Irene_L
Äntligen har jag hittat en stol på loppis som jag ska göra om till blomsterstol...jippie. Jag har letat så länge för det måste vara en stol som man kan ta bort sitsen på och idag hittade jag den. Den runda sitsen sitter fast med små spikar så den ska jag ta bort. Sen ska jag sätta fast hönsnät där istället, sen blir det mossa och jord och till sist en massa blommor i den.
Stolen ska sen få stå i min trädgård. Ni får se den färdig sen senare i vår!

[attachment=75925:stol_tr_dg_rd.JPG]
*Stintan*
Oj vilken fin stol!
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 17-04-2013, 18:34) *
Oj vilken fin stol!

Jo, nästan ett helgerån att göra sönder den. sad.gif
Motti
Jag jag tänker nog lite som Gossen Ruda !lite av ett helgerån att förstöra en så vacker stol confused.gif Den stolen är säkert var enda pinne handsvarvad på och säkert från 1800 talet också ! Men man måste göra det man vill göra wink.gif
Alba
Åh så roligt att du äntligen hittade stolen. Jag tror den är nästan exakt som den jag hittade på loppis för samma ändamål.


Åh så roligt att du äntligen hittade stolen. Jag tror den är nästan exakt som den jag hittade på loppis för samma ändamål.

Men nu spökar det - varför blir det dubbelt. confused.gif
Irene_L
Jo visst kan det vara synd att "förstöra" en sån fin stol men den är alldeles ranglig så jag skulle aldrig våga sitta på den nu.
Sen tänker jag så här att om den kan vara till glädje för mig och andra igen så har den fått ett nytt värde! yes.gif
Motti
rolleyes.gif jo där har du nog rätt !många gammla möbler slängs på tippen i dag tyvär .Har en granne här i byn som har en sådan stol med blommor i och det är ganska fint vid deras lilla stuga smile.gif Tyvär tål de ju inte regn då trädet sväller och spricker ,men man kanske kan lacka med båtlack ?
Anma
Vilken rolig idé!
Jag har två gamla sängresåer i rostig järn som varit ute i flera år för att göras något med, har inte orkat förr, kanske blir det i år! Har en tanke att göra nån slags spaljé eller nåt.
Bengalow
Jag har för mig att dom visade en sådan stol på Antikrundan - en österrikisk formgivare låg bakom...jäkligt eftersökt.
Motti
Jag kan nästan garantera att Irens stol är helsvenks ! kanske till och med gjord på Nässjö Pinnstolsfabrik ?min mormor hade sådana stolar på sitt lantställe målade i dalablått smile.gif och dom finns nu i vår sons ägo .
evelina
Det kommer och bli jättefint! Jag har en vän som gjort så med en gammal stol och blev hur läckert som helst.
*Stintan*
Tror också att det kommer att bli jättefint...det brukar bli det när du skapar trädgårdskonst rolleyes.gif

Vilken tur att stolen inte gick att sitta på.
Anma
CITAT (Motti @ 17-04-2013, 19:52) *
Jag kan nästan garantera att Irens stol är helsvenks ! kanske till och med gjord på Nässjö Pinnstolsfabrik ?min mormor hade sådana stolar på sitt lantställe målade i dalablått smile.gif och dom finns nu i vår sons ägo .

Det är Forsnäs sits på stolen.

Källa
Natur liv
Vilken fin stol!
Precis en sådan stol som jag letade efter när jag skulle fixa en slaskhink/toahink i farstun i torpet. Jag hittade ingen, utan det blev försvarets toaletthink i järn istället. Den fungerar utmärkt i alla fall.

Med inspiration härifrån vill jag nog fortsätta leta efter en sådan stol att odla i. Tackar för tipstet!
Gossen Ruda
Jaja, vi har alla våra olika prioriteringar. Gamla fina stolar tycker dock jag skall användas för sitt ursprungliga ändamål, att sitta på. Blommor kan man ha i vilken hopsnickrad låda som helst. biggrin.gif Är stolen ranglig går den att fixa till.

På tal om annat användningsområde skall jag bli lite OT nu för ett minne dök upp. En skämtstripp signerad Salong Gahlin. En dam i systemkön pratar med expediten om en flaska sprit hon ville köpa. En billig sort, hon skulle bara ha den till att putsa fönster med. Varpå en alkis längre bak i kön började gråta. laugh.gif
Alba
CITAT (Gossen Ruda @ 18-04-2013, 08:23) *
Jaja, vi har alla våra olika prioriteringar. Gamla fina stolar tycker dock jag skall användas för sitt ursprungliga ändamål, att sitta på. Blommor kan man ha i vilken hopsnickrad låda som helst. biggrin.gif Är stolen ranglig går den att fixa till.

På tal om annat användningsområde skall jag bli lite OT nu för ett minne dök upp. En skämtstripp signerad Salong Gahlin. En dam i systemkön pratar med expediten om en flaska sprit hon ville köpa. En billig sort, hon skulle bara ha den till att putsa fönster med. Varpå en alkis längre bak i kön började gråta. laugh.gif


Den var bra. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon