Full version: ICA DJUPFRYST FISK
Bengt i Särö
Hej.

Ja då är det frågan vilken djupfryst fisk som ni köper till eran älskling (Katten).
Det fins flera sorter djupfryst fisk hos ICA men jag har provat ICAs egen djupfrysta fisk,men den vill inte våran
älskling inte smaka på.(Är det samma som köttskandalen) KATTEN GÅR INTE ATT LURA
Men däremot om jag serverar GRINLAND från ALASKA djupfryst fisk då är det inga problem.
Det är prima vara. [attachment=75068:_cid_7F0...KONTORET.gif]
malcolm
Vår katt brukar få djupfrys laxfilé, sådan där i remsa (4 st), nnars är hon kräsen med maten och gillar torrfoder bäst
gunsta
Vår sista katt åt inte fisk - men hon drack upp spadet som man kokade fisken i. Fisk är väldigt individuellt när det gäller katter - det är min erfarenhet. Rökt sik minns jag att en katt var väldigt förtjust i ... ständigt dessa katter och deras (underbara) nycker smile.gif.
Monarda
Gamle Bassen som vi hade före Måns gillade råa strömmingsfiléer klippta i små bitar. Kokt gädda var han fullkomligt galen i, räkor gillades också men med tanke på saltet så fick han bara ibland. Kokt havsfisk gillades inte.

Måns äter tyvärr inte stömming, gädda har jag inte haft tillfälle att prova än men kokt havsfisk står högt på menyn. Tonfisk går också bra, överhuvudtaget ska det helst vara fisk. Kött är han inte så förtjust i.
ingrid fuxwall
Min katt tycker inte om fisk - det ska vara kött!
Wilmer
Strömming och tonfisk, rå och kokt torsk har provats. Allt gick ner. Men rå älg är bäst.
Biggan_
Mina kissar var tokiga i tonfisk i vatten. Någon annan fisk rörde dom inte.
omk
biggrin.gif Här är det ett jämrans pusslande !!

Isis gillar mat A och mat B.
Tilly gillar mat B och mat C.
Mollis gillar mat A och mat C.
Kajsa gillar bara mat C.

Jösses, vad GÖR man inte för de kräsna små liven ... wub.gif


Edit; glömde ju svara på frysfisk-frågan *hehe*. Jag tror nog inte att fabrikatet spelar nån större roll bland de 2 som äter just frysfisk, huvudsaken är att det är TORSK ! Mööööjligen strömming, nån gång ibland. Räkor är nog det enda som alla äter, men det får de ytterst sällan och då bara frysta. De färska är ALLDELES för salta !
polecat
Bosse "snodde" gravad lax från det dukade nyårsmiddagsbordet.....
gunsta
CITAT (polecat @ 22-02-2013, 22:48) *
Bosse "snodde" gravad lax från det dukade nyårsmiddagsbordet.....


Bra karl reder sig själv ....
Jubbe063
Ger aldrig fisk till katterna. Så jag vet inte ens om de skulle gilla det, men de älskar i alla fall rå kyckling, kalvlever, lammnjure och grisknorrar ;-) De äter all sorts kött i o f s men de nämnda är favoritmaten ;-)

BARF är det bästa jag testat på.
malarmaster
mina 2 pojkar gillar inte fisk,undantaget tonfisk i vatten.räkor m.m ratas.
torrfoder är vad som gäller till 90 %,ngn enstaka gång mjukmat i sås men det är bara för såsens skull,övrigt lämnas. ulf
ingrids
Båda katterna brukar rata fryst fisk, gammelkissen äter färsk strömming eller mört i bitar, samt lax och tonfisk på burk. Både han och lillkissen gillar fiskmousse för katter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon