Full version: Sonen och stolarna
malcolm
Min son har en otrolig förmåga att sabba alla skrivbordsstolar han får, visserligen sitter han väldigt mycket vid datorn men i alla fall. Vet inte hur han sitter egentligen men det verkar som han kryper upp helt och hållet på stolen och lutar sig helt mot höger armstöd, funderar på att ge honom en vanlig trästol istället så han slutar med den ovanan. Undrar i alla fall var man kan få tag i en arbetsstol med bättre kvalitet än de som säljs av Rusta, Jysk mfl.
malarmaster
en riktig kontorsstol kostar några kronor,ibland kan man hitta beg på loppisar.
annars säljs de av firmor inriktade på kontorsmateriel,kolla gula sidorna eller nätet efter säljare i närheten.
billiga som på jysk o rusta är just billiga,inte meningen att de skall hålla så länge.
används de sen lite konstigt så..... Ulf
malcolm
Själv har jag en skinnstol från IKEA, den har jag haft i många år, visserligen kostade den 4500:- men jag sitter iof. sig normalt. Jag har haft billiga stolar också men de höll bra mycket längre än sonens, har funderat på om sonen skulle få min stol och så skaffar jag en billig till mig men jag vill inte att han skall sabba den dyra stolen också. Tror han får spara ihop till en egen stol så han kanske lär sig att vara rädd om grejorna.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (malcolm @ 31-05-2013, 08:28) *
Tror han får spara ihop till en egen stol så han kanske lär sig att vara rädd om grejorna.


Det tror jag vore bra.

Vi har 2 kontorsstolar här, den ena är över 20 år gammal och sambons gamla är 18 el 19 år gammal. Den skulle behöva nytt tyg nu men annars är den väldigt bra. Men ja sitter ju normalt i den, sambon wräker sig ibland lite för mycket i den.

Huggorm
Jag har en billig stol från Jysk, jag brukade också sitta och hänga på ena armstödet men en dag gick det av så jag fick sluta med det unsure.gif
Hasse_h
Har köpt min sista stol på billiga ställen som Rusta, Jysk, Ö&B osv, de håller aldrig mer än nåt år. Har en rejäl skinnstol från Ikea som köptes för snart 20 år sedan, den är i kanonskick trots flitig användning. Den var dyr på sin tid, runt 3000:- då tror jag.
Köpte nyss en "ny" stol till sonen på blocket efter att hans Ö&B-stol rasat ihop, en proffsstol med hög rygg som har några år på nacken. Bra fjädring, lite sunkig klädsel men det går tvätta med klädseltvätt. Kostade 100:-. Så det går att göra begagnat-fynd om man inte har alltför höga krav på finish och utseende.
malcolm
Skall kolla på Blocket om jag hittar något.
Monarda
Hade samma problem med sonen, den ena stolen efter den andra brakade ihop. Till slut fick vi tag på en kontorsstol från Kinnarps möbler och den har hållit snart ett år nu. En ny kostar mellan fyra och fem tusen men ibland dyker det upp begagnat.
malcolm
Hittade en stol från Kinnarps på Blocket men har inte pratat med sonen om det ännu, såg en stol på IKEA:s hemsida också och den har 10 års garanti.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50178859/
Motti
Själv har jag en av min käre Morfars karl-jhoan karmstol från hans möbelfabrik ! finns ingen stol som slår den i hållbarhet kvalietet och komfort tummenupp.gif en skitgo stol att sitta på vid datorn yahoo.gif
malcolm
Sonen blev sur när jag föreslog att vi skulle åka till IKEA och titta på stolar, han skulle fixa stol själv sa han men känner jag honom rätt lär det inte bli av.
Eva i Skåne
Jag tror det är samma Ikea-stol som mina pågar har och dom är nöjda. Jag kan fråga om du vill
malcolm
CITAT (Eva i Skåne @ 01-06-2013, 10:10) *
Jag tror det är samma Ikea-stol som mina pågar har och dom är nöjda. Jag kan fråga om du vill

Den jag såg heter Markus.
Eva i Skåne
Ja, det är stolen Markus som två av sönerna har och båda är nöjda. Den ena stolen är minst två år, kanske tre, och är lika bra nu som då. Båda används många timmar varje dag.
Alltså verkar det vara ett bra val.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon