Motti
Vi får lilla tikvalp runt 17 maj smiley_small_hug.gif Hon föddes i går och är rund go och välväxt och mår bra !
Cacki
tummenupp.gif blomma.gif
Monica i Nässjö
Så roligt! Ska ni gå en valpkurs med henne? Jag är lite engagerad i "Jyckebo" så kanske vi ses?
Eva i Skåne
Grattis!
Äntligen dags, du har pratat länge om det
zissi
Ja då förstår jag vad ditt huvud är fyllt av för tankar i vår. Det är ju nästan som en graviditet, att gå och vänta på sin älskade lilla valp.
Motti
Tack alla smile.gif jag vi är överlyckliga för just denna stövar rasen är svår att få tag i valpar efter, Luzernerstövare .födds endast 500 valpar i norden varje år .Högmeriterade föräldrar , svenska nordiska Jaktchampions och utsällningschampions !Borde borga för en bra hund både som jakthund och familjehund tummenupp.gif
Biggan_
Grattis! blomma.gif
Då får du fullt upp i vår!
Motti
Ja det får jag :)men det blir av ren kärlek och glädje och längtan smiley_small_hug.gif Inte första Jakthunden vi haft heller blir den 5 ,ska hämta en kattunge också så de har var andra att busa med och känna sig trygga tillsmans ihop :)Nu är det bara Höns som fattas här också wink.gif
gunsta
Vad roligt Motti - det är nåt att se framemot - katt som hund.
Motti
Den här valpen har vi väntat på i två år ! Luzernerstövare av god avel är inte lätta att få tag i ,födds endast 500 valpar i norden varje år så vi hade en himmla tur som får vår lilla tjej i maj :)ska bli helt fantastikst underbart wub.gif längtar såååå ! och även på en lite kisse som kan leka med valpen !
SannaLasso
Åh vad jag avundas er! Luzern, finnstövare och jämte ligger högst på min önskelista men eftersom jag har slutat att jaga är det inte fair att skaffa en renodlad jakthund.

Luzerneröron... mmmmm! smiley_small_hug.gif

En sträv-eller korthårig dvärg-/kanintax får det bli istället - när den äldsta av de två hundar jag har nu har tagit slut.
Motti
Ja dom goseöronen ska jag pussa i wub.gif har gått flera hundkurser bla i Jönköping Hakarp så den här gången klarar jag mig själv! är ingen nybörjare med hund har haft 5 stycken innan och anser att jag kan fostra en jakthund lätt .
*Stintan*
Va skoj men är det du som ska jaga med den?
Motti
Nej det är min man och sonen ! jag ska träna och fostra den :)det blir min bit :)Har ju haft hundar innan 5 stycken men inta samtidigt då . Nu ska vi sätta upp en himmla massa staket i vår vi ska hängna in 1900 kvm så voven får leva ett så fritt liv som möjligt plus att jag får plats till att träna hunden i lydnad mm .Eftersom det är en jakthund och byn är fylld av vilt så lär det vara av vikt att ha ett bra staket wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon