Full version: Vårtecken
Gossen Ruda
Ett sådant skådade jag redan igår men även idag. En granne har plockat fram utomhusgrillen och står och osar. biggrin.gif Vi har 10 grader varmt fortfarande så han har det gott i solen.
malcolm
Jag skall också grilla så fort sonen kommit hem med grillkol. biggrin.gif
hattstugan

Här är det MC - åkarna som står för vårtecken!!

Snart drar det igång på "gamla" E 18 med fortåkning i racerklass!
malcolm
Glllen startad, bara att vänta på riktig glöd men det är inte speciellt varmt ute just nu, 4 grader bara och blåser snålt.
pejori
http://www.expressen.se/gt/kvinna-genom-is...ade-sig-oskadd/

Inte jag dock.
Händer varje år.
Natur liv
Husvagen är besiktigad och godkänd! Normalt ett säkert vårtecken, men i år fick vi skotta fram husvagnen som stod bakom en halvmeter snövall.

Ett annat vårtecken är att grannarna i huset mittemot går ut i t-shirts och njuter av solen samtidigt som vi tar ut spettet och i full vintermundering försöker få loss den värsta isen så att vattnet kan rinna till brunnen.
Berith
Ett riktigt vårtecken är väl alla navkapslar som sprids i dikeskanterna nu när många har bytt till sommardäck. tummenupp.gif
Anki på Öland
Såg i förrgår första husvagnen bland enbuskarna utefter vandringsleden.....
silos
Igår tog en av hyresgäster fram grillen till gården.....
Gossen Ruda
Nyss var det en engelsk anläggningsarbetare som ville lägga om min garageinfart, också ett vårtecken. Ett gäng sådana har redan fått en camping i Borås att stänga pga nedskräpning och betalningsvägran.
Natur liv
[attachment=75819:Solcells...ril_2013.JPG]

Vi är på väg mot ljusare tider!
Solcellslampan syns nu i snön.
Det återstår att se om den fungerar fortfarande.

Uggi
Såg igår em några töser hoppa hopprep på vår gata, såg även en liten flicka som med sin mammas hjälp tränade på att cykla på en tvåhjuling.
malcolm
Jag tog ut kanoten igår men det var mer för försäljning, isarna ligger fortfarande kvar här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon