Full version: LinkedIn
Christa
Jag har fått några inbjudningar till LinkedIn men jag har inte tackat ja eftersom jag inte riktigt vet hur det är upplagt.

Måste man vara helt öppen med allt? Vad jag har förstått så är vitsen att knyta kontakter och skapa nätverk och då behöver man ju vara öppen med vem man är. Funderar dock på om man kan nöja sig med att visa vilka intressen man har öppet och bara avslöja vem man är till dom man själv väljer?

Om man registrerar sig med sin vanliga mejladress och avslöjar sin identitet så kan kanske vem som helst koppla ihop dom sedan?

Är det på svenska eller engelska?
Huggorm
Jag har också fått inbjudning som jag tackat nej till. Så vitt jag förstår liknar det facebook lite, men är enklare. Och så är det ju inriktat på arbete och arbetsliv. Det skall finnas på ett antal olika språk, bland annat svenska.
Hasse_h
LinkedIn är som sagt till för att hålla reda på sitt arbetsrelaterade kontaktnätverk. Man bestämmer själv hur mycket andra ska få se av din information eller det man skriver; bara du själv, dina egna kontakter, dina kontakters kontakter eller alla. Sen kan man ju gå med i olika intressegrupper och där diskutera eller få info som man kan ha nytta av i sitt yrke. Man kan också prenumerera på jobbannonser som LinkedIn tror matchar din profil. Med mera.

Man kan alltid enkelt avsluta sitt konto om man inte längre vill synas där, vilket ju inte är lika lätt på FB.
Christa
Tack så mycket för svar!
Wilmer
CITAT (Hasse_h @ 11-01-2013, 10:57) *
LinkedIn är som sagt till för att hålla reda på sitt arbetsrelaterade kontaktnätverk. Man bestämmer själv hur mycket andra ska få se av din information eller det man skriver; bara du själv, dina egna kontakter, dina kontakters kontakter eller alla. Sen kan man ju gå med i olika intressegrupper och där diskutera eller få info som man kan ha nytta av i sitt yrke. Man kan också prenumerera på jobbannonser som LinkedIn tror matchar din profil. Med mera.

Man kan alltid enkelt avsluta sitt konto om man inte längre vill synas där, vilket ju inte är lika lätt på FB.

De jag känner som velat avsluta sina konton på fb och är vid liv dvs. har lösenord så de kan logga in och fixa det själva har inte haft problem att avsluta sin facebook konton, inget syns eller ligger kvar allt var borta på tror det var två veckor max. Tror problemet uppstår tex. om någon dör och man inte har lösen men som anhörig vill avsluta facebook konto, då kan det vara knepigare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon