Full version: Filosofi i vardagen
Hans-erik
Godag kära trädgårdsälskare och grönsaksdyrkare. Tänkte bara dela med mig av en filosofisk nöt jag gav till servitören på kinaresaturangen jag åt lunch på i fredags.

Själva maten var det inget fel på, åt dresserade nudlar med ägg och fläsk i starksås. Själva nöten då: Efter att jag beställt in maten så startade jag tiden, eller jag kollade på mitt kära armbandsur, sedan tog jag tiden tills maten kom. Det tog 13 minuter. När maten kom påpekade jag detta för servitören att om man dividerar 13/2 så är det halva tiden, vilket han verkade vara med på. Sedan förklarade jag att om man dividerar tiden med 2 i all oändlighet, så kommer maten aldrig fram, och således kan han inte kräva någon betalning. Givetvis var detta sagt på skämt från min sida, men rätt komiskt ändå att vi hade en givande diskussion om det i en 30-40 minuter smile.gif Alltid lika roligt när man kan implementera filosofi i vardagen biggrin.gif
*Stintan*
Jaha!
Huggorm
Trolltråd, låses därför.
/moderator
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon