Full version: FARMEN på tv 4
Motti
Ids knappt tittadet !på grund av mobbing och penalism .Måste ge Paul en eloge som vägrade ställa upp p skiten och att knäcka Maria .Vad tycker ni andra som tittar om hur vuxna människor bär sig åt i en grupp där igentligen djuren borde stå i fokus ?
Biggan_
Jag orkar inte titta på sådan skit! thumbdown.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Biggan_ @ 30-01-2013, 20:13) *
Jag orkar inte titta på sådan skit! thumbdown.gif


Inte vi heller

Alla som anmäler sig till sånt vet vad det utgår eller tror alla att dom får en betald semsester på landet bara?
Motti
Ja jag tror inte de har en aning om vad de ger sig in på ! bortskämda människor och översittare som tror de kan åka på semester och bli kändisar på kuppen thumbdown.gif Hatar den här penalismen och mobbingen som förekommer angry.gif
Det som gör mig upprörd är de här två små kattungarna som ingen verkar bry sig om ,har inte set någon kela med dom eller att de fått mat ! och vad hände med dom efter Farmen var slut ?
pejori
CITAT (Motti @ 30-01-2013, 20:26) *
Ja jag tror inte de har en aning om vad de ger sig in på ! bortskämda människor och översittare som tror de kan åka på semester och bli kändisar på kuppen thumbdown.gif Hatar den här penalismen och mobbingen som förekommer angry.gif
Det som gör mig upprörd är de här två små kattungarna som ingen verkar bry sig om ,har inte set någon kela med dom eller att de fått mat ! och vad hände med dom efter Farmen var slut ?


Jag tittar inte själv, då det inte är den typ av program jag uppskattar.
Men funderar på Varför tittar du på det Motti om du blir så upprörd över deras beteende? unsure.gif
mamamaggan
Gillar inte dokusåpor . Varför finns de överhuvudtaget ? Billigt att producera kanske ?

Varför titta på sådant , har inte folk något eget liv ?

Finns vettigare program att se .
*Stintan*
Ja varför tittar man på skiten?
pejori
CITAT (mamamaggan @ 30-01-2013, 20:47) *
Gillar inte dokusåpor . Varför finns de överhuvudtaget ? Billigt att producera kanske ?

Varför titta på sådant , har inte folk något eget liv ?

Finns vettigare program att se .


Håller med dig där.
Billiga att producera och "förnedringstv" ger alltid storpublik.
Det är som med folk som stannar och stirrar på olyckor av alla de slag...

Folk skriker och gapar om vem som gör vad och vem som sa vad i "farmen" och tycker det är "så dåligt" o.s.v.
Stäng av då... Vad är det för problem? unsure.gif
silos
Tycker inte om sådana serier!!!
Motti
Jag har inte set det hela tiden bara några enstaka program det räckte för mig !min man vill gärna titta på det eftersom han är uppvuxen på en gård och gärna vill se hur de klarar av att vara "bönder" han ser det inte som jag ser det .Skönt att läsa att det är fler än jag som tycker det är en dålig serier smile.gif
Fjortispower
Känns nästan som jag kommer bli halshuggen när jag säger att.. jag faktiskt kollar på det! unsure.gif
Motti
Nä då Fjortispower det blir du inte rolleyes.gif det är säkert många som tittar , eftersom de visar det igen så måste det programet ha haft stora tittarsiffror ju .Sverige är ett fritt land och man får titta på vad man vill flirting.gif och dessutom tycka vad man vill wink.gif
pejori
CITAT (Fjortispower @ 30-01-2013, 22:10) *
Känns nästan som jag kommer bli halshuggen när jag säger att.. jag faktiskt kollar på det! unsure.gif

Varför skulle du bli det?
Smaken är som baken, delad.
Det är väl helt ok att du tittar på det, om du finner det intressant.
Men du hade väl knappast tittat om du "hatade det" eller blev upprörd över hur dom beter sig.
Tror det är många som tittar, annars hade inte programmet gjorts.
Huggorm
Jag kollade på det förr, men inte den här gången. Jag tycker de tar med helt fel människor i såna där program nu för tiden.
Motti
Ja jag håller med dig Huggorm ! man måste ha lite stake om man ska bo på landet och tömma dass mörka skit osv ,inget för dom som är rädda om naglarna .
Sl Rena Water
Gillade verkligen inte Matilda och Rimon. Haha...Bra att dom länade Farmen biggrin.gif
Fjortispower
CITAT (Motti @ 30-01-2013, 22:16) *
Nä då Fjortispower det blir du inte rolleyes.gif det är säkert många som tittar , eftersom de visar det igen så måste det programet ha haft stora tittarsiffror ju .Sverige är ett fritt land och man får titta på vad man vill flirting.gif och dessutom tycka vad man vill wink.gif

CITAT (pejori @ 30-01-2013, 22:59) *
Varför skulle du bli det?
Smaken är som baken, delad.
Det är väl helt ok att du tittar på det, om du finner det intressant.
Men du hade väl knappast tittat om du "hatade det" eller blev upprörd över hur dom beter sig.
Tror det är många som tittar, annars hade inte programmet gjorts.

tummenupp.gif

Gillar den typen av tävlingar som förekommer i dokusåpor med socialt spel i centrum. Gillar också att "heja" på någon och se hur långt denne kommer. Jag hejar på Erik, tycker han verkar charmig och snygg liten bondpojk blush.gif . Rimon var också snygg men personligheten avskräckte lite.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Fjortos varför anmäler du dig inte själv om du gillar det. Och sopar hem det hela....

Alla på Odla skulle heja på dig
malcolm
Jag skulle tom. titta om du var med Fjortis! tummenupp.gif
Eva i Skåne
CITAT (malcolm @ 31-01-2013, 15:38) *
Jag skulle tom. titta om du var med Fjortis! tummenupp.gif


Ja, bara vi får veta så skulle jag också titta och heja på en odlait smile.gif
Fjortispower
Haha, kul att ni tänker så, men kan redan säga att jag inte skulle klara mig utan el, dusch, toalett, telefon i så många dagar och så skulle jag framför allt sakna familjen och eventuellt några vänner sleep.gif
Huggorm
Jag skulle lätt klara mig utan moderna bekvämligheter, jag kanske till och med skulle botas från mitt internetberoende. Men jag skulle aldrig klara att ha filmkameror runt mig precis hela tiden och veta att vartenda steg jag tog skulle beskådas och utvärderas av en miljon tittare. Gjorde man minsta misstag skulle det slås upp på helsidor i Aftonbladet.
malcolm
Just nu skulle jag vara väldigt tacksam om jag hade vatten i huset igen, visst kan jag leva primitivt i naturen och så men i huset....???? Nja, det känns inget vidare...
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Huggorm @ 31-01-2013, 16:39) *
Jag skulle lätt klara mig utan moderna bekvämligheter, jag kanske till och med skulle botas från mitt internetberoende. Men jag skulle aldrig klara att ha filmkameror runt mig precis hela tiden och veta att vartenda steg jag tog skulle beskådas och utvärderas av en miljon tittare. Gjorde man minsta misstag skulle det slås upp på helsidor i Aftonbladet.


Samma här huggorm....
När jag gifte mig mig som 17 åring och bodde på bondård uta<n varmvatten, värme osv. oxh so fick man småbarn......

Jag tror ju alla skulle behöva leva enkare iband,

Edelweiaa
Motti
Jag skulle också lätt klara mig !hade kunnat göra både smör och ost utan Guttas recept handmjölka och koka soppa på en spik ! rykta häst och kor och sköta höns och gris ,och såga och klyva ved !
Piccante
Nu har jag bara kollat tillfälligt på Farmen i år så jag har inte sett allt de har gjort. Men innan reagerade jag på att tävlingarna och själva arbetet på farmen var så fånigt. mycket är tillrättalagt och fixat åt dom. Jag tycker man borde börja spela in i april/ maj och så borde de få plöja fälten själva med häst och järnplog och så säd. Sen har de knappast någon vallskörd heller eller tar hand om gårdens odlingar.
Iofs fick de fälla träd i år och såga brädor själva men de behövde bara göra 2 plankor.
Motti
Ja för en annan som varit med tycks det lite fånigt faktiskt ! kan inte glömma vilket himmla bråk det blev vid dasstömningen giggle.gif alla hade ju varit där och bajsat ! men ingen ville tömma det ! Det jag tycker illa om är att vuxna människor håller på med mobbing och penalism man borde ha bättre förstånd i dom åldrarna 40+ dom som sköt sig bäst är faktiskt de yngsta deltagarna ,all heder åt dom :)Sedan är det väl så att TV4 har valt ut de mest egosentriska man kan hitta .Något som jag reagerat på är att ingen verkar bry sig om kattungarna ,har inte set någon deltagare angarera sig i att ta hand om dom eller gosa med dom ,har inte ens set vad de får att äta antar att de får mat i alla fall ,men så mycket mer verkar de inte få .
Fjortispower
CITAT (Motti @ 01-02-2013, 22:01) *
Jag skulle också lätt klara mig !hade kunnat göra både smör och ost utan Guttas recept handmjölka och koka soppa på en spik ! rykta häst och kor och sköta höns och gris ,och såga och klyva ved !

Då tycker jag att DU borde vara med nästa gång! smile.gif
Motti
Skulle inte palla mobbingen och penalismen hatar sådant angry.gif inte värdigt en vuxen människa .
Fjortispower
CITAT (Motti @ 02-02-2013, 21:38) *
Skulle inte palla mobbingen och penalismen hatar sådant angry.gif inte värdigt en vuxen människa .

Jag förstår

Misstänker dock lite skådespeleri bakom dokusåpor ändå.
malcolm
Tror jag med, det är säkert tillrättalagt för att få "bra" TV.
Motti
Tror de bli en del redigerade faktiskt ! men är man en skitstövel så är man ger man makt till vissa människor så sinkar det inte förän de får storhetsvansinne .Maria är en sådan !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon