Irene_L
Snart måste det bli vår! För att hjälpa våren lite på traven och ge fåglarna lite hjälp med sitt bobygge har jag gjort ett hjärta av hönsnät.
Sen borstade jag Milla och fick ihop en hel del hundhår som jag sedan la i hönsnäthjärtat. Hjärtat hängde jag i ett av träden och nu hoppas jag fåglarna hittar till det och använder hundhåren till sitt bobygge:

[attachment=75662:hj_rta_a..._hundh_r.JPG]
Överst på hjärtat är det öppet så att jag lätt ska kunna fylla på med mer hundhår!

Idén till att lägga hundhår i hjärta hittade jag på nätet när jag surfade runt på olika bloggar. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken blogg det var.
Det är roligt att bli inspirerad till olika saker som man sen kan förverkliga!
*Stintan*
Va fint!
Biggan_
Snällt av Milla att släppa till material till bobyggarna! wub.gif Det var ett dekorativt hjärta Irene!
gnon49
Fina alster av hönsnät. Banne mig om jag inte skall försöka själv. Hönsnät har jag i alla fall. Den konstnärliga ådran vete katten.
Peztis
Och när jag ser Irenes fina alster tänker jag alltid på hur hennes fingrar borde se ut! Har försökt forma hönsnät några gånger och fyyyyy vad ont det gör, man sticker sig ju hela tiden.

Men det är klart, har man Irenes talang är det ju värt det - med min talang inte lika mycket. biggrin.gif
Irene_L
thanks.gif alla!

Peztis...jag använder ett par gamla mockahandskar när jag jobbar med hönsnätet så jag sticker mig ingenting!
Monaxe
Så fint, och så smart!

Ska ge mig på katter och hund så ska fåglarna få bidrag här också!
Anma
Vad fint!



Av någon anledning har jag läst "Hönshjärta med hundhår till fåglarna" och tänkt att vad är det för fåglar som äter hönshjärta? Tyckt att det var lite äckligt. Men nu öppnade jag tråden i alla fall och insåg mitt misstag... giggle.gif
malcolm
Så länge vi hade kaniner här hemma lade vi alltid ut en päls de tappat till fåglarna vilket var mycket uppskattat men det blev inte lika fint som hjärtat som Irene gjort men fåglarna klagade aldrig.
zissi
Ett sånt fint hjärta bravo.gif . Du srider värme till både människor och djur wub.gif
Wilmer
CITAT (Anma @ 01-04-2013, 11:05) *
Vad fint!
Av någon anledning har jag läst "Hönshjärta med hundhår till fåglarna" och tänkt att vad är det för fåglar som äter hönshjärta? Tyckt att det var lite äckligt. Men nu öppnade jag tråden i alla fall och insåg mitt misstag... giggle.gif

jag läste flera ggr innan jag läste rätt, har vi morbid fantasi eller är det förväntan av vilka trådar det kan finnas giggle.gif

Jag lägger varje år ut hästhårshögar, marsvinshår och i år även katthår. När fåglarna själva rensar holkarna på våren ser jag i boen de släpat ut att det sitter päls inkilat och boat wub.gif Favorithåret är långhåriga marsvinets. Så jag tror säkert Millas hår kommer till nytta! Jag har även sett fåglarna sitta och plocka i högen med hästhår, och sitta på HÄSTEN och plocka direkt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon