänk till

Elisabeth


Men Elisabeth alla är inte som jag eller som du,utan vi alla är olika!

Att lämna ut sin familj är fel,det tycker jag med och att man bara skojar är inte heller bra!

Men jag tycker att det vore bra om vi vågade leka mera här i livet och jag både vågar och gör det och eftersom det ej finns så många som jag så visst kan ni väl låta mig vara den jag är utan att bli ledsna eller störda!?
Ugglemormor
Jag är en av många ...... wooooops, man fick inte skriva om sig själv så bäst att slagga en stund------ vara meningslöst ovetande som jag är.....
silos
CITAT (Ugglemormor @ 15-12-2012, 19:25) *
Jag är en av många ...... wooooops, man fick inte skriva om sig själv så bärst att slagga en stund------


Nu gör du dig ju omöjlig!!!! thumbdown.gif -cry-.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Silos du får var apercis som du är eller vill vara....

Men odla frum är ingen lekstuga für någon eller några, tycker jag....
Ugglemormor
Japp, helt lagom att passa in och inget att ha skriva om. Jag gör ju bara vad "allmänna" åsikten är, det är väl inget fel i det? Jag bara drar till en annat ställe .........
*Stintan*
CITAT (silos @ 15-12-2012, 19:27) *
Nu gör du dig ju omöjlig!!!! thumbdown.gif -cry-.gif


tummenupp.gif och löjlig!!!
Ugglemormor
Känner mig inte det minsta löjlig, det är ni med alla era förbaskade regler hit o dit, dom är jag så trött på!
Det är n i själva som gör er löjliga på varandras bekostnad, men som vanligt skyller ni på mig för alla era egna fel........
Anki på Öland
CITAT (Ugglemormor @ 15-12-2012, 19:38) *
Känner mig inte det minsta löjlig, det är ni med alla era förbaskade regler hit o dit, dom är jag så trött på!
Det är n i själva som gör er löjliga på varandras bekostnad, men som vanligt skyller ni på mig för alla era egna fel........

Måste få fråga dig om en sak. I 99% av dina inlägg skriver du en svenska som inte är av denna värld och jag förstår ärligt talat ofta inte vad du skriver för både stavning, ord och meningsbyggnad gör inlägget väldigt svamliga. Men så helt plötsligt skriver du ett inlägg med perfekt svenska, både stavning och meningsbyggnad. Varför blir det så? Vore det inte bättre att alltid skriva så folk förstår det du skriver?
pejori
CITAT (Anki på Öland @ 15-12-2012, 20:12) *
Måste få fråga dig om en sak. I 99% av dina inlägg skriver du en svenska som inte är av denna värld och jag förstår ärligt talat ofta inte vad du skriver för både stavning, ord och meningsbyggnad gör inlägget väldigt svamliga. Men så helt plötsligt skriver du ett inlägg med perfekt svenska, både stavning och meningsbyggnad. Varför blir det så? Vore det inte bättre att alltid skriva så folk förstår det du skriver?


Det kanske ingår i "spelet" dunno.gif
Motti
Räknade dina trådar Silos och just nu har du 6 stycken ! förstår att du har mycket på hjärtat och är i grunden en vänlig själ som vill väl ,men jag skulle nog tänka efter lite om jag var som du ,kolla över dom trådarna du redan lagt in och se om inte det du har i huvudet passar in på någon av dom trådarna du redan startat rolleyes.gif Du som gillar att skriva borde kanske starta en Blogg där du kan berätta om ditt liv dina tankarMen som sakt ingen tvingar en under pistolhot att läsa var enda tråd här ,bara att låta bli om man inte gillar läget !
Förövrigt tycker jag att det Silos skriver inte stör någon .
silos
CITAT (Motti @ 15-12-2012, 20:29) *
Räknade dina trådar Silos och just nu har du 6 stycken ! förstår att du har mycket på hjärtat och är i grunden en vänlig själ som vill väl ,men jag skulle nog tänka efter lite om jag var som du ,kolla över dom trådarna du redan lagt in och se om inte det du har i huvudet passar in på någon av dom trådarna du redan startat rolleyes.gif Du som gillar att skriva borde kanske starta en Blogg där du kan berätta om ditt liv dina tankarMen som sakt ingen tvingar en under pistolhot att läsa var enda tråd här ,bara att låta bli om man inte gillar läget !
Förövrigt tycker jag att det Silos skriver inte stör någon .


Aj aj kapten! biggrin.gif
Jag har flera bloggar,men det är trevligast här! smiley_small_hug.gif
Motti
Du har ett gott hjärta Silos men det verkar som en del stör sig på dig wink.gif mig stör du inte .
silos
CITAT (Motti @ 15-12-2012, 23:18) *
Du har ett gott hjärta Silos men det verkar som en del stör sig på dig wink.gif mig stör du inte .


Tack gulledig! smiley_small_hug.gif

Det vore nog bäst om jag lämnade detta forum så att de som så önskar får ha sitt"vuxna"forum ifred och skriva om sina "kloka" "vuxna" saker i livet:
Allmänpolitiska tråden 123» 204
Vad blir det till middag?
Svara & ställ ny fråga 2012
Vädertråden - 2012
Ny ordlek, är ni med?
Hur länga kan man hålla igång en helt meningslös tråd som
Vilken mobiltelefon
POSITIVA tråden om Japan och dess flickpop
Forumlek - Numbers
GLADTRÅD 2012
och så vidare......

Som sagt var det passar visst inte att vara lekfull gammal tanta som har massa inom sig och är absolut inte en lagom människa!Och ändå läses ina trådar en hel delhar jag märkt!
Motti
Finns en sådan besserwiser mentahlitet här som kör över alla som är känsliga och visar sin känslighet .En del när sig på det och växer sig starka på att trycka ner andra ,otäckt g.gif
silos
CITAT (Motti @ 15-12-2012, 23:40) *
Finns en sådan besserwiser mentahlitet här som kör över alla som är känsliga och visar sin känslighet .En del när sig på det och växer sig starka på att trycka ner andra ,otäckt g.gif


Ja,visst är det såsad.gif
*Stintan*
CITAT (Motti @ 15-12-2012, 23:40) *
Finns en sådan besserwiser mentahlitet här som kör över alla som är känsliga och visar sin känslighet .En del när sig på det och växer sig starka på att trycka ner andra ,otäckt g.gif


Ja det kom just från rätt pipa! biggrin.gif
Motti
Ja det tycker jag nog Stintan .
Anki på Öland
CITAT (silos @ 15-12-2012, 23:31) *
..........Som sagt var det passar visst inte att vara lekfull gammal tanta som har massa inom sig och är absolut inte en lagom människa!Och ändå läses ina trådar en hel delhar jag märkt!

Kan inte se att någon har haft något direkt negativt att säga om dig så varför tar du åt dig av det som sagts??
silos
CITAT (Anki på Öland @ 16-12-2012, 00:02) *
Kan inte se att någon har haft något direkt negativt att säga om dig så varför tar du åt dig av det som sagts??


Nej,jag tar inte åt mig så att jag blir ledsen,utan jag tänker mera på att mina skriverier inte nog passar är ändå....
*Stintan*
CITAT (silos @ 16-12-2012, 00:15) *
Nej,jag tar inte åt mig så att jag blir ledsen,utan jag tänker mera på att mina skriverier inte nog passar är ändå....


Dom kanske drunknar i Ugglis skriverier biggrin.gif
Motti
Jag tycker nog att många går illa åt Silos !ser henne som en vänlig själ som inte vill någon ont :)en männsika som har det jobbigt !beundrar Silos öppna själ att dela med sig inte många som skulle våga det här.
Aqvakul
CITAT (Motti @ 16-12-2012, 00:47) *
Jag tycker nog att många går illa åt Silos !ser henne som en vänlig själ som inte vill någon ont :)en männsika som har det jobbigt !beundrar Silos öppna själ att dela med sig inte många som skulle våga det här.

Jag håller inte alls med dig, Motti! Jag tror ärligt talat att du inte läser, alternativt inte förstår det som skrivs här.

Silos är en omistlig del av detta forum. Jag vet ingen som tycker direkt illa om henne, snarare tvärtom. Silos är en god människa. Problemet är att hon ibland blir lite för angelägen att skriva om allt som faller henne in och startar nya trådar om varje ny tanke. Detta är något som även Silos är medveten om. Kram på dig Silos!
Monaxe
tummenupp.gif
CITAT (Aqvakul @ 16-12-2012, 01:36) *
Jag håller inte alls med dig, Motti! Jag tror ärligt talat att du inte läser, alternativt inte förstår det som skrivs här.

Silos är en omistlig del av detta forum. Jag vet ingen som tycker direkt illa om henne, snarare tvärtom. Silos är en god människa. Problemet är att hon ibland blir lite för angelägen att skriva om allt som faller henne in och startar nya trådar om varje ny tanke. Detta är något som även Silos är medveten om. Kram på dig Silos!

silos
CITAT (Aqvakul @ 16-12-2012, 01:36) *
Jag håller inte alls med dig, Motti! Jag tror ärligt talat att du inte läser, alternativt inte förstår det som skrivs här.

Silos är en omistlig del av detta forum. Jag vet ingen som tycker direkt illa om henne, snarare tvärtom. Silos är en god människa. Problemet är att hon ibland blir lite för angelägen att skriva om allt som faller henne in och startar nya trådar om varje ny tanke. Detta är något som även Silos är medveten om. Kram på dig Silos!


Tack raradig! smiley_small_hug.gif

Oj oj oj så många nya trådar som jag skulle vilja starta,men jag låter nu bli yahoo.gif
[attachment=73949:Barndomsminnen49.png]
JAG LEKER ISTÄLLET!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon