Full version: skräpmail/reklam
malarmaster
får dagligen mail från canadianpharmacy med erbjudande om spam.jag blockerar deras mail men nästa dag dyker ett nytt upp från en annan e-postadress. hittills har jag blockerat 68 adresser från samma avsändare.någonstans sitter det något smarthuvud och tycker det är en bra åtgärd att mailbomba sina ev. kunder.jag blir enbart förbannad (jag har dessutom inget behov av produkten ifråga)och visst kan man bara negligera mailen då de ändå sorteras bort efter 10 dagar men de fyller snabbt listan så ev. andra mail som av misstag hamnar i skräpmailen blir svåra att hitta.
det kommer dagligen riktiga mail som hamnar i skräpmailen då datorn sorterar fel så de vill jag kunna hitta snabbt utan att behöva bläddra igenom tiotals skräpmail.
hur hanterar ni problemet? är det något problem eller har jag inte ställt in något på datorn rätt? ulf
malarmaster
ser i mitt inlägg att ordet spam dyker upp,det skrev jag inte utan jag skrev spam (produkt som hjälper behövande män vid sex) ulf

datorn censurerar det ord eller produktnamn jag vill använda och byter det mot spam.
intressant,vilka fler ord är censurerade? ulf
*Stintan*
Jag tar bort skräpmailen så fort jag ser att det kommit något i skräppostmappen. Alla såna mail kommer till min hotmailadress som jag använder mer publikt. Det brukar vara en 5 -6st per dag om ditten och datten som är totalt ointressant. Till min mer privata mailadress kommer aldrig något skräpmail, kanske för att jag aldrig lämnar ut den på nätet.
Huggorm
Jag har använt hotmail i över femton år och det fungerar bra. Den mesta skräpposten fastnar i filtret och det lilla som kommer igenom är ingen stor belastning
gnon49
CITAT (malarmaster @ 18-06-2013, 17:20) *
får dagligen mail från canadianpharmacy med erbjudande om spam.jag blockerar deras mail men nästa dag dyker ett nytt upp från en annan e-postadress. hittills har jag blockerat 68 adresser från samma avsändare.någonstans sitter det något smarthuvud och tycker det är en bra åtgärd att mailbomba sina ev. kunder.jag blir enbart förbannad (jag har dessutom inget behov av produkten ifråga)och visst kan man bara negligera mailen då de ändå sorteras bort efter 10 dagar men de fyller snabbt listan så ev. andra mail som av misstag hamnar i skräpmailen blir svåra att hitta.
det kommer dagligen riktiga mail som hamnar i skräpmailen då datorn sorterar fel så de vill jag kunna hitta snabbt utan att behöva bläddra igenom tiotals skräpmail.
hur hanterar ni problemet? är det något problem eller har jag inte ställt in något på datorn rätt? ulf

Jag har installerat programmet MailWasher. Kanske något att prova. Om inte annat så slipper man få spambreven in i datorn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon