Full version: Mästarnas mästare
Sidor: 1, 2
malcolm
Jag blev mycket besviken när Malin Ewerlöv åkte ut i nattduellen.
*Stintan*
Ja det var väldigt synd.
malcolm
Hoppas på Magdalena Forsberg istället.
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 26-03-2013, 18:48) *
Jag blev mycket besviken när Malin Ewerlöv åkte ut i nattduellen.

Jag med!

CITAT (malcolm @ 26-03-2013, 18:57) *
Hoppas på Magdalena Forsberg istället.

Samma här!
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi hoppas också på Magda...
Gossen Ruda
Svar på frågan i rubriken, nej. smile.gif
pejori
Ja. I brist på annat.
Är väl inget fan, direkt, så dyker det upp något bättre, sviker jag.
Berith
Ja jag kollar, iaf dom programmen som varit hittills. Vet inte om jag hittat nån vinnare än i första gruppen, får väl jämföra med deltagarna i nästa först.

Hur menar ni andra när ni skriver att ni hoppas på Magdalena Forsberg istället? Att ni hoppas att hon åker ut eller att ni hoppas att hon vinner?
*Stintan*
Jag hoppas att hon vinner eller åtminstone får vara kvar till slutet om det inte skulle råka komma någon som är mycket bättre i den andra gruppen. Jag tycker att det är synd att någon som hör till de duktigare ska behöva åka ute genom att förlora den fåniga duellen. De sämsta borde ju åka ut först.
malcolm
Håller med, Berndt Johansson har ju hittills inte varit speciellt duktig och det känns fel att han skall kunna skicka hem en av de bästa.
Bengalow
Nu är det ingen vanlig tävling, med kända regler. Att t.ex. stapla stenar på varandra beror inte på bara på skicklighet, det är mest tur. Att någon ligger risigt till efter 2 grenar betyder inte att man är sämst, bara att grenarna inte passar. Att Bent Johansson är 59 år, och vinner över en 40-åring i reaktion tycker jag är strongt. Sluta tugga om att det är orättvist - det är det inte. En gång var det orättvist, det var när Louise Karlsson missade vinsten, p.g.a. ett "hjärtfel". Visst får man ha favoriter, men gnäll inte om dom åker ut. Det är lika dumt som att skylla på Svenska Spel om man missar en Trissvinst.
Eva i Skåne
Jag tittar också. Tycker det är lite småtrevligt.
Det som slår mig varje säsong är att det är sådan stor skillnad på deltagarnas fysiska nivå. Vissa är supertränade och några har precis avslutat sin karriär, andra är överviktiga och trötta och har karriären 30 år bakom sig.
Orättvist har jag inte tänkt så mycket på. Det är ju en "lek" och frivilligt att deltaga.
Bengalow
Ja, visst borde det vara en lek, som också Malin Everlöf uttryckte det före tävlingen. När hon väl stod där på startlinjen, så försvann "leklusten" och det blev plötsligt "blodigt" allvar...Ingen vill väl förlora.
Jag tycker det är ett mysigt program, och Micke håller i det på ett förnämligt sätt. Det bästa är egentligen att titta på alla dessa minnesbilder från deltaganas aktiva tid - t.ex. Bernt Johansson seger i Montreal. Det var en sällsam upplevelse!
*Stintan*
CITAT (Bengalow @ 27-03-2013, 08:35) *
Nu är det ingen vanlig tävling, med kända regler. Att t.ex. stapla stenar på varandra beror inte på bara på skicklighet, det är mest tur. Att någon ligger risigt till efter 2 grenar betyder inte att man är sämst, bara att grenarna inte passar. Att Bent Johansson är 59 år, och vinner över en 40-åring i reaktion tycker jag är strongt. Sluta tugga om att det är orättvist - det är det inte. En gång var det orättvist, det var när Louise Karlsson missade vinsten, p.g.a. ett "hjärtfel". Visst får man ha favoriter, men gnäll inte om dom åker ut. Det är lika dumt som att skylla på Svenska Spel om man missar en Trissvinst.


Det är väl ingen som sagt att det är orättvist. Det är ju spelets regler som gäller men man kan väl få tycka att det är synd när någon åker ut ändå.
Ugglemormor
Brukar följa med det när maken tittar på det bredvid mig och tycker att de är tuffa, även att jag inte har sån pejling på olika idrottsman, men beundrar deras prestationen och hon som åkte ut, gillade inte att just hon skulle ut, men så är ju reglerna ....... tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (Bengalow @ 27-03-2013, 09:53) *
Jag tycker det är ett mysigt program, och Micke håller i det på ett förnämligt sätt. Det bästa är egentligen att titta på alla dessa minnesbilder från deltaganas aktiva tid - t.ex. Bernt Johansson seger i Montreal. Det var en sällsam upplevelse!

yes.gif
malcolm
Synd att Torgny Mogren fick åka hem igår, skall i alla fall bli spännande att följa de nya deltagarna inkommande söndag.
Aqvakul
Magda är en fantastisk idrottstjej. Bernt är chanslös, så länge det inte gäller nattduell...

Kammerling är nog ett starkt kort i grupp 2...
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag vill se Magda på slutet
Berith
Jag hade nog hejjat fram Mogren ända till slutet, utan att ha sett den andra omgången tävlande, men självklart kul att Bernt gick vidare igår.

Läste i dagens Expressen detta men förstår inte riktigt vad det sista i stycket hade med saken att göra...? Var det kanske därför som Mogren inte hängde med? g.gif

[attachment=75797:Expressen_10_jpg.jpg]

malcolm
Förstår inte heller vad det sistnämnda har med saken att göra. confused.gif
malcolm
Nya deltagare idag men det var ingen som jag hoppades på, de flesta var rätt anonyma för min del men måste jag välja så blir det nog Anna Lindberg. Önskar att Börje Salming hade varit med.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi tyckte likadant. Men kanske Jesper B. man också skall håller tummarna för
Eva i Skåne
Bland kvällens nya deltagare fanns väl inga direkta "gamlingar", men jag tycker förutsättningarna skiljer väldigt mellan unga stjärnor som nyligen avslutat sin karriär och trötta deltagare i 60-årsåldern. Jag förvånar mig att vissa alls vill ställa upp.
Aqvakul
CITAT (Eva i Skåne @ 14-04-2013, 22:35) *
Bland kvällens nya deltagare fanns väl inga direkta "gamlingar", men jag tycker förutsättningarna skiljer väldigt mellan unga stjärnor som nyligen avslutat sin karriär och trötta deltagare i 60-årsåldern. Jag förvånar mig att vissa alls vill ställa upp.

Både Äpplet och Markus Näslund är en bit över 50...
Gita
CITAT (Aqvakul @ 15-04-2013, 09:32) *
Både Äpplet och Markus Näslund är en bit över 50...

Han heter väl Mats? Hur som helst så är han en av mina favoriter, Torgny Mogren var också lite av en favorit för mig , men han har ju åkt ut. Anna Lindberg gillar jag inte alls, däremot Magda, Magdalena Forsberg. Så Mats eller Magda är mina favoriter.
Gita
Eva i Skåne
CITAT (Aqvakul @ 15-04-2013, 09:32) *
Både Äpplet och Markus Näslund är en bit över 50...


Men dom ser inte ut att vara i dåligt skick som vissa deltagare från tidigare säsonger
malcolm
Jag är glad att Anna Lindberg och Magdalena Forsberg är kvar till finalen, vad Bernt Johansson gör där begriper jag inte men han lär inte ha en chans i kommande tävlingar. Jag hoppas Magda vinner hela rasket.
Aqvakul
Jag håller också på Magda, men Anna har överraskat och vore också en värdig mästare...
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag unnar bägge tjejerna vinsten. Först var ju Magda min favorit men Anna var enastående bra.

En som bara vinner nattduellen är ingen värdig vinnare av Mästarnas mästare. En stor eloge till Jesper B för att han inte utmanade Magda i nattduellen.
Aqvakul
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-05-2013, 11:52) *
Jag unnar bägge tjejerna vinsten. Först var ju Magda min favorit men Anna var enastående bra.

En som bara vinner nattduellen är ingen värdig vinnare av Mästarnas mästare. En stor eloge till Jesper B för att han inte utmanade Magda i nattduellen.

tummenupp.gif
Bengalow
Sådant trams, att skriva att någon "inte är värdig", eller "inte har något där att göra"! Förresten, så ingår nattduellen som en deltävling i denna "lek". Deltagarna själva tycker ju att det är en kraftig ansträngning, att stå där och vänta, tills lampan slocknar. Jesper Blomqvist var väl heller ingen höjdare. Jag tycker det är strongt av Bernt Johansson, att hålla sig kvar. Jag kan hålla med om, att han inte varit så duktig som Magdalena och Anna, och att någon av dessa två vinner, men varför ställa idrottsfolk mot varandra, när det är nästan 30 år s skillnad på den yngsta, Anna, och den äldsta, Bernt?
Eva i Skåne
Magda verkar vara allas favorit nr 1. Även min, men som många skrivit så har ju Anna visat enorm kapacitet.
malcolm
Enligt Aftonbladets enkät så är Anna Lindberg favorit till segern men jag håller också på Magdalena Forsberg, hoppas att det blir grenar som passar henne.
Anki på Öland
Har inte sett programmet eftersom jag inte har någon TV men var hemma hos min dotter i helgen och tittade. Jisses vilka suveräna tjejer!!!
Aqvakul
Visst är Anna Lindberg imponerande. Men hon gick ju direkt från aktiv karriär till tävling. Jag tycker kanske att tävlingen skulle handla om "gamla" idrottsmästare. Hur bra Anna än är så är Magdas eller Ingemar Stenmarks insatser betydligt mer imponerande.
malcolm
Håller med dig, Anna har ju knappt avslutat sin aktiva karriär.
xlxl67
Det är kul att se gamla stofiler som Berndt Johansson o Gunnar Larsson men framöver får de allt fånga in dem tidigare. Anna Lindberg är som sagt är för ung dessutom. Men kanske det inte är fokus på tävling alls utan mer familjeprogram?!

Vill se hårda tävlingar! smile.gif
Bengalow
Nåja, det skall vara underhållning, och det är det ju! Förbaskat kul underhållning dessutom. Att deltagarna väcks i sin tävlingsinstinkt är kanske det mest intressanta, och framför allt i den grenen som många tycker illa om - nattduellen...Det är väl den grenen som har givit mest utslag av alla. Jag tycker det är spännande. Om jag har en favorit, och han/hon misslyckas, så skriver jag inte av mig gallan. Det är bara att acceptera. Om nu Bernt skulle gå och vinna hela skiten, så anar jag, gränsande intill visshet, att väldigt många skulle bli förargade. Varför??? Om han vinner, är han då inte värdig? (Såvida inga fysiska hinder föreligger - som med Louise Karlsson!)
xlxl67
Nja han behöver väl inte vara värdig även om han vinner.
Om tävlingarna blir för lika lek så blir det ju jättemycket slump.
Ok att superstars på 70-talet var lite för tufft men kanske lite mer fokusering på att en atlet vinner. Det är ju ändå sportlegender som deltar. Annars kan man ju lika blanda in Pernilla Wahlgren, Markoolio eller typ Lasse Berghagen...
Bengalow
Nu fattar jag inte andemeningen i ditt inlägg, xlx! Vinner man så är man den som vunnit - d.v.s. värdig. Man har slagit ut de andra. Eller...? Alla tävlingar är väl "på lek", antingen det gäller att hoppa högst/längst, kasta något bättre an andra eller stapla stenar på varandra.
malcolm
Ikväll får vi se hur det går, Heja Magdalena Forsberg! bravo.gif
Eva i Skåne
CITAT (malcolm @ 19-05-2013, 16:24) *
Ikväll får vi se hur det går, Heja Magdalena Forsberg! bravo.gif



tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 19-05-2013, 16:24) *
Ikväll får vi se hur det går, Heja Magdalena Forsberg! bravo.gif

tummenupp.gif tummenupp.gif
Bengalow
Jag har alltid hållit på en "underdog", någon som ansetts underlägsen. För mig betyder det, att Bernt Johansson skulle vinna, Det vill jag också idag. eftersom jag är cykelfreak. Dessutom är Bernt Johansson en utomordentligt ödmjuk människa, liksom de två kvinnorna, men visst hade det varit kul, om ålder hade slagit ungdomlighet!? Att bevisa att man fortfarande kan, fast man nästan är pensionär...
caprifol
Favoritprogrammet - och så kolliderar det med hockeyfinalen! Undrar om man kan undvika att höra resultatet och så se reprisen i morgon? Håller också på Magda, men tror Anna vinner. Men i och för sig gör även Anna ett mycket trevligt intryck - och så är hon ju superduktig.
Eva i Skåne
JAAAAAA!!!
Aqvakul
CITAT (Eva i Skåne @ 19-05-2013, 20:57) *
JAAAAAA!!!


Magdalena! wub.gif yaay.gif
Berith
Bra att Magda vann och inte Anna. Vet inte hur Bernt tänkte där med stenarna, dom var ju lite för små och runda för att gå att stapla. g.gif

Sen spelar det egentligen ingen roll om han inte är bäst i Sverige, han är ändå världens bästa! tummenupp.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi tyckte att det var jätteroligt att en av tjejerna vann.

Bernt upplevde vi som en "hal fisk"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon