Sidor: 1, 2
kerstin z5-6
Glöm inte att kolla in "Queen of pallkrageodlingar", mm Ingrid på västkusten i gröna rum kl 20 00 laugh.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif
Susanna
Ja, det måste man ju se!!!! biggrin.gif Måste bara övertala maken att strunta i hockeyn den stunden! tongue.gif
sanna
Vad roligt!!! smile.gif
Heja Ingrid!!!

Sanna
Berith
Hmmhm... sleep.gif

Pallkrageklubben!
anne
tongue.gif Lycka till. Ingrid.

anne & ann från Småland
mary
ja det måste man ju se! jag har spanat in två kvarglömda pallkragar idag. undrar om de fortfarande är kvarglömda imorgon?
pimpim
CITAT (kerstin z5-6 @ 07-04-2004, 17:24)
Glöm inte att kolla in "Queen of pallkrageodlingar", mm  Ingrid på västkusten i gröna rum kl 20 00 laugh.gif  :)  :)  :)  :)  :)

Eh...vadå? Börjar det 20.00 idag?

Pia
Sylvia
Den börjar 20.30 och jag tänker bänka mig!!
Hannele
CITAT (Sylvia @ 07-04-2004, 18:51)
Den börjar 20.30 och jag tänker bänka mig!!

Jag också - fast jag har sett både Ingrid och en pallkrage nånstans tongue.gif
Ralf
Mera smile.gif

Men är Gröna rum bra???
Hannele
CITAT (Ralf @ 07-04-2004, 19:59)
Men är Gröna rum bra???

wub.gif Ja!
renate
Då får jag kanske tips vad jag kan göra med mina 3 pallkrager som ligger i garaget.Jag skall inte somna ikväll.Jag kan se repris på datorn,men bara med den lilla bilden,tar jag helskärm är upplösningen helt kass.Det blir spännande och ser Ingrid på västkusten. rolleyes.gif rolleyes.gif
MRLINDELL
Och jag som trodde ingrid var en Tanta med stort "T" laugh.gif

Hej snygging (fniss) tongue.gif
andreas i uppsala
vilken skådespelerska. tongue.gif En riktig naturbegåvning.
TeliaNet
snyggt jobbat ingrid. smile.gif
MimE
"Jag känner en TV-kändis". wub.gif laugh.gif tongue.gif

Bra gjort!

... och jag gillar tröjan.

Nu seriöst:
När spelades det in?

undrar
Mimmi

P.S. Har ni märkt att några prioriterade Odla.nu istället för Ingrid? Skäms! mad.gif wink.gif
Ralf
CITAT (Hannele @ 07-04-2004, 20:09)
CITAT (Ralf @ 07-04-2004, 19:59)
Men är Gröna rum bra???

wub.gif Ja!

nja, dom pressar in för mkt på för kort tid....

för övrigt har jag tre pallkaragar, två med jord och en tredje som håller uppe duken.
Susanna
Som gjord för tv-program! En naturbegåvning! Nu vill även jag odla i pallkragar! Mycket inspirerande! rolleyes.gif

Susanna

PS: Kör du vitlöken i pallkragar? Och squash och pumpa måste bli fantastiskt bra!
Ingrid på Västkusten
Fniss på Er å tack för alla roliga inlägg,

Rodnaden har inte lagt sig ännu här på mina kinder :-)
Det spelades in i förra veckan :-) och självklart är jag en Tanta LOL :-) är ju över 18 bast!

Glada skratt ifrån en smått generad Ingrid
nilla
Bravo Ingrid!

Och inspirerad för pallkrageodling blir man ju. Himla smart med bågarna för fiberduken förresten. Det ska jag komma ihåg.

Gunilla
Siri
Och jag måste erkänna att jag inte riktigt förstått vad detta med pallkrage var innan blink.gif men nu förstår jag ju både mål och mening! Finurligt rolleyes.gif Bra beskrivning, det känns som det är bara att sätta igång.
Nu kommer jag att kolla in den delen i forumet,,,,
pimpim
Helt underbart. Har pallkragar på väg och nu kan jag knappt vänta. Du var jättebra Ingrid.

Hälsningar Pia
Ingis
Jag sällar mig till de övriga beundrarna. Du var jättebra Ingrid.

Hälsningar Ing-Mariei
söderbönan
Fabulöst fint och instruktivt!
Heja för alla som återanvänder saker när de odlar!
Superduper!
sanna
Gud vad du var underbar, Ingrid!!!
Så naturlig och trevlig och kunnig och intressant!!!

Yes, yes, yes!
Ingrid for President in the Pallet-Collar-Club! wub.gif

Sanna smile.gif
Gossen Ruda
Jag kan tom skryta att jag beträtt platsen för en TV-inspelning!!!! Fast jag fick inte riktigt kläm på exakt var. Strök gräsmattan med eller var det ett steg nedanför?
MimE
Hmmm...

Jag hörde gubben muttra något om att det blir till att hålla hårt i pallkragarna i morgon på jobbet. laugh.gif

Jag kan se rubrikerna i tidningarna:
"Sverige står stilla", "Inga leveranser till affärerna", "Lastbilar i kö hos pallkragetillverkarna", "Chaufförer i slagsmål med odlare" och (i Dagens Industri) "Åkerierna vinstvarnar - brist på pallkragar" ...

Ingrid,
Vad har du ställt till med? wink.gif

/Mimmi
Copycat
Ursäkta mig Ingrid, men jag trodde också att du var betydligt äldre. Fråga mig inte varför. Skäms på mig sad.gif .Det var jätteintressant, och jag startar med mina pallkragar så fort tjälen är väck.
Betty
Jättebra Ingrid, kul att se dig gamle granne! Synd att inslaget inte var längre.
Måste bara få fråga, tycker du man ska ha bara kogödsel även när man odlar blommor i kragarna? Blir inte det för fett?
Kajsa
Så det går bra att odla i enbart kogödsel, det förvånade mig.
Men en pallkrage kanske det blir med tiden, antar ogräset dör under mattan. Kul inslag. rolleyes.gif
Virgo
Attans!
Missade programet idag mad.gif, får rikta in mig på reprisen!
birgitek
Jättetrevligt Ingrid. Vilken bra mediaperson du är, helt naturlig framför kameran.
Pallkragar är jättebra. Köpte 10 st 120x120 förra året, målade dem olivgröna och har ett väldigt prydligt grönsaks- och blomland nu.
Sylvia
Bra gjort, Ingrid! Och Ingrid är en person som står pall på vilken situation som helst, som i AoT:s monter under värsta rusningstiden på mässan!
Kul att ni lyckades hitta en tom plätt att jobba på, du har ju redan såå många pallkragar hos dig! tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Exotic
Jabbbaddabbadooooo Ingrid laugh.gif Du var kanon bra på Tv, med dina pallkragar , , , jag hade missat att det var du som skulle vara med rolleyes.gif Så det var 1 glad överaskning rolleyes.gif tongue.gif

Superduper var det ,man får kanske ta 1 närmare look eftersom du så nära biggrin.gif smile.gif
ha det
Hannele
Bra sagt om jorden, Ingrid! sleep.gif
Almdalen
Instämmer bästa programmet denna säsongen, förutom Ingrid så var Kamelian fantastisk.

/Ingegerd
kerstin z5-6
Ja, du var precis så bra som jag visste att du skulle vara Ingrid smile.gifsmile.gif laugh.gif
Blomstersmurfen
Jag har ju skrivit tidigare och sagt att mina björkar blivit så höga att jag inte längre kunde se kanal 1 och 2, så jag har inte fått se Gröna rum på över ett år. Så igår, dagen då Ingrid skulle vara med på tv, så gjorde jag en ny kanalsökning på tv:n och plötsligt hade leverantören bytt satelit eller nåt, för jag har fått tillbaka kanalerna!!!!!!!! Jippie!!!! Fick se Ingrid , kamelian och björkarna är räddade!!!! biggrin.gif
anne
rolleyes.gif God aktör och suverän Tv-debut Ingrid. Narturligt och intressant. Målinriktat och alla nybörjare förstod vad som menas med pallkrage sådd.

Mera av denna vara i Tv.

Kramisar Anne
uno
Hej Ingrid!

Jag hade ingen annning om att Du skulle vara med i Gröna rum. När de nämnde i ingressen att ordförande i pallkrageklubben skulle deltaga,
sa jag till frugan, den finns i trädgårdsforum. När sedan en Ingrid kom med i rutan tänkte jag att det skulle kunna vara Du. Och så får jag nu reda på att det var Du. Himla kul! Och bra var Du!
uno
Louise i Göteborg
Grattis till TV-debuten Ingrid!

Tänk vad man kan göra med kamerateknik nu för tiden - det såg nästan ut som det fanns plan mark hos dig! laugh.gif blink.gif

Vad tror du om plåtvingen? Kan sådant hjälpa mot sniglar?
mekare
Jag försöker se ingrid på webben. men jag har problem. Vilket program ska jag använda för att får se senaste gröna rum? Jag har XP.
*Felix matte*
CITAT (mekare @ 08-04-2004, 08:40)
Jag försöker se ingrid på webben. men jag har problem. Vilket program ska jag använda för att får se senaste gröna rum? Jag har XP.

Här hittar du Gröna rum.
mekare
jag har hittat sidan, men av någon anledning kan jag inte se filmen.
jag brukar kunna se filmer på nätet.
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Jaaa- det här med plåtvingen, jag vet inte faktiskt, har inte testat. Nu har jag lagt grus runt mina ordinare upphöjda bäddar som ju är lite obehagligare att 'glida' över- plus att det nu har täppt till ett gömsle de har haft innan då jag ahde gräs emellan d v s glipan mellan jord och bädd nere vid marken.
Och nån som frågade tidigare - det är 100% komposterad kogödsel som jag använder - det fungerar bra :-) ( om man inte har hämtat stallgödsel d v s hästgödsel som man kör ochj så har de sista 5-10 centimetrarna med jord)

Å tack igen för alla glada tillrop, jag är alldeles varm!

Hälsar Ingrid
ThomasJ
CITAT (mekare @ 08-04-2004, 08:51)
jag har hittat sidan, men av någon anledning kan jag inte se filmen.
jag brukar kunna se filmer på nätet.

SVT använder RealAudio-formatet på deras filmer. Du får hämta hem den om du inte har den i din dator redan. Brukar finnas länkar på den sidan man skall titta på..

/Thomas
mekare
Nu har jag lyckats se filmen - tack för all hjälp.

Ingrid - ett toppen inslag tycker jag.
Hannele
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 08-04-2004, 08:54)
Todeloo,

Jaaa- det här med plåtvingen, jag vet inte faktiskt, har inte testat.

Man kan väl leda elektrisitet (svagström) på plåten...? unsure.gif
cala98
Vá bra du var Ingrid! T.o.m. maken tittade upp och nickade jakande laugh.gif
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Vi får abslut inte glömma Gröna Rums otroligt duktiga och skickliga medarbetare - de gjorde allt möjligt proffsigt bra bearbetning :-) dte är otroligt vad mkt jobb som ligger bakom ett 'kort' inslag ...man blir förvånad!

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon