Full version: Spindel ID?
skånepåg
Den här lilla damen jag antar det är är nu bosatt precis utanför altandörren för lockades nog av smörgåsbordet lampan lockar när jag är ute och röker som annars var i hörnan, har även sett 2st småttingar i samma form och stil som hon säkert matar för den malen hon aggressivt fångar är borta dagen efter.
Men vad är det för ras och så?
Nån korsspindel? Hon trycker alltid med ryggen mot väggen så svårt att få bild på hela kroppen sad.gif
Motti
Skulle nog påstå att det är en Korspindel hane !
skånepåg
Väldigt intressant, tack !
Motti
Honorna är större knubbigare och har ett tydligt kors på ryggen och oftast så finns det en äggsäck nära nätet wink.gif
skånepåg
Jag har undrat var bytena tar vägen men har bara hittat 2 stora nät i takkronan hittills, toffel till hane men vill sköta om de små smile.gif
Bara aktiva på nätterna är de små jägarna så svårt att dokumentera fullt ut :/
skånepåg
Det kryllar av dem biggrin.gif
Den ena vaktar sitt i nätet och denne i karmen inne, tyvärr förlorade den ett ben under flytten till lampan till förhoppningsvis en kompis så den inte blir uppäten men ska ni invadera så så ät upp motståndarna för utrotningen av olika kryp tar aldrig slut biggrin.gif
En bild på bakkroppen iallafall =)
CillaM
CITAT (Motti @ 27-07-2013, 00:53) *
Skulle nog påstå att det är en Korspindel hane !



Med den kroppen skulle jag nog vilja påstå att det är frågan om en hona, hanarna är mer avlånga.
vanjalarsa
förlåt...men hu jag ryser...
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
skånepåg
Jag har haft stora fågelspindlar och ormar och ödlor förr men nu skriker jag som en liten flicka av de stora kräken!
Efter dödat sisådär 10 spindlar om dagen har jag inte sett nån korsspindel förräns för nån månad sen, riktigt stor och fet med pansarskal och säkert lika stor som en fågelspindel!
Deo-spray och en tändare så flamberades det äckliga krypet! ranting.gif
skogstroll
Jag kan få spindlar i näsan på natten, spindelväv i näsan när jag går utanför dörren... de är i badrummet och överallt men jag dödar dem inte - de får gå ut. Även om jag tycker de är läskiga så tycker jag det är fel att ta död på dem. En del är riktigt saftiga, de har väl ett bra år antar jag...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon