Full version: Udda problem i skolan
Hans-erik
Ja, som alla vet så är jag inte bara filosof, utan jobbar som högstadielärare. Vanligtvis har jag teoretiska ämnen, men på grund av sjukdom i kombination med lärarbrist får jag ibland rycka in träslöjdsundervisningen. Har inga problem med detta vanligtvis, men igår hade några (vet ej vilka), fann missödet efter lektionen. En eller flera elever hade målat stora hakkors på de andra elevernas stolar (terminens första uppgift var att snickra sig en egen stol från grund och botten). Eftersom jag hatar sån förbannad jävla skit så jag såg ingen annan utväg (i kombination med uppretad gallfeber), startade den stora bandsågen å sågade sönder varenda stol.

Tyvärr uppdagades detta idag och har fått kritik för att jag istället inte målade om stolarna, något jag inte tänkte på i en hast. Vad tycker ni, är det befogat att brusa upp som en brusnitg tjur över en sån här petitess.
EKLO
Nja,

säger jag som också undervisar en hel del. Bättre är väl att ta diskussion i en mindre grupp så att det inte bara är ytan som försvinner utan att de förstår och kan diskutera varför detta ger en sådan stark reaktion.

Eller?
Hans-erik
CITAT (EKLO @ 18-09-2013, 21:56) *
Nja,

säger jag som också undervisar en hel del. Bättre är väl att ta diskussion i en mindre grupp så att det inte bara är ytan som försvinner utan att de förstår och kan diskutera varför detta ger en sådan stark reaktion.

Eller?

Problemet är ju att jag inte vet vilka satans slyngel som är skyldiga till detta illdåd. Kan helt enkelt inte plocka in alla, då de flesta förmodligen är oskyldiga till detta djävulskap!
EKLO
En diskussion kanske man kan ha i gruppen i alla fall? Det kanske inte spelar så stor roll vem som gjort vad, det som spelar roll är varför det inte är okej och hur de ser på detta.
Eva i Skåne
Väldigt synd om de elever som snickrat sig en stol som nu "gått upp i rök"
Hans-erik
CITAT (Eva i Skåne @ 18-09-2013, 22:03) *
Väldigt synd om de elever som snickrat sig en stol som nu "gått upp i rök"

Ja, men gick upp i rök är trots allt inte riktigt sant, var mer att de gick i ett tiotal delar. Framförde faktiskt i lärarrummet att de borde se möjligheterna istället för problemen. Detta är ett utmärkt tillfälle att träna sig i att skruva/spika/limma ihop stolarna igen. Det fick jag dessvärre inget gehör för. Åhhhh!!
Motti
Kan mycket väl förstå din frustration över Hakkorsen men kanske du över reagerade i stundens hetta !nu vet jag ju inte om dina elever gjort stolarna från grunden ? men om de gjorde det så blev det allt lite fel om du nu sågade sönder dom sad.gif Kanske man kunde vänt på det och gjort något anti Hakkors av det ?Men jag förstår så väl att du reagerade som du gjorde .För en så där 40 år sedan hade ingen elev en tanke på att hitta på sådan skit och om de hade gjort det så hade de nog fått stå till svars för det ofentligt på skolgården inför alla andra elever .Vet inte vad som hänt i skolan !men inte fan är det lätt att vara lärare i dag man måste nog ha nerver av stål ! och vem har det ?
Huggorm
Den här användaren är ett så kallat troll, han har alltså en annan användare egentligen och har skapat Hans-erik för att kunna driva med folk. Tråden låses.
/moderator
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon