ingrid fuxwall
Någon som har tips om ett bra ställe som inte kostar pengar

Tackar på förhand

ingrid
Huggorm
Google erbjuder gratis blogg. Går man in på deras hemsida så finns det i raden överst, antingen synligt eller så får man trycka på "mer"

http://www.google.se/
Fjortispower
blogg.se finns också och är en vanlig bloggportal
Anma
blogspot.com tycker jag är bra!
Förresten, blogger.com heter den nog. Men bloggsidan kommer att heta xxx.blogspot.com.
Behöver ud hjälp med att komma i gång kan jag hjälpa dig, har bloggat hos blogger i många år och har ganska bra koll på deras plattform.
Natur liv
Jag har precis skapat mig en blogg och håller på att lära mig. Den första jag provade visade sig bara vara gratis en månad, men den här verkar vara gratis hela tiden såvida jag inte vill ha deras tilläggstjänster. Enkel att registrera och enkel att börja använda.

http://www.bloggo.nu/
Rebecca
Skulle ockås slå ett slag för blogger/blogspot.com! Fantastiskt enkelt att lära sig och det finns oändliga möjligheter om man är sugen på att gå in och ändra design osv.
Natur liv
Olika bloggar passar antagligen olika personer eftersom man vill olika med bloggen. Själv valde jag bloggo.nu för att den är reklamfri. Det stämmer med mina värderingar.
Anma
CITAT (Natur liv @ 17-02-2013, 10:04) *
Olika bloggar passar antagligen olika personer eftersom man vill olika med bloggen. Själv valde jag bloggo.nu för att den är reklamfri. Det stämmer med mina värderingar.

blogspot är också reklamfri!
blogg.se är med reklam om man har gratisversionen, vill man ha bort reklamen får man betala.
Alba
Det finns ett bra forum där de är riktigt bra på just Bllogger / Blogspot.
När jag en gång började med Blogspot kunde jag inget men har fått massor av hjälp hos Fixa.
Fixa

Blogspot har en mängd färdiga mallar. Man regar sig och kan börja blogga direkt. Sen när man blir mer varm i kläderna kan man ändra mycket om man vill.

CITAT (Anma @ 16-02-2013, 23:00) *
blogspot.com tycker jag är bra!
Förresten, blogger.com heter den nog. Men bloggsidan kommer att heta xxx.blogspot.com.
Behöver ud hjälp med att komma i gång kan jag hjälpa dig, har bloggat hos blogger i många år och har ganska bra koll på deras plattform.



Numera xxx.blogspot.se.
De ändrade ju detta för en tid sedan - minns inte när.

stavfel
Anma
CITAT (Alba @ 17-02-2013, 11:10) *
Det finns ett bra forum där de är riktigt bra på just Bllogger / Blogspot.
När jag en gång började med Blogspot kunde jag inget men har fått massor av hjälp hos Fixa.
Fixa

Blogspot har en mängd färdiga mallar. Man regar sig och kan börja blogga direkt. Sen när man blir mer varm i kläderna kan man ändra mycket om man vill.
Numera xxx.blogspot.se.
De ändrade ju detta för en tid sedan - minns inte när.

stavfel

Ja och om du loggar in på din blogg frånFinland så blir det blogspot.fi, men i grunden är det fortfarande com som gäller.
Piccante
wordpress.com är bland de största i världen och har gratis bloggar med väldigt bra funktioner.
Alba
CITAT (Piccante @ 17-02-2013, 15:58) *
wordpress.com är bland de största i världen och har gratis bloggar med väldigt bra funktioner.


Är det inte så att i WP måste man ha bra kunskaper om kodning eller........ confused.gif
Nu kanske TS har det men jag frågar för egen del.
Piccante
CITAT (Alba @ 17-02-2013, 20:38) *
Är det inte så att i WP måste man ha bra kunskaper om kodning eller........ confused.gif
Nu kanske TS har det men jag frågar för egen del.

Jag kan absolut inget alls om kodning men har haft 3 bloggar på Wordpress. Finns massa templates (mallar) som är färdiga som sedan kan göras personliga genom att ändra inställningar på färg, teckenstorlek, bilder mm. Dessutom finns det massa widgets att lägga till där man kan klistra in HTML om man inte kan koda själv.
Alba
CITAT (Piccante @ 17-02-2013, 21:54) *
Jag kan absolut inget alls om kodning men har haft 3 bloggar på Wordpress. Finns massa templates (mallar) som är färdiga som sedan kan göras personliga genom att ändra inställningar på färg, teckenstorlek, bilder mm. Dessutom finns det massa widgets att lägga till där man kan klistra in HTML om man inte kan koda själv.


OK då vet jag.
Det verkar som om det är ung. samma som i blogspot då.
Jag var bara intresserad att veta om det skulle bli aktuellt att byta plattform.
Anma
Blogspot strulade en del för några år sedan och då startade jag en WP-blogg för att testa. Tyckte inte alls om den, fick inte till headern som jag ville bland annat. Men det handlar nog mer om vana och tycke och smak än om att Bp kulle vara bättre än Wp.
Gunilla T
Jag har i vinter försökt åstadkomma en blogg men inte lyckats, det överstiger min förmåga och bekymret för mig är att jag inte kan det tekniska språket. Jag förstår helt enkelt inte vad som menas trots att det finns färdiga mallar.

Jag har idag en blogg men den är förmodligen den enklaste variant som finns. Jag tycker om att skriva, främst om trädgård, men vill utvidga det hela och skriva mer om t.ex. ekologi, miljö och klimat. Jag vill sätta in bilder i olika storlekar som jag själv tagit från trädgården men även andra bilder från nätet som kan illustrera det jag skriver om.

Jag har nog mer eller mindre gett upp hoppet och lusten att skriva har fått sig en törn ....suck.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon