Annki
Har varit på vårens först utflykt till täppan. Blir inte så ofta nu, med ryggproblem. Men oj vad fint det var! Någon Guds ängel hade hjälpt mig klippa ned perennerna så marken var full av påskliljespjutspetsar! Och snödropparna blommade! Även tulpanerna var på gång. Ballerina och några gula stora, som jag glömt namnet på.

Jag hade övervägt om jag skulle lämna täppan i år, efter 15 år av slit och lycka. Men efter den här utflykten har jag bestämt mig. Jag ska ha kolonilotten kvar. Det får bära eller brista! Och så länge det finns änglar, kommer jag att klara den. wub.gif

Kom hem med tussilago och snödroppar som står i en liten äggkopp och förgyller tillvaron. Tänk, snödroppar doftar! Något så underbart!
Fenja
Låter underbart! Hoppas att änglarna fortsätter att vaka över din kolonilott så att du kan ha kvar den länge ännu!
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon