Full version: Holstein-Gottorp
Motti
Kolla ni på den serien vad tycker ni ? driver de för mycket med Kungahuset borde Kungen gå och handla på REA och kolla på lägsta priserna på ICA wink.gif
Piccante
CITAT (Motti @ 24-01-2013, 23:01) *
Kolla ni på den serien vad tycker ni ? driver de för mycket med Kungahuset borde Kungen gå och handla på REA och kolla på lägsta priserna på ICA wink.gif

Nu driver de ju med ett fiktivt kungahus och likheter med verkligheten är rent tillfälliga naughty.gif Kungen kunde gott handla på ICA ibland och se att låginkomsttagare inte väntar på "flygande stekta sparvar" utan handlar ur ICA Basic-sortimentet.
Motti
Jag gillar Kungahuset och är royalist wink.gif men nog vore det trevligt om vår kung och drottning gav sig ut och shoppade lite av sin mat ! kan ju inte vara helt orealistiskt ?Fast ibland önskade man att man var Silvia att man slapp skriva matlistor kolla vad som behövs laga matt frysa in osv yahoo.gif Tror det skulle vara bra faktiskt om dom gav sig ut och handlade mat bravo.gif
pejori
Såg ett avsnitt, det räckte. thumbdown.gif
Inte min typ av humor..
Motti
Inte min typ av humor heller och vi har bara set ett avsnitt också ,man förstår ju tanken bakom serien om man säger så .
pejori
CITAT (Motti @ 25-01-2013, 18:52) *
Inte min typ av humor heller och vi har bara set ett avsnitt också ,man förstår ju tanken bakom serien om man säger så .


Tycker det "gänget av skådisar" alltid har en tendens, att "häckla" folk och slå under bältet. dunno.gif
Gränsen mellan rolig och plump, är hårfin.
*Stintan*
CITAT (pejori @ 25-01-2013, 19:45) *
Tycker det "gänget av skådisar" alltid har en tendens, att "häckla" folk och slå under bältet. dunno.gif
Gränsen mellan rolig och plump, är hårfin.


Håller med dig!
Motti
Håller med dig Pejori helt och fullt !Men man kan inte låta bli att undra efter de de visar om" när kungen "är ute och handlar " Har han någonsin varit i en affär och handlat mat själv eller med Silvia ? Inget man vet ju !
såg ett TV program från Brittisk TV att Prins Charles och Dianna var ute och åkte och fick för sig att de ville ha en glass !adjutanten fick betala för Prins Charles hade inga pengar och har aldrig det på sig ?andra betalar eller skickar räkning enligt BBC .Kläder vet man ju att de handlat själva men jag tror det blir en faktura till slottet .Man kan ju tycka att det skulle vara kul för dom att få handla lite mat själva rolleyes.gif
*Stintan*
CITAT (Motti @ 25-01-2013, 20:00) *
Håller med dig Pejori helt och fullt !Men man kan inte låta bli att undra efter de de visar om" när kungen "är ute och handlar " Har han någonsin varit i en affär och handlat mat själv eller med Silvia ? Inget man vet ju !
såg ett TV program från Brittisk TV att Prins Charles och Dianna var ute och åkte och fick för sig att de ville ha en glass !adjutanten fick betala för Prins Charles hade inga pengar och har aldrig det på sig ?andra betalar eller skickar räkning enligt BBC .Kläder vet man ju att de handlat själva men jag tror det blir en faktura till slottet .Man kan ju tycka att det skulle vara kul för dom att få handla lite mat själva rolleyes.gif


Jag har stött på Victoria och Daniel i en matvarubutik flera gånger.

Tycker du det är så roligt att handla mat? Jag hatar det och skulle inget hellre önska än att kunna köpa mat via nätet men tyvärr drog min affär in den tjänsten för något år sedan. Tror säkert att Kungen och Silvia har en jättebra matleverantör så att dom bekvämt får det dom behöver hemlevererat.
Motti
Nej jag tycker absolut inte det är roligt att åka och storhandla och ta hand om allt när man kommer hem har handlat i nästan 45 år så då kan jag inte tycka det är kul varje gång .Vad jag funderade över är om Kungen och Drottningen någonsin åkte och handlade själva ! för om man nästan aldrig shoppar själv så kan det ju faktiskt vara kul för en del att själva handla sina råvaror .
*Stintan*
CITAT (Motti @ 25-01-2013, 21:00) *
Nej jag tycker absolut inte det är roligt att åka och storhandla och ta hand om allt när man kommer hem har handlat i nästan 45 år så då kan jag inte tycka det är kul varje gång .Vad jag funderade över är om Kungen och Drottningen någonsin åkte och handlade själva ! för om man nästan aldrig shoppar själv så kan det ju faktiskt vara kul för en del att själva handla sina råvaror .


Det har dom säkert gjort.
Motti
Ja det hoppas jag ! men man har ju hört att de inte ens har egna pengar utan adjutanten betalar åt dom !men det kanske bara är hörsägen .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon