Full version: Kattunge före valp ?
Motti
Vi väntar ju på att vi ska få en valp i maj nu ,men vi vill gärna ha en kattunge också ,vi fick ju ta bort våran älskade katt Helge efter 12 år och eftersom vi bor ute på landet så är möjligheterna att ha husdjur enorma .Nu är jag lite inne på om jag skulle hämta en kattunge på katthemmet redan nu ,har lite svårt att stå ut utan att ha husdjur nu ,har haft djur sedan jag var 3 år och aldrig varit utan en husdjursvän så nu är det så träligt så ,valpen får vi troligtvis i maj .Tänkte att två "husdjursbarn"sammsas lättare framöver .Vad tycker ni ?är det förmätet att hämta en kattunge nu redan eller ska man vänta tills Valpen kommer hit ?Har aldrig haft katt hund samtidigt .
Monaxe
Jag har alltid haft katt och hund tillsammans.

En vuxen katt kan nog bli grinig över en hundvalp, men det brukar lugna sig med lite tålamod. En valp och en kattunge tillsammans bör inte vara några problem, då sas växer de ju upp tillsammans.

Har man bara tålamod kan introducera även vuxna djur för varandra.
Jag har 1 hund (tidigare 2 st) och 3 katter, varav 2 är hittekatter. Båda hittekatterna satte sig på tvären när de kom till sitt nya hem och fick syn på den stora hunden. Men med lite tålamod och lirkande så släppte det. Nu är de helt obesvärade av varandra, ena katten sover alltid tillsammans med hunden.
Motti
Jo jag tror också att det är lättare med två små från början .Vi har länge funderat på att skaffa hund då vi alltid hade hundar för men eftersom katten Helge här var till åren så ville vi vänta med att skaffa hund ,han var inte världens socialaste katt ganska folkskygg också .Nu tänkte jag att man har chansen att skaffa både katt och hund .Helge hämtade vi på ett katthem bäst vi gjort :)han var en underbar katt för oss .Nu har vi ett katthem här i Nässjö och jag vill gärna ta en ny katthemskatt igen eller kanske två sleeping.gif man vet aldrig .Katthemskatter tycks på något sätt vara lte ödmjukare ?Har man katt och hund så har de ju alltid sällskap om vi åker i väg några timmar .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon