Full version: Tea hund :)
Motti
Man kan säga att vi fick in ett riktigt yrväder i vårt liv vi som alltid har kunnat sova när vi vill rensa i landen när jag vill ,så plantera osv utan att någon terrorisera en när man håller på giggle.gif Så är icke fallet längre man får i stort set inte göra något utan att ha en valpnos och ett par gäddtänder bredvid sig ,allt ska hon vara med på och sabbotera wink.gif ska jag rensa ogräs så drar hon ut allt över hela tomten ,försökte rensa löken men då sprang hon runt och trampade ner allt så det återstå att se om det blir någon storlek på löken i år confused.gif Ja inget blev sig likt med sådd och annat i år och då inser man vad bortskämd man är att alltid få ha sina saker ifred .Räffsa kan man glömma när hon är med allt ligger utsprit över halva tomten ! tuggben i hela huset gosedjur som är slemiga och skorna får man ställa på byrån ,sockor får man se till att hålla borta från golvet ja allt har fått nya högre platser .Barnbarna kan inte lämna något på golvet eller i midjehöjd för då snor hon det direkt .Tio åringen har varit här i snart två veckor och hon får gömma sin gosekanin för annars sno Tea den.Men en sak kan jag säga !skulle aldrig vilja ha henne ogjord en dag vi älska vår lilla Tea och när hon varvat ner och blir trött så är hon världens goaste valp wub.gif I höst ska min man åka till Kina och Frankrike och det är så skönt att slippa vara ensam då ,då har hon vuxit färdigt i stort set och kan morra ifrån sig bra om någon skulle störar oss ;)Hon är fruktansvärt bitig och tuggig men läste på Luzerneringen Facebook att det är genetiskt betingat och kommer att växa bort tack och lov g.gif Vilket fall så har den här lilla tjejen charmat i stort set alla i byn smile.gifmånga var här med leksaker till henne när vi hämtat henne i Norge.Fick veta nu att hennes far blivit Norsk utställningschampion och Norsk jaktchampion ,hennes mor är Norsk utställningschampion och är på väg att få ett Jaktchampionat också .Vad månne det bliva av denna lilla "pirraya" :)Ska försöka få hjälp med att lägga in en bild på det lilla undret :)Men man vet aldrig !kanske inte gå lika bra för henne på utställningar och jaktprover ,men vi behåller henne i vilket fall wub.gif
zissi
Ja det skulle vara jätteroligt att få se det lilla underverket. Om hon nu kan vara stilll så länge så hon fastnar på bild. Jag själv har många bilder där bara svansen är med och t.o.m bilder där inte ett uns av hunden kommit med.

Lycka till!
Motti
Hahaha !jo vi känner igen det senariot !dottern tog nog 8 kort innan hon fick ett med hund på :)samma för oss gäller att ligga i med kamera giggle.gif Men vi ska få hjälp i veckan hoppas vi så vi kan visa upp illbattingen rotfl.gif
zaaritha
Vad är det för ras?
Motti
Luzernerstövare ! du kan gå in och titta på rasen www.luzernerringen .se Luzernerringen finns även på facebook .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon