Full version: Måns hemma igen!
Monarda
Efter att ha tillbringat några dygn på djursjukhuset fick vi hämta hem Måns idag. Det hela började på lördag eftermiddag när han kom in och betedde sig konstigt. Det blev ilfart in till jouren där man kunde konstatera att inget var brutet men att han förmodligen varit i konfrontation med fordon av något slag. Han fick ligga med dropp, röntgades och medicinerades. Nu ska vi fortsätta med antibiotika en vecka under tiden som han ska hållas inomhus. Han ser för eländig ut, rakad på ena sidan och på benet där han fick dropp. Nu har han i alla fall ätit sin torsk och har gått och lagt sig.
hattstugan

Skönt att Måns klarat sig så pass bra ändå!

Kram till honom!
Eva i Skåne
Tur i oturen att det inte slutade värre. Hemskt att inte veta vad han varit med om. Hoppas ni får en skön sommar när han repat sig lite.
mamamaggan
Så skönt det måste var för er och för Måns ! Hoppas allt går bra nu med läkning och rehab.

Monarda
Tack för hälsningar, vi får väl hoppas att han har några liv kvar den lille stackaren. Gissa om jag är glad för kattförsäkringen? I stället för tio tusen blir det nu ca 3 och alla kontakter med försäkringsbolaget togs om hand av djursjukhuset. Smidigt!

Husse får vara sjukvårdare nu och se till att han får i sig sina mediciner. Själv har jag varit däckad i en och en halv vecka men äntligen fått ett prov taget idag som visade på en bakterieinfektion och därmed fått antibiotika. Så nu är det rena hospitalet här. Tur att maken är på benen och tar hand om allt löpande. Måns och jag ligger mest utslagna i soffan.
Biggan_
Krya på er, både du och Måns! smiley_small_hug.gif
gunsta
Säger som Biggan ... krya på er och hälsa Måns.
polecat
Stackars Måns, vilken fasa att katten skall råka ut för något sådant.....
(Bosse hälsar.... smile.gif )
Skruttis
Stackars lilla Måns. smiley_small_hug.gif
Skönt att han verkar vara på bättringsvägen!
Monarda
Hej på er alla! Matte säger att jag är konvalescent och måste ta det lugnt. Inget jag har något emot direkt.......

[attachment=76625:DSC_0439.jpg]
Ingela i Segersberg
Mysiga Måns! wub.gif
Mollis
Såå fin, ser ut som en riktig fluffmage det där wub.gif
Motti
Grattis !vet hur jobbigt det är när ens katt försvinner .
CillaM
Han var bara iväg på upptäckarstråt. Skönt att vara hemma tycker han nog smile.gif
Monarda
Det var tur att han gick hem efter olyckan och inte gick och gömde sig någonstans, då vet man inte hur det hade slutat.
zissi
CITAT (Monarda @ 30-05-2013, 17:38) *
Hej på er alla! Matte säger att jag är konvalescent och måste ta det lugnt. Inget jag har något emot direkt.......

[attachment=76625:DSC_0439.jpg]

Vilken otroligt skön avslappnad katt du är Måns wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon