Full version: Stoppa detta nu!
Sidor: 1, 2
160kvm stort hus
Stoppa detta vansinne nu, jag vet att det inte har med blommor att göra, men det flesta trädgårdsintresserade har nog hund / katt eller känner nån som har.

OBS!!! Varning, starka bilder, inget för känsliga. Men man kan gå in och skriva på en protestlista utan att se dom hemskaste bilderna...

Mvh G




http://www.angelfire.com/space/reiki/stopp...ch_tortyren.htm
Copycat
Ursäkta uttrycket met Fy FAAN vad äckligt. Jag håller med dig, detta måste stoppas. Sen finns det folk som blir upprörda över att andra handlar på "billighetsaffären" eller inte är fackligt ansluten. Nä, detta berör mig mycket, mycket mer. Jag tror att frukosten är på väg upp. sad.gif
160kvm stort hus
Ja verkligen!!!
Iofs så känner man sig lite maktlös, men ju fler vi blir desto mer kan vi påverka.
Jag är ingen miljörättsaktivist eller så. Jag har nog aldrig skänkt en krona till nått företag. Och jag uppmanar ingen att göra det heller. Men en lista eller ett brev kan man ju alltid skriva på eller skicka. Det är ju faktiskt gratis!

Mvh G
andreas i uppsala
såg nåt program för några år sedan som handlade just om detta. MAn blev Verkligen arg, fruktansvärt arg. mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif
mekare
Kan du skriva vad det handlar om mer? jag vågar inte titta ifall det är hemska bilder. jag är så himla "blödig" när det gäller katter och hundar.
160kvm stort hus
Ja då ska du nog inte gå in där...
Det handlar om attt undar och katter som används i matlagning.
Och tydligen har kineser, japaner eller vad dom nu kallas nån konstig filosofi om att ju mer djuret plågas innan det dör desto bättre kött....

Exempel är, kokas levande i tryckkokare, flås levande, avlivas långsamt med el, elektroderna är fästa i tungan, strypas långsamt. osv osv. Ju hemskare desto bättre verkar det som.

Det är riktigt vidrigt!!!

*illamående och ledsen*

Mvh G
andreas i uppsala
Jag tror det var uppdrag granskning. Det var dels hur hundar och katter dödades(extremt grym död) för pälsens skull. Pälsen tvättades senare och skickades till affärerna i europa i form av jackor. Jackor med päls vid nacken.

Det var helt otroligt vad grymt det var. Amerikanerna som dödades i faludjah fick en himelsk död, jämfört med dessa hundar. En kines flådde en hund levande.(glömmer aldrig dess bilder och ljudet)

Ryser nu i hela kroppen och jag är absolut inte någon blödig person
mekare
ok, då vet jag. jag köper inget med pälskant sedan jag hörde att det kan vara från katt eller hund.

kan inte förstå varför de måste döda djuren så grymt. är det inte mer ekonomiskt om de "bara" typ skär halsen av dem. det går ju mycket snabbare.

Var det en lista med företag som man skulle undvika oxå?
160kvm stort hus
Ja, dom har många konstiga ideér. Här är några varianter och "förklaringar".

Ursäkta "franskan" men jävla idiot idioter!!!!!!! Tänk om man skulle få tag på en sån där jävel? Hur sjuttom kan dom sova på nätterna? Saknar dom känskor helt?

Morr!!!!



Det råder ingen tvivel om att det Syd Koreanska folket är mycket fantasifulla och uppfinningsrika , vilket har bevisats genom deras teknologiska framsteg och manufaktur processen på senare år. Det är också sant inom tortyr av djur. Deras tålamod är extraordinärt, då de systematiskt kan tortera en hund i en timme eller mer innan den till slut dör i plågor. Ett gammalt Engelskt ordspråk säger " The proof of the pudding is in the eating", och detta är testet med vilket
en hundslaktare mäter sitt hantverk. Om han får en erektion efter att ha ätit köttet från sitt offer så vet han att han gjort ett bra jobb..........
Den Spanska Inkvisitionen och Gestapo kunde ha lärt sig mycket av dessa människor.



Dödande genom Prygel

Det är inte överraskande att fotografier av denna form av "slakt är svåra att finna. Nedanstående redogörelse kommer från ett ögonvittne.

" Anledningen till att hundar pryglas så länge är tron på att ju långsammare och plågsammare döden är, desto mer stärkande blir hundens kött.
Genom att döda hunden långsamt får man adrenalinet att strömma, och denna adrenalin genomströmning tror man ökar "jungfruligheten" i köttet.
När hunden långsamt dödas, ylar den naturligtvis av smärta, och försöker komma ur greppet från mannen som slår. En metod är att binda hunden i bakbenen upp och ner ( alla andra berättelser förtäljer att de hängs i nacken)
Mannen eller männen pryglar hunden över hela kroppen med klubbor . Genom att slå på detta sätt gör man två saker. Ett är att få igång adrenalinet och det andra är man mörar köttet. När man pryglar hunden kommer den till sist till en punkt då den urinerar och släpper sin avföring av sig själv, urinet och avföringen rinner nerför hundens kropp, kommer i hundens ögon och förorsakar ännu mer lidande.
slutligen under denna misshandel så rinner blodet ur hundens mun och nos på grund av inre blödningar, till slut dör den. Denna process att döda har ingen tidsgräns, det kan ta allt från några minuter till en timme. Detta beror på mannen som sköter dödandet och hur mycket han tror på att det är det långsamma dödandet som ökar "jungfruligheten" i köttet, som sägs öka erektionen och sexlusten hos den som äter köttet. Jag hoppas detta klargör varför hundarna pryglas först. Ibland hängs inte hundarna upp i sina bakben, istället går man in i buren , väljer en hund, och medan man håller den runt nacken, så slår man på huvudet för att krossa skallen. Det finns många sätt att prygla en hund eftersom det inte finns några föreskrifter för detta."




Dödande med Elektrisk ström




Genomförs vanligtvis med hjälp av bilbatterier, en van avrättare använder
exakt den rätta mängden ström så att döden inte inträffar för snabbt.
Elektroderna fästs på hundens tunga.




Dödande genom Hängning/Strypning



Detta är favoritmetoden eftersom det inte krävs just någon utrustning, men ändock åstadkommer våldsam tortyr på relativt kort tid. Men hängning kan, om det är en erfaren hundslaktare göras långsammare än man kan ana. Ibland används en blåslampa för att bränna bort pälsen på hunden under pågående strypning. En logisk handling - den kan inte yla av plågor om den inte kan andas.
Det är alltid skönt att vara stolt över sitt arbete............


Detta stackar djur gör inget motstånd när snarans läggs runt hennes nacke.
Mannen är ju trots allt hennes "herre"



Men hon skulle inte ha litat på honom. Hon lever i Korea. Ja, hon gjorde....
Repet dras åt hårt, hon vrider och vränger sig, utom sig försöker hon bita av repet
som sakta tar hennes liv. Ironisk, detta djur litar så på sin "herre" att hon troligtvis inte inser att denne är ansvarig för hennes lidande.



Hennes kamp är förgäves, den leder oundvikligt till
att hon sakta stryps till döds.



Efter att ha varit täckt med brinnande halm ett tag,
är den helvetiska Barbecuen färdig.






Katterna....

Även katter äts i Syd Korea, men det är vanligare för dem att ingå i en
"medicin" för att bota reumatism och ledgångsreumatism. olik hundar så föds inte katter up på speciella farmer. detta är inte lönsamt då det alltid finns svältande herrelösa katter. De samlas i säckar, och om de har tur, pryglas till döds med antingen en klubba eller hammare med slag mot huvudet. Mer vanligt är att de kokas levande med kryddor ( ibland efter det att deras ben knäckts så att de inte kan sprattla) tills deras kött blir till buljong. Denna "kattextrakt", (känd som Goyangi soju) säljs sedan i små påsar. En medelstor katt som är kokad med örter och kastanj ger 20-25 sådana påsar, försedda med datumstämpel.


Följande är en ögonvittnesskildring från en av Korean Animal Protection ( KAPS)
medlemmar Miss Mun Juyoung.

"När hon passerade Kyoung-il Health Food Resturang, tittade Miss Mun genom fönstret och såg en medelålders kvinna långsamt gå mellan rader av kokande kittlar. I armarna höll hon en katt, som verkade oberörd av vattnet på golvet och
och dimman som låg tjock i luften. Hon stannade vid en av kittlarna, kvinnan andades in en gång och slängde sedan katten i det kokande vattnet. Ohyggligt skrikande av smärta försökte den ta sig ur, men kvinnan petade ner den med en pinne om och om igen, tills katten till slut förlorade medvetandet. Kvinnan fiskade upp katten en gång, katten jamade och gnydde av smärta, varefter kvinnan kastade tillbaka den för slutet...."



Gud, jag blir så ledsen....
andersen
Copycat Det ena utesluter väll inte det andra, jag blir lika upprörd som dom flesta andra.

Det är för djävligt när djur plågas, vill inte gå in på sidan och titta pga det berör mej illa.

Men man kan väll lyfta problemet till vad kan jag göra för djuren, och då tänker jag på vad köper man för ägg tex, men det är inte lätt för om man köper frigånde höns ägg så är det inte säkert att det heller är det bästa för djuren.
160kvm stort hus
Man kan tex låta bli att köpa saker från kina, singapore och thailand.
Inte heller jackor med pälskrage.
Tänk på att små söta djur som man hittar i affärer, ofta har päls från riktiga djur som dör en plågsam död.
Skriva protestbrev till myndigheterna där.

Det finns mer info på sidan som man kan läsa utan att se de värsta bilderna...

Gå in på länken, vad kan jag göra.


Mvh G
Mi70
Usch vilka hemska sidor! Och vilken underlig inställning att köttet blir bättre ju mer djuret plågas!!!

Det är säkert MER jobb att döda en hund eller katt på ett plågsamt sätt, än snabbt och smärtfritt, så det hela är verkligen oförståeligt. Det kan väl inte vara så svårt att avliva dessa djur utan smärta och ångest, om man nu skall göra det.

Grotesk inställning!
160kvm stort hus
Ja, dom verkar ju helt rubbade!!!

Undrar hur dom kan leva med sig själva efter nått sånt här.
Jag menar, visst vi slaktar oxå djur här i sverige. Men inte på detta hemska sätt.

Mvh G
renate
ohmy.gif Jag våga inte går in på den sidan,djurplågeri kan jag inte titta på.Jag har en jacka med pälskrage,som tur syntetiskt päls.Tyvärr kan vi inte påverka Asiaternas mentalität eller förbjuder djurplågeri,men vi kan låter blir att köper däras pälsprodukter.Äter hund eller katt gör väl ingen Europe i allafall. mad.gif mad.gif mad.gif Jag säger bara fy-faaaaan!!!!
mekare
min sambo hade läst någonstans att ett tecken på psykopater är att de har större medlidande med djur än med människor. Detta tycker jag bevisar motsatsen.
Mi70
[Äter hund eller katt gör väl ingen Europe i allafall]

Jag tycker inte att det är ett problem att människor äter hund eller katt, om de vill det. Det finns folkslag som äter de mest underliga saker, och det är väl lite grand ett utslag av etnocentrism, att tycka att det är OK att äta kalvar och griskultingar, men inte hundar och katter.

I vår kulturella kontext är det normalt att äta ko och gris, i deras äter man hund och katt - vem bestämmer vad som är rätt eller fel?

Däremot är det tämligen självklart att man skall ha sådan respekt för allt levande att man dödar djur på ett humant sätt, inklusive hundar och katter, liksom hästar, grisar och kossor!
160kvm stort hus
Word!!!
160kvm stort hus
Fast jag tror inte att nån europé faktiskt äter hund eller katt.....

hur som helst vad vi än äter så ska djuren inte behöva lida....
mekare
Håller med Mi70. inga djur ska behöva lida för att vi ska äta.
Fredi
Tacka vet jag kossan i Restaurangen vid slutet av universum! Den ville bli slaktad och uppäten.

Läs Liftarens guide till galaxen för mer info smile.gif

"Det är enkelt att flyga. Det enda man behöver göra är att kasta sig mot marken, och missa."

(ungefärligt citat i alla fall)
andreas i uppsala
håller just på att läsa galaxen, så säg inget
Valen och petunian är väldigt bra laugh.gif Marvin den manodeprisiva roboten är också skön. laugh.gif Jag älskar den boken. För härliga citat.
Fredi
Galxen-serien är suverän. Det är inte ofta jag skrattar rätt ut när jag läser en bok, men det går inte att hålla sig när Adams är på sitt bästa humör.

Jag måste lägga in ett litet nästancitat till:

"Så förvånad som en människa bara kan bli när hon i 20 år trott hon var blind och det visar sig att hon bara hade en för stor hatt på sig."

laugh.gif

Trist att Adams skulle gå och dö. sad.gif
sanna
CITAT (Fredi @ 08-04-2004, 15:38)
Trist att Adams skulle gå och dö. sad.gif

När hände det?

Hela "galaxen-serien" har ju just getts ut på pocket och jag har läst fyra av de fem böckerna. Instämmer med övriga: det är så roligt att hälften hade varit nog!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Berätta gärna mer om denne Adams!


Sanna smile.gif
(Svaret är 42...)
andreas i uppsala
du står på svaret sanna laugh.gif

"frukter och bär på främmande planeter kan endera hjälpa en att överleva eller se till att man dör. Därför väntar man med att smaka på dom tills det står klart att man kommer att dö om man låter bli. På det viset klarar man sig så länge som möjligt.Konsten att lifta och ändå att leva är att äta burkmat" laugh.gif laugh.gif
MimE
CITAT (sanna @ 10-04-2004, 00:22)
Hela "galaxen-serien" har ju just getts ut på pocket...

Det var lääääääääänge sen. 80-talet?

Jag kan även rekommendera Adams "Dirk Gentlys Holistiska Detektivbyrå".

/Mimmi
andreas i uppsala
tack, den måste man ha.Är det i samma klass som galaxen?
MimE
Njaaa...
Skulle säga till 90%.

Men 90% av något unikt är ändå mer än de flesta författare kan åstadkomma.

Åhhh....
Nu blev jag plötsligt sugen på Kurt Vonnegut också. Och "Moment 22". Och...

Det blir kanske in låååååååång natt.

/Mimmi
jerpan
CITAT (Mi70 @ 08-04-2004, 12:40)
Jag tycker inte att det är ett problem att människor äter hund eller katt, om de vill det. Det finns folkslag som äter de mest underliga saker, och det är väl lite grand ett utslag av etnocentrism, att tycka att det är OK att äta kalvar och griskultingar, men inte hundar och katter.

I vår kulturella kontext är det normalt att äta ko och gris, i deras äter man hund och katt - vem bestämmer vad som är rätt eller fel?

Däremot är det tämligen självklart att man skall ha sådan respekt för allt levande att man dödar djur på ett humant sätt, inklusive hundar och katter, liksom hästar, grisar och kossor!

Jag håller med dig fullt ut. Här i Sverige kokar vi t.ex kräftor levande, inte en j*vel som höjer ögonbrynen för det. Alla skaldjur kokas föresten levande. Ni hundälskare äter säkert det med god aptit. Men för mig och kineserna är inte hundarna högre stående varelser än andra.
Copycat
Hejsan ! Vad jag har hört, så utsöndrar kräftdjuren ett gift om dom dödas innan tillagningen. Därför ska man inte koka upp vattnet med kräftorna i, utan dom skall kokas snabbt. Det är viktigt att det går fort. Hur kan du jämnföra en hund med ett kräftdjur? Hund och katt är husdjur, dom kommer när vi ropar, dom tröstar om vi är ledsna, det är våra små barn som alltid behöver våran omsorg. Hur kan du bara???? Det är våra familjemedlemmar du pratar om !!! mad.gif
maimiti
Jag förstår att folk blir upprörda och tycker att den här djurhanteringen är hemsk, men varför är det här värre än vad som händer med andra djur här i europa?

Jag har sett bilder hur kor i Grekland fått benen avsågade med motorsågar för att de ska få plats i transportvagnarna. Där inne dör de i fruktansvärda plågor och det är knappast snabbt övergående. Jag har läst om grisar som flås levande och i Sverige kastreras galtar fortfarande utan bedövning... mm mm. Jag har dock aldrig hört någon säga att greker eller spanjorer är uppfinningsrika vad gäller tortyrmetoder för det, och definitivt inte svenskar.

Jag upprörs inte mer av bilder på plågade hundar än jag gör av kor eller grisar i samma situation. Djur är djur oavsett ras och alla har samma rätt till omvårdnad och en human död. En hund är inte mer värd bara för att vi i väst håller den som husdjur. Eller är det vi i västvärlden som ska avgöra vilka värden djur har och dela in dem i kategorier efter hur vi förhåller oss till dem rent känslomässigt? Vem har givit oss den rätten?

Visst kan man sluta köpa kläder med pälskant, men hur många är villiga att sluta äta kött för att korna från Grekland ska slippa sluta sina dagar med bruten ryggrad eller avhuggna ben på ett betonggolv i Frankrike?
Copycat
Det är inte alls bara "vi i väst" som håller hund och katt som husdjur. Redan egypterna, höll katter som husdjur. Dom var t.o.m.heliga. Hur har vi det med historielektionerna? Utgrävningar världen över visar på att hunden var ett tidigt husdjur. Det är inte något "Västerländskt" påfund. Naturligtvis är det fruktansvärt synd om alla djur (och människor) som skall behöva lida, men inlägget från början handlade om tortyren av hundar och katter. Visst, det går att utvidga ämnet i det oändliga. Egentligen så tycker jag att den som filmade sekvenserna är MINST lika sjuk i huvudet som den som torterar djuren ! mad.gif
maimiti
Eh, jag tror du missade poängen. Saken är den att ingen av oss har rätten att avgöra värdet på något djur. När, var, hur och vilka som började hålla sig med husdjur är fullständigt ointressant. Hundar och katter är fortfarande inte mer värda än andra djur för det. Jag är rätt säker på att kineserna inte slaktar och äter sina husdjur heller, vare sig de råkar hålla sig med en get eller katt, såvida inte nöden kräver. Det är inte rasen som avgör vilken plåga djuret känner eller hur vidrig behandligen är.
magiana
Hur kan man protestera mot djurplågeriet utan att gå in på sidan? Jag törs inte och vill inte se på några bilder. Mitt hjärta skulle antagligen brista...
Copycat
Magiana ! Förmodligen, din frukost lär komma upp i alla fall. sad.gif
andersen
Miamiti

måste fråga vad menar du med...Man blir inte förälder av att ha barn mer än man blir pianist av att äga ett piano...

Det är väll självklart att man blir föräldrer när man har barn,eller? blir barnen föräldrarlösa?
Copycat
Andersen ! Alldeles riktigt. Det borde väl vara " man blir ingen BRA förälder bara för att man har barn mer än man blir bra pianist av att ha ett piano" unsure.gif
maimiti
Med risk för att diskussionen spårar ur... men vad definierar en förälder? Är det den som föder barnet eller den som uppfostrar? Vilket är viktigast, det biologiska eller det sociala? Vad personen bakom citatet (det är inte mitt eget men jag kommer tyvärr inte ihåg namnet på upphovsmannen) menade var att vem som helst kan få barn men man blir inte automatiskt förälder för det eftersom inte alla har förmågan att vara det...
Copycat
Hejsan ! Naturligtvis är den som föder ett barn förälder, men den som uppfostrar samma barn är förälder den också. Både den biologiska och sociala föräldern är viktiga. Men man kan inte komma ifrån att den som fött ett barn är och förblir förälder. Om ett barn uppfostras av andra än sina biologiska föräldrar, och inte trivts med dessa, så är dom inga "föräldrar" till detta barn den dag det flyttar hemifrån.
andersen
Vi ska inte ha någon ur spårad dikusskion om det, men ok då förstår jag men jag kan tycka annolunda
sanna
Fölåt!!! Nu spårar jag ut ännu mer och förefaller säkert helt okänslig inför denna debatt om ett förfärligt ämne:
men eftersom det kom upp tidigare i denna tråd och jag inte vill starta någon ny "galaxentråd" så tänkte jag bara tipsa "galaxenfantasterna" om att det alltså har kommit ut en pocket innehållandes alla fem böckerna. Det är möjligt att det fanns redan på 80-talet, men då inte med den femte, eller hur? Den finns på Månpocket och (tror jag) ligger på topplistan just nu...

Vad gäller huvudinnehållet i denna tråd, så kan jag inte yttra mig för jag är tyvärr så känslig och feg att jag inte har förmått titta på länkarna! Jag vet att det är fegt att blunda inför verkligheten, men ibland orkar man bara inte...man känner sina gränser och får ibland välja sina strider.

Skönt ändå att det finns människor som har kraft att bry sig! Även om man är oense om saker och ting, tyder det i alla fall på engagemang och vilja till förändring.

Nu ska jag inte lägga mig i mer... smile.gif

Glad påsk! wub.gif
andreas i uppsala
Det är den jag har sleep.gif 880 sidor
MimE
Argh...

FEM böcker i trilogin?
Jag skäms åt min okunskap. wacko.gif
Jag som skrattade gott åt den fjärde boken ("So long, and thanks for all the fish"). Vad heter den femte?

/Mimmi

(Ber om ursäkt för att halkat av huvudspåret...)
Copycat
Är det inte lite orättvist mot alla Galaxendiggare att gömma diskusionerna om alla böcker här? rolleyes.gif wub.gif Vore det inte bättre med ett eget inlägg ditåt,....eller? rolleyes.gif
andreas i uppsala
ok, visst startar ett.
Ella
CITAT (andersen @ 10-04-2004, 11:17)
måste fråga vad menar du med...Man blir inte förälder av att ha barn mer än man blir pianist av att äga ett piano...

Det är väll självklart att man blir föräldrer när man har barn,eller? blir barnen föräldrarlösa?

En pedofil som begått övergrepp på sitt eget barn, är det en förälder?!
Betty
CITAT (MimE @ 10-04-2004, 17:07)
Argh...

FEM böcker i trilogin?
Jag skäms åt min okunskap. wacko.gif
Jag som skrattade gott åt den fjärde boken ("So long, and thanks for all the fish"). Vad heter den femte?

/Mimmi

(Ber om ursäkt för att halkat av huvudspåret...)

Mostly harmless. (I stort sett menlös.)
Betty
CITAT (sanna @ 10-04-2004, 13:43)
Fölåt!!! Nu spårar jag ut ännu mer och förefaller säkert helt okänslig inför denna debatt om ett förfärligt ämne:
men eftersom det kom upp tidigare i denna tråd och jag inte vill starta någon ny "galaxentråd" så tänkte jag bara tipsa "galaxenfantasterna" om att det alltså har kommit ut en pocket innehållandes alla fem böckerna. Det är möjligt att det fanns redan på 80-talet, men då inte med den femte, eller hur? Den finns på Månpocket och (tror jag) ligger på topplistan just nu...

Jag har den! Tryckt i Danmark 1998. smile.gif
birgitek
Ella, en pedofil som förgriper sej på sitt barn är faktiskt barnets förälder, det är ju det om gör det hela så fruktansvärt.
Christoffer
Vad människor kan vara grymma. Varnar förresten för den franska filmen "Irreversible". Det är nog den enda film i Sverige som har fått
åldersgränsen 18 år.
Mycket onödigt våld.
Eva Swahn
Jag har inte läst hela strängen, men jag är tacksam att man varnar för obehagliga bilder. Jag har tittat på "kittlande" och mycket obehagliga bilder på Nätet och förbannar mig själv den nyfikenheten. Dessa bilder plågar mig och dyker upp på näthinnan då och då. Bilder som blir plågsamma måste beröra en känslig sträng i själen någonstans - av samma anledning som man lockas, mot eget förnuft, att titta.

De bilder som plågar är hur man tillreder ett litet foster och som sedan äts upp och bilder på hur en död människa förruttnar. Fullständigt vedervärdiga bilder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon