Full version: Ett mystiskt mejl
Christa
Har fått ett mejl med rubriken "Notification" och avsändaren "Google Inc". Det är något medsänt eftersom det är ett gem vid sidan. Jag har inte vågat öppna det.

Är det någon som vet vad det kan vara?
gnon49
CITAT (Christa @ 18-12-2012, 09:26) *
Har fått ett mejl med rubriken "Notification" och avsändaren "Google Inc". Det är något medsänt eftersom det är ett gem vid sidan. Jag har inte vågat öppna det.

Är det någon som vet vad det kan vara?

Släng det bara. Öppnar aldrig mejl bl.a ordet notification och def inte bifogad fil. Hos mig hade det nog åkt i skräpkorgen per automatik utan att jag sett mejlet. Buset lever på vår nyfikenhet.
Google är inte mycket bättre.
Christa
Jag kastar också hellre än att ta risken men ibland undrar jag om jag kastar något som är ett riktigt mejl. Förstod inte riktigt meningen "Öppnar aldrig mejl bl.a ordet notification". Fattas det något ord?

Vad brukar menas med notification?
gnon49
CITAT (Christa @ 18-12-2012, 12:50) *
Jag kastar också hellre än att ta risken men ibland undrar jag om jag kastar något som är ett riktigt mejl. Förstod inte riktigt meningen "Öppnar aldrig mejl bl.a ordet notification". Fattas det något ord?

Vad brukar menas med notification?

Ordet skall givetvis göra mottagaren nyfiken på vad som är så "viktigt" i mejlet. Brevhuvudet utformas så att det fångar vår blick, vilket är meningen givetvis. Och finns det en fil bifogad så ringer, åtminstone mina varningsklockor, på högsta volym. Men det kan ju vara oskyldigt, du avgör.
malcolm
Släng utan att ens öppna.
CillaM
Oftast skickas just ett sådant mail med Google som avsändare till en annan mailadress som man har kopplat till Google. Jag har själv fått det 2 eller 3 gånger till min hotmail. Men aldrig till min google-adress. Så markera det som skräppost eller nätfiske och det senare gör att det slängs direkt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon