Full version: hem till gården
vanjalarsa
HEj ni som följer Hem till gården!
Jag undrar om ni minns att en av kvinnorna i serien trodde sig vara förföljd av en man som hon trodde var Terry. Senare visade det sig att det var mannen som kvinnan i fråga bodde ihop med och som hon senare tog livet av. Vem var kvinnan och vem var mannen? Jag kommer inte ihåg hur det var.
Tacksam för svar av någon som kommer ihåg hur det var.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Irene_L
Är det Louise du tänker på?
http://en.wikipedia.org/wiki/Louise_Appleton
Piccante
Hon heter väl Kathy? Jag hade en period då jag inte såg serien pga dagtidsjobb men hon hade visst ett förhållande med Andy men gick isär. Andy hade vid något tillfälle (jag vet inte när o hur) blivit anmäld för misshandel så polismannen som uppvaktade Kathy manipulerade bevis och trakasserade Andy.
Anki på Öland
CITAT (Irene_L @ 13-03-2013, 23:19) *
Är det Louise du tänker på?
http://en.wikipedia.org/wiki/Louise_Appleton

Japp Louise var det och karln var Ray Mullan
malcolm
Jösses, hem till gården... Det var något man såg på sjuttiotalet och knappt då och det spelade ingen roll om man "missade" 23 avsnitt man var inne i handlingen i alla fall fast jag har sett att serien pågår i vissa kanaler fortfarande.
Motti
Jag har i stort set slutat titta för allt är så förutsägbart ,serien var bättre för med annie och hennes mysiga pappa .hade jag bott i den byn så hade jag varit ett psykiskt nervrak och legat på ett hem i dag .
vanjalarsa
tack för alla inlägg!
Louise var det ,Tack för det.
man kan tycka att Hem till gården är enkelt och förutsägbart. Men jag föredrar det mot alla serier som bara handlar om våld och vapen. Inte ofta man ser tex. en amerikansk serie utan vapen. I mitt tycke så verkar det vara huvudingrediensen. utan alla dessa vapen och våldscener så hade de nog inget att visa.
Men som tur är så är det olika på tycke och smak.
Tack igen för alla svar och inlägg!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Ugglemormor
Den serien är väl gammal som skatan?
Vi följer den nu ett bra tag sedan för att det är lättsamt och förutsägbart när jag tar mina vilopausser och annars bandar vi den och ser på den senare......
Jag ser den enbart som en vilken som helst, men facineras av deras dialekt.
Anki på Öland
CITAT (malcolm @ 13-03-2013, 23:25) *
Jösses, hem till gården... Det var något man såg på sjuttiotalet och knappt då och det spelade ingen roll om man "missade" 23 avsnitt man var inne i handlingen i alla fall fast jag har sett att serien pågår i vissa kanaler fortfarande.

CITAT (Motti @ 13-03-2013, 23:37) *
Jag har i stort set slutat titta för allt är så förutsägbart ,serien var bättre för med annie och hennes mysiga pappa .hade jag bott i den byn så hade jag varit ett psykiskt nervrak och legat på ett hem i dag .


Men så himla skönt att ni slipper titta på den då!!
pejori
CITAT (vanjalarsa @ 14-03-2013, 09:04) *
tack för alla inlägg!
Louise var det ,Tack för det.
man kan tycka att Hem till gården är enkelt och förutsägbart. Men jag föredrar det mot alla serier som bara handlar om våld och vapen. Inte ofta man ser tex. en amerikansk serie utan vapen. I mitt tycke så verkar det vara huvudingrediensen. utan alla dessa vapen och våldscener så hade de nog inget att visa.
Men som tur är så är det olika på tycke och smak.
Tack igen för alla svar och inlägg!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif


Eftresom serien fortfarande produceras och visas,är du/vi inte ensamma om att kika på den. tummenupp.gif
Kikar också på den, även om jag missar den ibland.
Tycker den är rätt mysig.
*Stintan*
CITAT (pejori @ 14-03-2013, 09:57) *
Eftresom serien fortfarande produceras och visas,är du/vi inte ensamma om att kika på den. tummenupp.gif
Kikar också på den, även om jag missar den ibland.
Tycker den är rätt mysig.



Det är en viss fördel med serier som man inte nödvändigtvis behöver se varje avsnitt av. tummenupp.gif
gnon49
Det är något visst med engelska serier eller humorprogram. Jag gillar det mesta om än inte allt. MR Bean har jag lite svårt för t.ex. Men skenet bedrar var skön att titta på. Hem till gården har väl något jordnära över sig vad jag kommer ihåg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon