Full version: Träda?
Fredi
Jag hade tänkt täcka två sektioner mina rabatter med plast för att utrota allt som växer där (en envis marktäckare som jag inte vet vad den heter, och blandade perenna ogräs). Är det någon som har erfarenhet av att lägga rabatter i träda på detta sättet? Jag tänkte lägga över plast som släpper igenom vatten, och på det täckbark för att det skall se trevligare ut. Funkar det?
Almdalen
Det bör fungera men plasten måste ligga minst två år. Jag har samma tanke när det gäller min slänt men den går inte att täcka.
/Ingegerd
Lena N
Ja, det funkar. Täcker du nu och låter det ligga hela sommaren kan du gräva i höst och då rensa bort de rötter som återstår. Det kommer då att vara lättgävt. smile.gif
Hannele
Utmärkt idé!
Vi kör med gröna presenningar över vildhallonfältet, bl.a.
kerstin z5-6
Du kan även lägga på grus i stället för flis ovanpå duken , ev ha nån jordplätt här och där (OVANPÅ) med nån dm jord om du vill ha sommarblommor där i sommar .
Annars går taklök bra att odla direkt i grus ..lite trist att vänta 2 år annars .. smile.gif
Gossen Ruda
Kan någon gissa hur jag hade gjort istället??? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
KURT
CITAT (Gossen Ruda @ 05-04-2004, 08:30)
Kan någon gissa hur jag hade gjort istället??? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 05-04-2004, 08:30)
Kan någon gissa hur jag hade gjort istället??? biggrin.gif  :D  :D

CITAT (Gossen Ruda @ 04-04-2004, 17:21)
Alla växter utom den genförädlade kan stryka med men det är just det som är meningen.


blink.gif wacko.gif
Hannele
CITAT (Almdalen @ 04-04-2004, 22:14)
Jag har samma tanke när det gäller min slänt men den går inte att täcka.
/Ingegerd

Halva slänten är inplastad... för att bli en grön Ulla Molin intallation med murgröna. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon