Full version: Harar
Nanna
Hmm... Har ett visst problem med tyska invandrare i min rabatt, det vill säga superstora harar. De tuggar i sig mina nyuppkomna skott, inte lika trevligt för mig som det är för hararna.
Då tänkte jag fråga: Är det någon som har något tips hur man kan hålla dem borta från rabatten?
andersen
Fälla? här en länk
http://www.forntidateknik.z.se/IFT/MNTarb/...82/falfang1.htm rolleyes.gif
Nanna
Nja, det skulle vara bättre om man bara skrämde dem lite.
Skatmor
CITAT (Nanna @ 31-03-2004, 17:06)
Hmm... Har ett visst problem med tyska invandrare i min rabatt, det vill säga superstora harar. De tuggar i sig mina nyuppkomna skott, inte lika trevligt för mig som det är för hararna.
Då tänkte jag fråga: Är det någon som har något tips hur man kan hålla dem borta från rabatten?

Ett knep för att skydda odlingarna mot rådjurens härjningar i rabatterna är blodmjöl som sprayas på växterna. Om detta kan gälla för harar vet jag ej men det är kanske värt ett försök. Det finns också ett medel som heter TWI Universal vars innehåll är fett och kryddor. Även detta medel skall sprutas på växterna. Medlet har den fördelen att det inte regnar bort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon