Full version: Pluras kök Spanien !
Motti
Någon som tittade på det programet i kväll ?tycker det är ett jättebra program och så mysigt att få se kändisar avslappnade lagandes mat och dessutom få njuta av musiken bilderna ,jag skulle gärna varit med
malcolm
Jag avskyr Plura och undviker alla program där han är med.
Motti
OJ då ! ja alla tycker vi olika ,själv gillar jag Plura och att han kan laga mat och spela och sjunga gillar jag som fruntimmer giggle.gif
Piccante
Jag har väldigt svårt för slabbiga människor med bar överkropp som lagar mat. Har aldrig klarat av hans matprogram. Är illa nog med svettdrypande Per Morberg.
sqrulan
Jag gillar Plura för den musik han har gjort men jag såg inte programmet.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Piccante @ 10-02-2013, 01:32) *
Jag har väldigt svårt för slabbiga människor med bar överkropp som lagar mat. Har aldrig klarat av hans matprogram. Är illa nog med svettdrypande Per Morberg.


Samma här. Jag kunde i alla fall inte äta något dom 2 lagar till
*Stintan*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 10-02-2013, 10:31) *
Samma här. Jag kunde i alla fall inte äta något dom 2 lagar till


giggle.gif vad roliga ni är! Vem har bett er äta det dom tillagar? Serverar dom genom TV-rutan? Själv gillar jag både Plura och Morberg.
Motti
Tror budskapet är att laga mat och ha kul utan krusiduller ! föresten vem svettas inte vid spisen på sommaren när det är 25-30 grader i köket ?Att laga god mat ska handla om glädje gemenskap och att ha kul i köket tummenupp.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Motti @ 12-02-2013, 20:52) *
Tror budskapet är att laga mat och ha kul utan krusiduller ! föresten vem svettas inte vid spisen på sommaren när det är 25-30 grader i köket ?Att laga god mat ska handla om glädje gemenskap och att ha kul i köket tummenupp.gif


med bar överkropp?????
gunsta
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 12-02-2013, 20:53) *
med bar överkropp?????



rotfl.gif
Motti
En bar överkropp behöver ju inte vara ohygenisk !finns Kokar som har mer bacciller i sina kokrockar än en bar överkropp ! föresten hur många grillar inte på sommaren med bar överkropp ? inget konstigt med det !
*Stintan*
Sålänge bar överkropp inte ingår i receptet spelar det väl ingen roll whist.gif fast för det mesta har han faktiskt inte bar överkropp i programmen.
Motti
Personligen föredrar jag att ha något på överkroppen då det finns risk för brännskador i hängande kroppsdelar giggle.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Motti @ 12-02-2013, 22:17) *
Personligen föredrar jag att ha något på överkroppen då det finns risk för brännskador i hängande kroppsdelar giggle.gif



Ja tänk om vi kvinnor också lagar mat med bar öberkropp rotfl.gif
Biggan_
CITAT (Motti @ 12-02-2013, 22:17) *
Personligen föredrar jag att ha något på överkroppen då det finns risk för brännskador i hängande kroppsdelar giggle.gif

Grillad bröstfilé! giggle.gif

...eller helstekt!
Motti
Japp wink.gifmåste va bättre än hästkött i alla fall och mer välhängt naughty.gif
Lokan
rotfl.gif Ja, risken är överhängande....
Motti
Fast det där med att grilla verkar vara mer männens värld ju ! Och i kockvärlden typ Master Chef är ju alla domare män och alla världsberömda kockar är män ! varför får jag då stå vid spisen jämt confused.gif
*Stintan*
Det har nog de flesta kvinnor undrat.
Motti
Ja ! och en del av oss får nog fortsätta undra över den faktan rtfm.gif För hemma verkar männen vara pyts väck i köket g.gif
Piccante
CITAT (Motti @ 14-02-2013, 23:06) *
Ja ! och en del av oss får nog fortsätta undra över den faktan rtfm.gif För hemma verkar männen vara pyts väck i köket g.gif

Han drar sig nog mot köket när han blir hungrig flirting.gif
Motti
Nä då !han ägnar helgerna åt jakt och är dödstrött när han kommer hem wink.gif Men framåt våren och sommaren brukar han vakna till och vill grilla och röka kött wink.gif men jag är den som får sköta tillbehören då flirting.gif
Peztis
... och sedan så säger alla att åååå vad gott du har grillat! biggrin.gif Vilken klassiker...

För att återgå till ämnet så gillar jag inte Eldkvarn - absolut inte min musiksmak! Men eftersom jag gillar Spanien så tänkte jag att jag skulle se dessa program, eller i alla fall ge det en chans. Då det krockar med annat på lördagkvällarna så har jag sett det i efterhand via datorn och jag måste - kanske lite motvilligt - erkänna att jag gillar den här programserien! Ska jag gnälla på något så är det för mycket sprit och cigaretter men jag gillar inställningen till matlagningen: det behöver inte vara så avancerat - inte om man har bra råvaror och trevligt sällskap!
Motti
Haha smile.gifså sant så Peztis gubben tar år sig äran på sommaren och jag på vintern wink.gif
Jag gillar Plura som person och att han kan laga mat och njuta av livet !jag har absolut inte samma politisk tillhörighet som han men jag tycker han är en skön person och jag storgillar hans program "Pluras kök "Hade gärna varit med i deras mysiga samvaro kompiskram.gif
Piccante
CITAT (Motti @ 17-03-2013, 01:12) *
Haha smile.gifså sant så Peztis gubben tar år sig äran på sommaren och jag på vintern wink.gif
Jag gillar Plura som person och att han kan laga mat och njuta av livet !jag har absolut inte samma politisk tillhörighet som han men jag tycker han är en skön person och jag storgillar hans program "Pluras kök "Hade gärna varit med i deras mysiga samvaro kompiskram.gif

Har han ens någon politisk tillhörighet? Har aldrig fått intrycket att Plura eller Eldkvarn har någon politisk grund alls.
Motti
Vänstern har alltid Plura ståt för liksom hans bror !
Piccante
CITAT (Motti @ 17-03-2013, 01:53) *
Vänstern har alltid Plura ståt för liksom hans bror !

Han är visst medlem i socialdemokraterna men säger i en intervju att han inte skriver politiska texter. Har själv aldrig förknippat honom med det.
Aqvakul
CITAT (Motti @ 17-03-2013, 01:53) *
Vänstern har alltid Plura ståt för liksom hans bror !


Musikaliskt har de haft säte både inom proggen och punken, men några politiska budskap, knappast...

Antingen anser du att människor som ser ut och klär sig på ett visst vis har enviss politisk hemvist (viket långt ifrån alltid stämmer) eller har du blandat ihop dem med några andra kända bröder i vänstermusikens värld...
Ibland är det bra att kolla upp lite innan man slänger ur sig den ena eller andra "sanningen"...
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag läste att dom spanska grannar var förbannade på svenskarna för dom bar sig så illa åt
Peztis
Ja, visst var de arga! I ett av avsnitten gick ju Måns och en av deltagarna (minns inte hennes namn, men hon kunde lite spanska) runt till grannarna och bad om ursäkt med en flaska vin.
Motti
Jo det är klart att grannarna upplevde dom som störande ! med tv team gäster och sång musik till småtimmarna ,de kanske skulle valt en mer avlägsen plats för det programet .Fick aldrig koll på om Plura hade lånat huset eller om det var hans ?I ett program hade de ju problem med de spanska grannarnas löspringande hundar som sprang och bajsade hos Plura blush.gif kan ju heller inte vara så trevligt .
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Motti @ 20-03-2013, 19:26) *
Jo det är klart att grannarna upplevde dom som störande ! med tv team gäster och sång musik till småtimmarna ,de kanske skulle valt en mer avlägsen plats för det programet .Fick aldrig koll på om Plura hade lånat huset eller om det var hans ?I ett program hade de ju problem med de spanska grannarnas löspringande hundar som sprang och bajsade hos Plura blush.gif kan ju heller inte vara så trevligt .


Motti har du nånsin sett en hund som bajsade på en människa? Inte jag i alla fall för jag inte tror att en människa stannar still då så länge....

Så som jag läste det så hyrde dom huset och retade upp alla grannar. Inte kan det vara så roligt att ha ett fyllegäng till grannar eller hur? Plura skulle ha sagt att han förstår att dom inte kan komma tillbaka dit, då kan man ju föreställa sig hur dom bar sig åt
Motti
Jag skrev väl i all sin da inte att att hundarna hade bajsat på deltagarna och läs gärna lite nogare ! att ha hundskit på gården när man gör matlagningsprogram kanske inte är drömmen !
kerstin z5-6
Eldkvarn är vänster helt klart:)
Motti
Ja jag har vuxit upp med den musiken och har alltid haft den meningen att progg är vänsterinriktat och jag lär inte vara ensam om den uppfattningen .Det är ju bara att lyssna på texterna tex mycket om staten och kapitalet .Om nu Plura fortfarande är vänster det vet jag inte men som det påpekades här så var Eldkvarn absolut ett band som sjön politiska sånger liksom Mikael Whie och Björn Afselius .Sedan kan man ju ändra sig med åldern som sakt .Ingen kan ju påstå att Plura är Moderat !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon