Full version: "Downtown Abby "
Motti
Är det fler än jag som älskar den serien ? såg att den gick på TV 1 men vi tittar på 8:an på söndagar och där ligger dom lite efter i avsnitten .Tycker den serien är helt underbar att se smiley_small_hug.gif Lite intressant att se att redan då ändrades förhållanden mellan adel och vanligt folk och man blev mer översende på många vis .I dag talar vi om klasskillnader och orättvisor men dom skillnaderna är ju inte på långa vis i närheten som det var då .Nog har vi kommit framåt i rättvisa och att sudda ut klasskillnader confused.gif
Bengalow
Den heter Downton Abbey - inte Downtown...engelsk kostymsåpa.
Motti
Tack för tillrättavisningen !namnet är inte så himla viktigt däremot innehållet i serien .
Berith
Helt fantastiskt serie. Som så många andra brittiska, dom vet verkligen hur man gör för att skapa nåt sevärt. Inte mycket skjuta skjuta i dom inte, till skillnad från tex amerikanska.

Har sparat vartenda avsnitt, och är jätterädd att den där apparaten till TVn ska paja så det inte går att rädda nånting. Däremot ser jag inte repriserna nu, eller 8:ans sändning. Vill spara alltihop i mitt minne istället. tummenupp.gif
gnon49
Har följt serien till och från. Slottet är magnifikt, liksom trädgården. Sådana miljöer är väl värda att bevara inför framtiden. Har följt en serie som heter gamla slott och herresäten. En serie med både historia och nutid i sig. Även i vårt land finns ju många fantastiska miljöer med slott och herresäten. Ett måste att besöka om man kan.
Motti
Vi har också tittat på tv8:a om alla försök att rädda gammla slott och herresäten ,mycket intressant att se på alla vis ,ett stycke historia som vi inte fått vara med om när vi växte upp .Man blir imponerad av vilken kunskap de hade inom arkitektur och konst på den tiden,vi "nya människor tror ju vi kan allt så mycket bättre nu än då .Hoppas Serien Downton Abbey kommer på filmbox !
*Stintan*
Säsong 1 - 3 + vinter finns på DVD i alla fall.
Motti
Kanon !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon