kerstin z5-6
Är fortfarande the -
Untouchables (2011)

Intouchables (2011)



En oväntad vänskap handlar om Driss, en ung kille från förorten som precis kommit ut från fängelset, som anställs som personlig assistent till den förmögne men ensamme aristokraten Philippe som blivit förlamad efter en skärmflygolycka. Den är realitetsbaserad dessutom.
Jag älskar den filmen !
Vad tycker ni?
Kan ses gratis bla här
intouchabels
kerstinbern
Bara för att en tjänst är gratis på nätet, så behöver den ju inte vara legal!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svensk-i...bbt_8129082.svd
*Stintan*
CITAT (kerstinbern @ 04-10-2013, 06:14) *
Bara för att en tjänst är gratis på nätet, så behöver den ju inte vara legal!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svensk-i...bbt_8129082.svd


Men nu är det ju inte olagligt att se på film gratis genom dessa gratistjänster så jag tackar kerstin för tipset angel_not.gif
Rebecca
Åh det är den bästa filmen jag sett på väldigt länge jag också! Såg den för nån månad sen och kan inte sluta tänka på den... då har den nog gjort ett intryck. Fantastisk!
kerstin z5-6
Nu var ju mitt syfte att diskutera filmen och inte legal eller illegal streaming.
Den finns som köp DVD med.
gunsta
Kanske vi börjar titta på den i kväll - verkar intressant.
Anma
En oväntad vänskap, en mycket bra film.

En annan bra film, i synnerhet om man har haft med missbrukare/alkoholister att göra i sin närhet, är "Flight" med Denzel Washington i huvudrollen.
kerstin z5-6
Flight var bra men ingen film jag vill se om igen. En oväntad vänskap kan jag se igen och igen och jag blir alltid glad av den.
Motti
Finns ingen film som slår "Dansar med Vargar " för min del ,har set den 7 gånger helt jäkla underbar !
kerstin z5-6
Jag tyckte om den -(dansa med vargar )när den kom men sedd i efterhand är den inte lika lockande. Det finns så många bra nyare filmer.
Har du sett filmen jag rekommenderade?
Motti
Jajamen !men den är så ensidig !händer ju inget mer än i en flygkarbin .Dansar med vargar är så mycket mer än rollfigurerna !fotot i den filmen kan få en att gråta ,men så fick den 7 Oskars också wink.gif
Anma
CITAT (Motti @ 05-10-2013, 01:43) *
Jajamen !men den är så ensidig !händer ju inget mer än i en flygkarbin .Dansar med vargar är så mycket mer än rollfigurerna !fotot i den filmen kan få en att gråta ,men så fick den 7 Oskars också wink.gif

Va?
För det första, det var inte "flight" som kerstin z5-6 tipsade om, utan "En oväntad vänskap".

För det andra, Flight utspelar sig i en flygkabin i cirka 10 minuter. Resten av filmen handlar om kaptenens missbruk och följderna av hans fylla under flygkraschen.
kerstin z5-6
Ja Motti Jag rekommenderade en fransk film -Untouchables (2011)

Intouchables (2011)
Inte Flight även om den med är sevärd.

Så min fråga var har du sett den ?
mamamaggan
Jag har sett den och den är precis som du säger Kerstin en otroligt bra film.

Ni som inte sett den , se den !
kerstin z5-6
Kul att du gillade den med Maggan smile.gif
Ingela i Segersberg
Jag har just tittat på "En oväntad vänskap". Underbar film!!! Tack för tipset, Kerstin!
kerstin z5-6
Jag visar den för gymnasieelever som ska vårda någon på något sätt . Tror att den ger mer än böcker och en massa fakta från mej

Roligt du gillade den Ingela!
theseraphim
En oväntad vänskap är jättebra och även Dansar med vargar(Kevin Costner är en undervärderad skådis) men det är kul med dessa klassiska filmer genom historien som man helt enkelt måste älska. Hade en vän som blev bestört för att jag inte sett Dirty Dancing men värre blev det när jag väl sett det och sa at jag tyckte den var bland de sämsta jag sett. Har ju tom tvingat mig att se hela förlängda borta med vinden och den var faktiskt bra. Schindlers List hamnar väl i listan med klassiska filmer man "ska" ha sett o det med rätta för vilket foto, musik plus skådisarna är grymma bl.a. Ralph Fiennes gör ett grymt jobb(inget skämt:).
Natur liv
CITAT (kerstin z5-6 @ 04-10-2013, 01:16) *
Kan ses gratis bla här
intouchabels


Jag har precis satt på filmen. Det tog ett tag innan jag hittade var jag kunde sänka kvalitén så att jag kan se den på datorn. Bra att det är översättning, jag är inte särskilt bra på franska. Tackar för filmtipset!
Natur liv
Vilken bra film! Gripande! Den tar upp intressanta mänskliga problem. Unga - gamla. Friska - handikappade. Grundläggande värderingar kring många saker. Nu ska jag fortsätta se filmen ...
malcolm
Jag försökte går in och titta på filmen men kom bara in på en registreringssida där man tom. skulle ange kontokortsnummer så det blev inget.
Natur liv
Tänk vad långt man kan nå med vänskap och ett öppet sinne för nya idéer. Filmen rekommenderas varmt!

Märkligt, malcolm, att du inte kan se filmen. Jag använde länken i början av tråden och det fungerade utmärkt. Möjligen kunde första sidan förvirra lite, teve-rutan på skärmen var rätt liten. Men den gick ju att förstora.
Anki på Öland
Puttar upp denna tråd eftersom Berit efterlyste en tråd där man kunde rekommendera filmer.
kerstin z5-6
Malcolm du behöver inte registrera dej alls. Testa med http://www.swefilmer.com och sök på namnet i sök och ja förstora rutan och ev bör du justera bildkvaliten lägre om din dator är gammal.

Ja naturliv -det är just konstrasterna , värmen och det totalt okonventionella mot de totalitärkonventionella som är så underbart att se. Utan att vara sött o sliskigt som ofta hollywoodproduktioner är.

Jag är inte en hejare på franska heller men skulle inte vilja vara utan det språket i filmen , översättningstexten är helt okey men känslan i orden fattar man även om man inte förstår franska men läser texten (som jag får göra mest )

Har fler favoriter på lager återkommer med dem smile.gif
'Bidra gärna:)
Fast jag vill ju gärna veta vad ni tyckte om ni sett denna förstås smile.gif
pejori
CITAT (theseraphim @ 10-10-2013, 16:03) *
En oväntad vänskap är jättebra och även Dansar med vargar(Kevin Costner är en undervärderad skådis) men det är kul med dessa klassiska filmer genom historien som man helt enkelt måste älska. Hade en vän som blev bestört för att jag inte sett Dirty Dancing men värre blev det när jag väl sett det och sa at jag tyckte den var bland de sämsta jag sett. Har ju tom tvingat mig att se hela förlängda borta med vinden och den var faktiskt bra. Schindlers List hamnar väl i listan med klassiska filmer man "ska" ha sett o det med rätta för vilket foto, musik plus skådisarna är grymma bl.a. Ralph Fiennes gör ett grymt jobb(inget skämt:).


Philadelphia är en film jag gärna ser fler gånger.

Tackar för länkarna Kerstin...

Nu kan jag se mer filmer. tummenupp.gif
kerstin z5-6
En film jag ser en gång per år är: En kvinnas doft , sent of a woman med Al Pacino. Där han för en gångs skull inte är gangster. Utan en blind pensionerad Colonel -överste av något slag.

Samma oväntade vänskap där fast på annat sätt.

Finns fö på samma sajt.
Natur liv
CITAT (kerstin z5-6 @ 14-10-2013, 22:36) *
En film jag ser en gång per år är: En kvinnas doft , sent of a woman med Al Pacino. Där han för en gångs skull inte är gangster. Utan en blind pensionerad Colonel -överste av något slag..


Den filmen minns jag, även om det är ett tag sedan jag såg den. Dags att se den igen! Samma länk alltså ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon