pejori
http://www.defria.se/

http://www.defria.se/faq-15666705


Hittade det idag då en vän tydligen stöder dom och ett dödsfall skett inom partiet. (Partiledaren???)
Hittar ni någon politik någon???
Tycker det verkar rörigt. unsure.gif

Åsikter om det Någon?
*Stintan*
Flummigt.
malarmaster
rotfl.gif man vill gå ur eu och ändå ha ett samarbete,handel men isolera sverige,inga pengar men ändå trycka obegränsat med sedlar,alla som vill får.(de vet tydligen inget om inflation).
ja,det var veckans roliga läsning.orkade inte ta mig igenom alla dumheter men uppenbarligen finns det människor som tror att världen funkar på deras sätt.
massor av felaktigheter,t.exär eu ingen union utan ett samarbete,det har de missat.
sedan fanns det en massa smygrasism,tyskarna kastade ut bankirer på 30-talet och sedan gick det bra ända tills de fick storhetsvansinne,är det judar som åsyftas?vad gick bra?
nu uppträder dessa på många olika sajter,känner igen resonemangen.
meningslöst att debattera med dem då deras kunskapsnivå ligger lågt, de vill inte heller debattera.
dock har jag förstått att de vill föra en isolationistisk politik,med frihet menas att medborgaren skall lyda blint,allt skall vara småskaligt,styrning är inte så viktigt utan alla gör lite som de vill,ja listan på flummigheter är lång.
något konkret hur man skall finansiera samhället(som man egentligen vill avskaffa) finns inte förutom att riksbanken skall trycka obegränsat med sedlar som man sedan frikostigt delar ut,statsskulden betalas med dessa sedlar(att inget land vill ta emot valuta som är värdelös i utlandet tycks vara ett förbiseende,hur mycket är t.ex nordkoreas eller kubas valuta värd?).
men ännu ett parti i slaskhinken under 4% spärren.
dock räknar man tydligen med att vinna nästa val,ett sådant lysande partiprogram måste ju locka de flesta.
jag avstår dock,föredrar den ekonomiska ordning vi har samt att vi behåller demokrati och öppenhet,både inåt och utåt för vårt land. ulf
*Stintan*
När slutade EU betyda Europeiska Unionen?
Aqvakul
Superpopulistiskt ochdåligt genomtänkt!
Åsa, mälardalen zon 2
Jo var ju mer än lite flummigt men gillade ju att det skulle vara närvaroplikt för riksdagsmän annars får de avdrag på lönen och att lönen för riksdagsmän ska sänkas till 25000kr/mån är ju på tiden de får uppleva verkligheten för på de flesta jobb kan man inte bara komma och gå utan man får lön för de timmar man varit där och arbetat.
malarmaster
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 27-03-2013, 08:43) *
Jo var ju mer än lite flummigt men gillade ju att det skulle vara närvaroplikt för riksdagsmän annars får de avdrag på lönen och att lönen för riksdagsmän ska sänkas till 25000kr/mån är ju på tiden de får uppleva verkligheten för på de flesta jobb kan man inte bara komma och gå utan man får lön för de timmar man varit där och arbetat.

nu består ju inte riksdagsmännens arbete enbart av att sitta i plenisalen,där är de bara vid debatter och röstningar,arbetet bedrivs i olika utskott och kommiteer.där går många timmar,likaså som vid allt politiskt arbete gäller det att odla kontakter vilket innebär resor och möten i det oändliga.
lönenivån kan diskuteras.
ytterligare ett exempel på "frihetspartiets" okunnighet avseende politiskt arbete och hur det bedrivs.
ulf
malarmaster
CITAT (*Stintan* @ 27-03-2013, 07:43) *
När slutade EU betyda Europeiska Unionen?

det betyder unionen,stintan. men andemeningen i frihetspartiets program betyder union att du styrs från en regering i europa,alltså en federation, och så är det ju inte.sverige är fortfarande självständigt men vi har ett fördrag avseende handel och gemensamma regler på vissa områden.
man kan givetvis ha olika syn på vad union är,i mina ögon är det precis som frihetspartiet antar att det betyder att det finns en övergripande styrning med president och regering.
dit har vi inte kommit än,parlamentet är bara rådgivande,besluten tas i rådet där sverige är en av 27 medlemmar.
huruvida det utvecklas till vad jag menar en riktig union,alltså en federation,europas förenta stater återstår att se.en del politiker skulle nog gilla det. ulf
*Stintan*
CITAT (malarmaster @ 27-03-2013, 09:46) *
det betyder unionen,stintan. men andemeningen i frihetspartiets program betyder union att du styrs från en regering i europa,alltså en federation, och så är det ju inte.sverige är fortfarande självständigt men vi har ett fördrag avseende handel och gemensamma regler på vissa områden.
man kan givetvis ha olika syn på vad union är,i mina ögon är det precis som frihetspartiet antar att det betyder att det finns en övergripande styrning med president och regering.
dit har vi inte kommit än,parlamentet är bara rådgivande,besluten tas i rådet där sverige är en av 27 medlemmar.
huruvida det utvecklas till vad jag menar en riktig union,alltså en federation,europas förenta stater återstår att se.en del politiker skulle nog gilla det. ulf


Då har vi olika syn på vad en union är. EU har tagit över alldeles för mycket och är och petar överallt så att Sverige skulle vara självständigt är en sanning med modifikation. Inte ens jordgubbarna och gurkorna får se ut hur som helst o surströmmingsburken var dom också och grävde i. Ju mer tokigheter vi tillåter EU att bestämma över desto närmare kommer vi Europas förenta stater. I mina ögon kostar EU mer än det smakar.
pejori
Verkar inte som dom har tänkt till ordentligt när dom skrev sitt partiprogram.
Flummigt är bara förnamnet.
gnon49
Vad är ränte o amorteringsfria lån för något. Där slutade i alla fall jag läsa. Borde kanske byta namn till anarkistpartiet. Det där med demokrati verkar inte särskilt trovärdigt. snarare diktatur. Tidigt aprilskämt kanske.
pejori
CITAT (gnon49 @ 27-03-2013, 11:01) *
Vad är ränte o amorteringsfria lån för något. Där slutade i alla fall jag läsa. Borde kanske byta namn till anarkistpartiet. Det där med demokrati verkar inte särskilt trovärdigt. snarare diktatur. Tidigt aprilskämt kanske.


F*N vet, Men tydligen finns det folk, som tror på dom.
Anki på Öland
CITAT (pejori @ 27-03-2013, 10:37) *
Verkar inte som dom har tänkt till ordentligt när dom skrev sitt partiprogram...........

Eller tänkt till ordentligt och plockat fram varenda liten sak som "Svensson" kan tänkas vilja ha....
Jubbe063
Superbra att det partiet finns. Bra att de uppmärksammas.

Inte för att deras politik är nåt jag tror på, men det väcker debatt, det rör om i grytan, det får folk att tänks till och formulera sig både för och emot.
RibesRubusVitis
Verkar rätt efterblivet; hör på intervjun med den nyligen bortgångne figuren:
http://freedomforce.se/?p=721
Ett hopkok av konspirationsteorier, new age, ”alternativ energi”, UFO, etc. Gemensamt tycks vara att företrädarna redan i mycket unga år insett samband som vi gamlingar aldrig fattat ett dugg av. De ger också intryck av att inte ha alltför stora studieskulder.
Jubbe063
CITAT (RibesRubusVitis @ 27-03-2013, 13:28) *
Verkar rätt efterblivet; hör på intervjun med den nyligen bortgångne figuren:
http://freedomforce.se/?p=721
Ett hopkok av konspirationsteorier, new age, ”alternativ energi”, UFO, etc. Gemensamt tycks vara att företrädarna redan i mycket unga år insett samband som vi gamlingar aldrig fattat ett dugg av. De ger också intryck av att inte ha alltför stora studieskulder.


Humor på högsta nivå ;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon