Full version: Telia
anne-li i olofstorp
idag har jag blivit (omigen) besviken på Telia! Min tv har funkat jättedåligt och nu har jag köpt ett annat abonnemang, OK, synd men behöver kunna se ett program utan avbrott, någon gång, ringde för att avsluta mitt tv abonnemang, efter 16 minuters väntan blev jag vidarekopplad till en "kollega" "väntetid 110 minuter....."! Vem fan har tid att sitta i 110 minuter för att komma fram till någon som man kan prata med angående att avsluta ett abonnemang,,,,, Ingen möjlighet att bli uppringd, inte någon mailadress, ingen anvisning till hur man annars kan göra...... Grrrr! - ringde igen nu men nu var "det många som ringer, vi kan tyvärr inte ta emot ditt samtal, var god försök senare".....

Jag vill INTE att det skall vara så här.... Telia är värt något bättre, likaså de stackare som jobbar där och vet att "nu är kön 110 minuter lång,,,,," Snacka om stress!
thumbdown.gif
Natur liv
Kundintresset hos teleföretag verkar vara begränsat och speciellt när det handlar om uppsägningar. Det är antagligen bäst att sköta sådant via e-mail och just hos Telia är det hyfsat enkelt att hitta e-mailadresser på deras hemsida.

Själv har jag motsvarande negativ erfarenhet av Telenor, där jag tvingades betala abonnemanget ett år längre än vad jag räknat med, på grund av att de hade förlängt bindningstiden vid ett abonnemangsbyte. De gjorde tvärtom vad deras reklam påstår, man kunde inte byta upp sig fritt under bindningstiden, åtminstone inte då.
Peztis
Ja du... vad ska man säga, har också Telia och har varit utan telefon sedan i lördags. Någon personlig felanmälan eller kundtjänst har inte gått att nå under hela nyårshelgen, den är inte bemannad. Idag har telefonen fungerat fram och tillbaka.

Ibland svär jag över mobiltelefonerna och detta "tvång" att alltid vara nåbar. När det blir så här är de dock oumbärliga.

Ringde FK i mellandagarna, de hade väntetid på ca 20 min (tog längre tid än så) med 336 i kö på ca 80 i kundtjänst. Där har du också stress....
anne-li i olofstorp
Precis! Det är ju det som är så äckligt! Man kan inte skälla när man kommer fram, därför det är någon stackare som svarar som INTE är skyldig till väntetiden, utan bara jobbar häcken av sig!....
pejori
Har haft stora problem med Telias mobila bredband nu över helgen.
Jag tror den långa väntetiden beror på många fel i nätet just nu.

Bytte från Com hem till Telia, då Com hems bredband aldrig fungerade, och servicen var lika med noll.
Det blev fart på dom, när jag sa upp det, men då var det försent.
kerstin z5-6
Enklare är att nå telia via mina sidor och direkt chat
Peztis
Jag försökte med chat men den var inte bemannad förrän kommande vardag, dvs fyra dagar bort...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon