Sidor: 1, 2, 3
Anma
Jag vet inte om det är jag som förändrats eller vad, men jag tycker att det är ett jäkla hackande på medlemmar här numera.
Pikar och elakheter lagom förtäckta för att moderatorerna inte ska kunna göra nåt.

Trist.
Jubbe063
Forumet blir aldrig bättre än vad dess debattörer gör det till, oavsett hur många moderatorer det finns.
malcolm
Jag tycker inte alls att det är ett "himla" hackande på medlemmar numera, tvärtom och stämningen på forumet är bra mycket bättre nu än när jag gick med, kanske beroende på moderatorerna.
Anma
CITAT (malcolm @ 09-10-2013, 20:18) *
Jag tycker inte alls att det är ett "himla" hackande på medlemmar numera, tvärtom och stämningen på forumet är bra mycket bättre nu än när jag gick med, kanske beroende på moderatorerna.

Vad skönt att du känner så!
Berith
CITAT (Anma @ 09-10-2013, 14:33) *
Jag vet inte om det är jag som förändrats eller vad, men jag tycker att det är ett jäkla hackande på medlemmar här numera.
Pikar och elakheter lagom förtäckta för att moderatorerna inte ska kunna göra nåt.

Trist.

Håller med, och dom som hackar och skickar pikar och elakheter tror väl att eftersom dom inte blir åtsagda eller tom avstängda så är det helt ok att hålla på som dom gör.

Att inte moderatorerna gör nånting åt dom medlemmarna beror säkert på att dom inte kan hålla sej neutrala, även om det väl är meningen med uppgiften. Funkar väl knappast att ha åsikter i olika ämnen och diskussioner som privatperson eller moderator. Tror nog mer att det är som privatperson och moderator.

Och trist att titta in här och varje morgon bläddra sej förbi sura och griniga inlägg från samma sura och griniga medlemmar. Vet inte om jag ska tycka synd om dom, kanske är dom helt enkelt ensamma och bara har det här som innehåll i livet, eller om dom själva inte märker hur deras inlägg uppfattas av oss andra.
Jubbe063
CITAT (Berith @ 10-10-2013, 08:18) *
Vet inte om jag ska tycka synd om dom, kanske är dom helt enkelt ensamma och bara har det här som innehåll i livet, eller om dom själva inte märker hur deras inlägg uppfattas av oss andra.


Om de (jag kanske räknas in) inte vet hur de uppfattas. Har du eller någon annan berättat det direkt till personen (inte öppet i forum, då får det ofta motsatt verkan).?
silos
CITAT (Anma @ 09-10-2013, 14:33) *
Jag vet inte om det är jag som förändrats eller vad, men jag tycker att det är ett jäkla hackande på medlemmar här numera.
Pikar och elakheter lagom förtäckta för att moderatorerna inte ska kunna göra nåt.

Trist.


Anma,dina ord här gör det värre,tycker jag,eller inte för det är ju viktigt att vi kan prata om det!?
Och på detta vis är det även i IRL!

Vi människor skulle behöva lära oss att strunta i sådana förteelse,eftersom vi människor har så svårt att förändras,utan vi kör på samma gamla hjulspår.

För många är det lättare att skylla på andra än att iakta sig själv hur man gör.

Raka puckar vore det bästa,men inte ens det funka alla gånger mellan människor!
Berith
CITAT (Jubbe063 @ 10-10-2013, 08:24) *
Om de (jag kanske räknas in) inte vet hur de uppfattas. Har du eller någon annan berättat det direkt till personen (inte öppet i forum, då får det ofta motsatt verkan).?

Direkt till personerna skulle vara i PM kanske? Troligen skulle det uppfattas som tjuvnyp bakom ryggen på andra. Eller? Svårt det där.

Eftersom jag försöker tänka att vi är här på lika villkor, inget medlemsskap är värt mer än ett annat, så tänker jag nog inte att jag har "skyldighet" att be dom sura och vresiga att helt enkelt skärpa sej. Det får dom väl förstå själva...?
Eva i Skåne
Jag håller med Anma och Berith.
Dom stora bråken har vi varit befriade från länge, men det förekommer elaka pikar mellan vissa medlemmar i varje tråd där dom är aktiva. Det finns ett antal surkärringar här och det är inte roligt med deras elakheter.


Om dessa personer inte är medvetna om att dom är griniga känner inte jag att jag vill pm:a personer jag inte haft med att göra för att tala om att jag tycker dom ska tagga ner. Är det så du menar Jubbe?
Jag håller mig helst utanför.




gunsta
CITAT (Berith @ 10-10-2013, 08:44) *
............

"Eftersom jag försöker tänka att vi är här på lika villkor, inget medlemsskap är värt mer än ett annat, ......................"



Detta som Berith skriver är mycket viktigt tycker jag
Natur liv
CITAT (Eva i Skåne @ 10-10-2013, 08:58) *
Dom stora bråken har vi varit befriade från länge, men det förekommer elaka pikar mellan vissa medlemmar i varje tråd där dom är aktiva. Det finns ett antal surkärringar här och det är inte roligt med deras elakheter.


Ungefär så uppfattar jag också läget. Jag funderar på om människor verkligen skulle uttrycka sig på samma sätt i det verkliga livet. Men de kanske inte har så mycket liv, utan alla händelser är på internet. Ett torftigt liv, men oavsett anledning påverkas diskussionen i forumet.

Själv ser jag inte det här som ett stort problem. Ganska snabbt märker jag vilka trådar som lockar till sig de som vill tjafsa ... och de trådarna slutar jag att läsa. För mig fungerar allt bra så länge det finns bra trådar om odling, trädgård och sådant som förgyller livet.

Det verkar som om moderatorerna försöker göra vad de kan för att hålla undan det värsta, men för att få det riktigt bra så behöver vi andra göra trevliga, glada och positiva inlägg.
silos
CITAT (Natur liv @ 10-10-2013, 10:03) *
Ungefär så uppfattar jag också läget. Jag funderar på om människor verkligen skulle uttrycka sig på samma sätt i det verkliga livet. Men de kanske inte har så mycket liv, utan alla händelser är på internet. Ett torftigt liv, men oavsett anledning påverkas diskussionen i forumet.

Själv ser jag inte det här som ett stort problem. Ganska snabbt märker jag vilka trådar som lockar till sig de som vill tjafsa ... och de trådarna slutar jag att läsa. För mig fungerar allt bra så länge det finns bra trådar om odling, trädgård och sådant som förgyller livet.

Det verkar som om moderatorerna försöker göra vad de kan för att hålla undan det värsta, men för att få det riktigt bra så behöver vi andra göra trevliga, glada och positiva inlägg.


Hoppas att du besöker m8ina trådar..jag skriver för det mesta om positiva saker här ilivet...tor jag! confused.gif
Anki på Öland
Vet inte om jag räknas bland dom sura och griniga.... men för säkerhets skull är det väl lika bra att inte skriva något alls.

Är nog fler än jag som tänker... "vi är här på lika villkor, inget medlemsskap är värt mer än ett annat" som Berit skriver innebär det att alla personer och inlägg skall bemötas med en leende smily och ett jamenvisst?
silos
Kolla bara det är 8 personer som läser denna tråd med mig!Vilket bevisar att människor älskar sånt här!
Monaxe
CITAT (Anma @ 09-10-2013, 14:33) *
Jag vet inte om det är jag som förändrats eller vad, men jag tycker att det är ett jäkla hackande på medlemmar här numera.
Pikar och elakheter lagom förtäckta för att moderatorerna inte ska kunna göra nåt.

Trist.


Till viss del håller jag med om att det fortfarande hackas en del, men i det stora hela har det lugnat sig tycker jag. Inga stora vilda trätotrådar på länge nu, vilket ju är skönt.

Men hackande och tjuvnyp finns det, visst gör det det.

Alla medlemmar har ju som sagts samma värde och är lika viktiga, men detta gäller helt klart inte inom alla ämnen.
Det finns fortfarande en oförmåga att respektera och acceptera olika åsikter bland medlemmarna.

En del ämnen går inte att diskutera öht eftersom det skapar en storm av påståenden och upprörda inlägg.
Att ge sig in i en sådan diskussion är ibland frestande, men mestadels frustrerande eftersom man sällan kommer vidare.
För att komma vidare måste man ju läsa allas inlägg och också sätta sig in i vad man egentligen diskuterar, annars fastnar man ju i en envägskommunikation, igen. Det är nog vid dessa tillfällen som tjuvnypen och pikarna kommer fram, för på något sätt kommer frustrationen ut över att inte få föra fram sin egna åsikt, inte bli lyssnad på. Eller?

Jag tycker att detta är ett väldigt vanligt fenomen i många av trådarna i småpratsdelen, vilket gör att man tappar intresset.

Det har blivit slätare och lugnare stämning (iaf på ytan) tack vare moderatorerna, men aktiviteten har också minskat.
Kanske har facebook tagit över på så sätt att man själv kan välja vem man pratar med, man slipper hamna i tröstlösa trådar med påståenden som man aldrig kommer ur?
Jag saknar många av de gamla medlemmarna, saknar de roliga inläggen och humorn som fanns bara för några år sedan. Då gick man in på Odla så fort man hade en stund över eftersom man alltid kunde hitta något inlägg som man ville svara på, eller kunna skratta åt. Även här tror jag att facebook tagit över en hel del.


Natur liv
Det är synd om det bara är bra diskussioner på facebook. Jag har valt att inte hålla till där, så jag hoppas att en och annan fortsätter att skriva på forum som odla.

En del tyngre ämnen, som olika samhällsfrågor, behöver diskuteras i det verkliga livet, där man kan se reaktionerna i ansiktet och där man redan har en acceptans och tillhörighet. På ett forum som här tror jag att det är oundvikligt att sådana diskussioner inte leder till att man är överens.
pejori
Jag är inte helt hundra på, att det är "pikar och tjyvnyp" egentligen.

Kan det vara så, att det inte alls är avsett att vara ett nyp utan bara en missuppfattning??? confused.gif

Allt är ju en tolkning av ett skrivet ord.
Monaxe
CITAT (pejori @ 10-10-2013, 13:47) *
Jag är inte helt hundra på, att det är "pikar och tjyvnyp" egentligen.

Kan det vara så, att det inte alls är avsett att vara ett nyp utan bara en missuppfattning??? confused.gif

Allt är ju en tolkning av ett skrivet ord.


Så kan det förstås vara, det kan vara svårt att uttrycka sig i skrift när man egentligen är bättre på att framföra sina åsikter muntligt.
Man kanske inte menar så illa som det låter...
pejori
CITAT (Monaxe @ 10-10-2013, 13:52) *
Så kan det förstås vara, det kan vara svårt att uttrycka sig i skrift när man egentligen är bättre på att framföra sina åsikter muntligt.
Man kanske inte menar så illa som det låter...



Precis.

Jag ser att jag kan tolka en text mycket "grinigare" när jag T.EX. har ont..
Ibland ligger tolleransnivån under "fotknölarna".
Förutsätter man att en person fräser och pikar andra, hittar man säkert pikarna i all text den personen skriver.
Monaxe
CITAT (pejori @ 10-10-2013, 13:57) *
Precis.

Jag ser att jag kan tolka en text mycket "grinigare" när jag T.EX. har ont..
Ibland ligger tolleransnivån under "fotknölarna".
Förutsätter man att en person fräser och pikar andra, hittar man säkert pikarna i all text den personen skriver.


Fast det är ändå mycket som jag saknar från några år tillbaka, humorn och glädjen som gjorde Odla till något speciellt.
Den utvecklingen är verkligen trist.
Natur liv
CITAT (Monaxe @ 10-10-2013, 14:02) *
Fast det är ändå mycket som jag saknar från några år tillbaka, humorn och glädjen som gjorde Odla till något speciellt.
Den utvecklingen är verkligen trist.


Jag gillar humor och glädje i vad som sägs och görs. Både på odla och andra håll. Men jag vet inte riktigt vad du saknar från tidigare, jag kanske inte var med då. Fanns det särskilt roliga trådar? Hade människor mindre ont? Var man duktigare på blommor? Var forumet upplagt på annat sätt?
Jubbe063
CITAT (Berith @ 10-10-2013, 08:44) *
Direkt till personerna skulle vara i PM kanske? Troligen skulle det uppfattas som tjuvnyp bakom ryggen på andra. Eller? Svårt det där.

Eftersom jag försöker tänka att vi är här på lika villkor, inget medlemsskap är värt mer än ett annat, så tänker jag nog inte att jag har "skyldighet" att be dom sura och vresiga att helt enkelt skärpa sej. Det får dom väl förstå själva...?


CITAT (Eva i Skåne @ 10-10-2013, 08:58) *
Jag håller med Anma och Berith.
Dom stora bråken har vi varit befriade från länge, men det förekommer elaka pikar mellan vissa medlemmar i varje tråd där dom är aktiva. Det finns ett antal surkärringar här och det är inte roligt med deras elakheter.
Om dessa personer inte är medvetna om att dom är griniga känner inte jag att jag vill pm:a personer jag inte haft med att göra för att tala om att jag tycker dom ska tagga ner. Är det så du menar Jubbe?
Jag håller mig helst utanför.



Både ja och nej. Känner man varandra lite så går det ju att pma själv. men annard syftade jag mer på att moderator eller så kan påminna en del om att tänka till på formuleringarna :-)
hattstugan

Ang både Forum- och Trivselregler så påminns det lite så och då via PM!
/Moderator
Jubbe063
CITAT (hattstugan @ 10-10-2013, 16:55) *

Ang både Forum- och Trivselregler så påminns det lite så och då via PM!
/Moderator


Så bra, ja då är väl allt ok då :-)
Peztis
Saknar också de roliga trådarna och jag minns fortfarande din tråd Pejori om din hund som hoppade över staketet och dina träskor. Jag skrattade faktiskt så tårarna rann och jag menar det!

Kanske dags att lyfta fram den gamla tråden igen, det närmar sig ju jul och det var väl där det stod om dina julgransslingor också.

Ska banne mig se om jag inte hittar den!
Monaxe
CITAT (Peztis @ 10-10-2013, 20:18) *
Saknar också de roliga trådarna och jag minns fortfarande din tråd Pejori om din hund som hoppade över staketet och dina träskor. Jag skrattade faktiskt så tårarna rann och jag menar det!

Kanske dags att lyfta fram den gamla tråden igen, det närmar sig ju jul och det var väl där det stod om dina julgransslingor också.

Ska banne mig se om jag inte hittar den!


Ja vi har haft roliga jultrådar, Hemliga tomtar med helt vansinniga gissningstävlingar, roliga påskkärringstrådar och påskharar. kommer inte ihåg alla trådars namn men många skratt har man fått!
En hel del roliga fototrådar minns jag också sen 4-5 år tillbaka...vet inte hur man ska hitta dem bara? Vi får hitta på nya!
Peztis
Hittade den: Ansiktsstreching

Helt underbart! Denna tråden kom när jag var rätt ny på forumet så därför minns jag den med sådan värme. Tack Pejjan!
Monaxe
CITAT (Peztis @ 10-10-2013, 20:25) *
Hittade den: Ansiktsstreching

Helt underbart! Denna tråden kom när jag var rätt ny på forumet så därför minns jag den med sådan värme. Tack Pejjan!


Underbart!
mamamaggan
Jag känner nog att det bästa är om moderatorerna hör av sig till den som de uppfattar ger tjuvnyp osv. Då kan också den som får ett PM förklara sig, det kanske inte var menat som ett tjuvnyp men uppfattas som så.


Känner inte alls igen Odla när det gäller i alla fall Småprat. En del " allmänt glada " och diskussionsglada har försvunnit. Visst finns det en hel del kvar som är " glada " och trevliga men just att vi fastnar i dessa otrevliga " hjulspår " stör i alla fall mig.

Man kan ju strunta i en del inlägg men oftast dör diskussionerna ut p g a att det inte går att just diskutera , ge och ta alltså med bra inlägg som bygger antingen på fakta eller att man tänkt till lite extra .

Det finns fortfarande mycket kunnande om växter mm hos de som är kvar men även där saknar jag en del som " hoppat " av.


Vi hamnar tyvärr ganska snart i " gamla hjulspår " på Småprat. Jag upplever det som att det finns för få av de där som kunde diskutera och ge och ta . Inte gör det något att man har olika åsikter , så ska det vara , men jag upplever det inte som att man har olika åsikter utan ibland babblas det bara på utan någon genomtänkt tanke eller uns av fakta .

För mig så gör det att man " fastnar " och inte kan ha de där givande diskussionerna som det fanns så många fler av förr. Man lär sig mycket av sådana diskussioner . både fakta , om sig själv och om andra bara man är villig att ta till sig sådant .

Gillar inte Facebook varken som företeelse eller diskussionsplats.

Det är det som är så suveränt med Småprat , du kan dsikutera allt möjligt , du kan ställa frågor och få bra svar om det mesta osv osv.


Anma
Härligt att denna tråd verkar utvecklas till något konstruktivt.
Tack för det!
Monaxe
CITAT (mamamaggan @ 10-10-2013, 22:31) *
Känner inte alls igen Odla när det gäller i alla fall Småprat. En del " allmänt glada " och diskussionsglada har försvunnit. Visst finns det en hel del kvar som är " glada " och trevliga men just att vi fastnar i dessa otrevliga " hjulspår " stör i alla fall mig.

Man kan ju strunta i en del inlägg men oftast dör diskussionerna ut p g a att det inte går att just diskutera , ge och ta alltså med bra inlägg som bygger antingen på fakta eller att man tänkt till lite extra .


Vi hamnar tyvärr ganska snart i " gamla hjulspår " på Småprat. Jag upplever det som att det finns för få av de där som kunde diskutera och ge och ta . Inte gör det något att man har olika åsikter , så ska det vara , men jag upplever det inte som att man har olika åsikter utan ibland babblas det bara på utan någon genomtänkt tanke eller uns av fakta .


Precis så menade jag också. Viljan och lusten att delta i olika diskussioner finns, men man fastnar alltför snabbt och kommer inte vidare i diskussionerna utan det urartar nästan alltid i någon form av pajkastning eller annat missnöje.
mamamaggan
CITAT (Monaxe @ 10-10-2013, 23:02) *
Precis så menade jag också. Viljan och lusten att delta i olika diskussioner finns, men man fastnar alltför snabbt och kommer inte vidare i diskussionerna utan det urartar nästan alltid i någon form av pajkastning eller annat missnöje.


Det känns bra att vi är fler som upplever det så . Som jag skrev så kan man ju strunta i de där inläggen men de förstör i alla fall glädjen och viljan och så " självdör " många diskussioner p g a det.
Natur liv
CITAT (Peztis @ 10-10-2013, 20:25) *
Hittade den: Ansiktsstreching

Helt underbart! Denna tråden kom när jag var rätt ny på forumet så därför minns jag den med sådan värme. Tack Pejjan!


Tänk vad skönt när människor har sådan självdistans och kan se vardagsnöjet i dråpligheter som bara händer. Hur det nu gick till. Sånt har vi säkert alla upplevt och jag hoppas att fler startar trådar i den här andan. Det skulle i alla fall glädja mig. "Småprat" kan då lätt bli "Småglädje".

Förresten, det där med ljusslingan påminner mig om när jag flyttade hit och skulle tända den lysande krukan på balkongen. Det fungerade inte alls. Jag försökte gång på gång, mekade isär eländet och trodde att det var elfel.

Slutligen efter flera veckor kom vi på att det fanns en knapp inomhus där man också kan tända och släcka belysningen på balkongen.
silos
Jag tycker att det är väldigt trist när inlägg tas bort!Inte ens i verkliga livet görs på det viset!
tILL slut vill man inte delta i diskussioner sad.gif
Peztis
Natur liv! Den var kul!
ninnisky
CITAT (Monaxe @ 10-10-2013, 21:02) *
Precis så menade jag också. Viljan och lusten att delta i olika diskussioner finns, men man fastnar alltför snabbt och kommer inte vidare i diskussionerna utan det urartar nästan alltid i någon form av pajkastning eller annat missnöje.


tummenupp.gif och dessutom tycker jag personligen att pajkastningen har ökat. En och annan medlem känner tydligen mycket stort behov av pajkastning eller negativa kommentarer som jag tycker moderatorerna skulle kunna göra något åt...
silos
CITAT (ninnisky @ 11-10-2013, 11:21) *
tummenupp.gif och dessutom tycker jag personligen att pajkastningen har ökat. En och annan medlem känner tydligen mycket stort behov av pajkastning eller negativa kommentarer som jag tycker moderatorerna skulle kunna göra något åt...


Vi kan ju mumsa på alla pajer! yahoo.gif
Monaxe
CITAT (ninnisky @ 11-10-2013, 11:21) *
tummenupp.gif och dessutom tycker jag personligen att pajkastningen har ökat. En och annan medlem känner tydligen mycket stort behov av pajkastning eller negativa kommentarer som jag tycker moderatorerna skulle kunna göra något åt...


Ja det är väl kanske där en del av problemet ligger, hur komma åt detta missnöjet och få tillbaka de goa forumet vi hade för några år sedan?

Nu är det ju nästan för dött i småprat, inte någon tråd som är lite "extra", mer än den här då...
mamamaggan
CITAT (Monaxe @ 11-10-2013, 11:46) *
Ja det är väl kanske där en del av problemet ligger, hur komma åt detta missnöjet och få tillbaka de goa forumet vi hade för några år sedan?

Nu är det ju nästan för dött i småprat, inte någon tråd som är lite "extra", mer än den här då...



Håller helt och hållet med dig men vill också tillägga att det är inte bara detta missnöje som förstör utan också det innehållslösa babblandet för babblandets skull. Spelar ingen roll hur allvarligt ämnet än är , nog sjutton ska det " babblas " d v s man måste framföra saker som inte har någon som helst sanningshalt i sig och som inte tillför något till diskussionen utan bara retar upp andra .

Det förstör nöjet med en fruktbar diskussion och så rinner det hela ut i sanden.

Det är nästan så man tror att det är det som är meningen .
Monaxe
CITAT (mamamaggan @ 11-10-2013, 14:25) *
innehållslösa babblandet för babblandets skull. Spelar ingen roll hur allvarligt ämnet än är , nog sjutton ska det " babblas " d v s man måste framföra saker som inte har någon som helst sanningshalt i sig och som inte tillför något till diskussionen utan bara retar upp andra .

Det förstör nöjet med en fruktbar diskussion och så rinner det hela ut i sanden.

Det är nästan så man tror att det är det som är meningen .


Ja här en stor del av problemet, det tror jag också, det är här som pajkastningen och frustrationen kommer fram. Det är ju inte alltid det som sägs är så galet, utan mer sättet hur man framför sina åsikter, nedvärderar andras kunskaper och ffa brist på respekt av andra åsikter!

Man behöver inte heller repetera samma ramsor varje gång no.gif


pejori
CITAT (Peztis @ 10-10-2013, 20:25) *
Hittade den: Ansiktsstreching

Helt underbart! Denna tråden kom när jag var rätt ny på forumet så därför minns jag den med sådan värme. Tack Pejjan!



Så lite så. smile.gif

CITAT (Natur liv @ 11-10-2013, 09:32) *
Tänk vad skönt när människor har sådan självdistans och kan se vardagsnöjet i dråpligheter som bara händer. Hur det nu gick till. Sånt har vi säkert alla upplevt och jag hoppas att fler startar trådar i den här andan. Det skulle i alla fall glädja mig. "Småprat" kan då lätt bli "Småglädje".

Förresten, det där med ljusslingan påminner mig om när jag flyttade hit och skulle tända den lysande krukan på balkongen. Det fungerade inte alls. Jag försökte gång på gång, mekade isär eländet och trodde att det var elfel.

Slutligen efter flera veckor kom vi på att det fanns en knapp inomhus där man också kan tända och släcka belysningen på balkongen.



a0a.gif thanks.gif
mormor mona
Flykten från hönsgården....
Anma
CITAT (mormor mona @ 11-10-2013, 21:54) *
Flykten från hönsgården....

Det är tur att det dyker upp nya medlemmar då och då för att fylla de tomma platserna.
Motti
Jag måste nog hålla med Anma ! Tyvär så känns det som att bara vissa har rätt att tycka här,om någon annan tycker till så blir deras inlägg totalt sönderanalyserade in till små bitar fragment och molykyler .Man kan tycka att man bara kan svara som vanligt folk gör på frågor men inte här ,här ska allt analyseras till fragment och till slut vet ingen vad trådens viktiga del innehöll ! confused.gif allt bara flyter ut till tjafs och personliga påhopp .
Monaxe
Lägger ned småprat efter denna natts inlägg. Det går inte att kommunicera på detta forum längre.
Kryddan03
CITAT (Monaxe @ 12-10-2013, 02:57) *
Lägger ned småprat efter denna natts inlägg. Det går inte att kommunicera på detta forum längre.

Strunta i't! Du kan väl diskutera med mig och många andra både på småprat och i trädgårdsavdelningen istället och hoppa över det jobbiga. Förhoppningsvis är vi väl långt många fler som är roligare att diskutera med. Men, jag håller med dig att man blir lite matt. angel_not.gif

Edit: Av hänsyn till att Monaxe själv ändrat i sitt inlägg ändrar jag till det som står nu istället. Mitt svar är dock detsamma.
Berith
"Att utge sig för att kunna mest och bäst utan att ha en enda aning om övriga medlemmars bakgrund är oförskämt och faktiskt kränkande." Knyckte en mening från citatet ovan, det som tagits bort. Tyckte det var en så bra mening så jag var tvungen att kommentera.

Precis detta tycker jag är bara sååååå jobbigt. Att hela tiden så fort en viss medlem berättar nåt eller ger sin åsikt i något ämne så ska det hela tiden anmärkas och den medlemmen måste helt enkelt bevisa det ena och det andra och inte bara ha en åsikt.

"Att utge sig för att kunna mest och bäst utan att ha en enda aning om övriga medlemmars bakgrund är oförskämt och faktiskt kränkande." Precis vad jag också tycker.
Gita
CITAT (Berith @ 12-10-2013, 08:07) *
[b]"Att utge sig för att kunna mest och bäst utan att ha en enda aning om övriga medlemmars bakgrund är oförskämt och faktiskt kränkande." [/b


Men precis, det är ju exakt så gänget PK-tanter förstört forumet.

Att tycka något annat än dem eller försöka föra fram en ny fräsch åsikt är ju inte lönt eftersom de med självklarhet anser sina ofta förlegade och inte helt sällan ganska okunniga åsikter och tankar som den enda sanningen.
Att dessa tanter tycker sig ha den självklara rätten att fördumma och nedvärdera andra och andras åsikter i stället för att bemöta sakligt är nog den största orsaken till att forumet mer eller mindre dött.

Nu återstår ju i huvudsak bara tramstrådarna eller hur?

Gita (på tillfälligt besök och det har inte blivit bättre sen sist)
Anki på Öland
CITAT (Gita @ 12-10-2013, 09:09) *
Men precis, det är ju exakt så gänget PK-tanter förstört forumet.

Att tycka något annat än dem eller försöka föra fram en ny fräsch åsikt är ju inte lönt eftersom de med självklarhet anser sina ofta förlegade och inte helt sällan ganska okunniga åsikter och tankar som den enda sanningen.
Att dessa tanter tycker sig ha den självklara rätten att fördumma och nedvärdera andra och andras åsikter i stället för att bemöta sakligt är nog den största orsaken till att forumet mer eller mindre dött.

Nu återstår ju i huvudsak bara tramstrådarna eller hur?

Gita (på tillfälligt besök och det har inte blivit bättre sen sist)

Håller helt och fullt med dig i det jag har markerar - men vet ju inte vilka du anser vara "PK-tanter" men jag tycker det bara är en "tant" som beter sig så som du beskriver.
Kryddan03
CITAT (Gita @ 12-10-2013, 09:09) *
Men precis, det är ju exakt så gänget PK-tanter förstört forumet.

Att tycka något annat än dem eller försöka föra fram en ny fräsch åsikt är ju inte lönt eftersom de med självklarhet anser sina ofta förlegade och inte helt sällan ganska okunniga åsikter och tankar som den enda sanningen.
Att dessa tanter tycker sig ha den självklara rätten att fördumma och nedvärdera andra och andras åsikter i stället för att bemöta sakligt är nog den största orsaken till att forumet mer eller mindre dött.

[...]

Det där uttalandet (på det kategoriska sätt du uttrycker det) kräver nog några källor/citat, eller hur Gita? Annars är det väl bara ord som inte rymmer någon sanning - på samma vis du anklagar andra för att uttrycka sig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon