Full version: Filmer på TV ?
Motti
Har nu upplevt flera fredagskvällar att det visas nya filmer men tyvär nattetid ! KL:002 i natt visades det en helt ny film som hette "The Forbidden Kingdom " den var jättebra men man orkar ju inte sitta uppe tills fyra på morgonen .Inte första gången en bra ny film visas på natten har jag noterat .Varför kan de inte visa dessa nya filmer en kväll istället för att visa dessa iderliga repricer .Just nu har de ju kört "Die hard"filmerna för femtioelfte gången! Rambo går iderligen på 4 film osv .Barn kan ju se samma filmer om och om igen men som vuxen är det ju lite så att har man set en film en gång så är det ganska nog om den inte är alldelse speciellt bra .Är så himmla trött på alla dessa repricer som visas om och om igen år efter år .Något annat måste väl ha hänt i filmvärlden ? och vart tar pengarna vägen vi betalar i licenser till TV går allt till sporten ?
mamamaggan
Så den filmen du vill se går på SVT ?


Du får väl spela in den och se den när det passar dig bättre .
Piccante
På helgerna går det mest skvalprogram som Körslaget och annat på tv. Filmer verkar vara förvisat till efter kl 00. Just nu går Namesake på TV4, också en bra och sevärd film.
http://www.imdb.com/title/tt0433416/
Motti
Filmen gick på TV4 i natt .Och alla har inte möjligheten att spela in .För mig handlar det om att nya filmer ska visas på den tiden då folk tittar på TV ,kan inte tänka mig att så många sitter uppe tills kl:400 för att se en film .
mamamaggan
Då får du väl skaffa dig möjligheten att spela in för du har ju råd , eller hur ?

Sedan brukar det vara så att det som man räknar med att inte så många är intresserade av att titta på sänds på konstiga tider.
kerstin z5-6
Numera finns så många andra sätt att se på film som jag fö redan tipsat om.
Motti
Vi har haft en inspelningsdekoder som har pajat !men om man nu betalar sin tv licens ska man väl få ha nöjet att se nya filmer och slippa se samma filmer gång på gång ? Det är ju inte bara mig och min man det handlar om utan alla som har TV smile.gif Är det bara vi som är innerligt trötta på alla repriser ? Vår DVD spelare har rasat så vi får köpa ny .Men har du köpt kanaler på tex C-more så ska man väl slippa repriser .
mamamaggan
Vet inte om du har upptäckt det men filmer mm visas på en kanal för att sedan dyka upp på en annan . Då kan man tro att det är repriser.

Men så svårt är det väl inte att fixa så du kan spela in ?

Andra som vill så sådana filmer gör nog så att de spelar in om de inte är uppe på nätterna.


Annars får du väl kontakta de TV-kanaler som du tycker gör fel så får vi se vad de säger. Så gör nog andra som är missnöjda och hur ska man hos TV veta vad folk tycker om deras utbud om man inte kontaktar dem och talar om vad man tycker ?

Kontakta TV4 och se vad du får för svar , vi här kan inte ge dig några bra svar.

Du kan väl tala om för oss vad TV4 , eller för den delen andra TV-kanaler ger dig för svar. Det kanske kan vara av mer intresse för oss än ditt gnäll.


Förresten , du har inte kollat om just den filmen går i repris på en för dig bättre tid ?
Berith
CITAT (Motti @ 13-10-2013, 00:09) *
Har nu upplevt flera fredagskvällar att det visas nya filmer men tyvär nattetid ! KL:002 i natt visades det en helt ny film som hette "The Forbidden Kingdom " den var jättebra men man orkar ju inte sitta uppe tills fyra på morgonen .Inte första gången en bra ny film visas på natten har jag noterat .Varför kan de inte visa dessa nya filmer en kväll istället för att visa dessa iderliga repricer .Just nu har de ju kört "Die hard"filmerna för femtioelfte gången! Rambo går iderligen på 4 film osv .Barn kan ju se samma filmer om och om igen men som vuxen är det ju lite så att har man set en film en gång så är det ganska nog om den inte är alldelse speciellt bra .Är så himmla trött på alla dessa repricer som visas om och om igen år efter år .Något annat måste väl ha hänt i filmvärlden ? och vart tar pengarna vägen vi betalar i licenser till TV går allt till sporten ?

Det här hade kunnat bli en spännande och intressant tråd med tips om olika filmer på TV, filmer man kanske hade missat om inte någon tipsat.

Men....

CITAT (mamamaggan @ 13-10-2013, 03:37) *
Vet inte om du har upptäckt det men filmer mm visas på en kanal för att sedan dyka upp på en annan . Då kan man tro att det är repriser.

Men så svårt är det väl inte att fixa så du kan spela in ?

Andra som vill så sådana filmer gör nog så att de spelar in om de inte är uppe på nätterna.
Annars får du väl kontakta de TV-kanaler som du tycker gör fel så får vi se vad de säger. Så gör nog andra som är missnöjda och hur ska man hos TV veta vad folk tycker om deras utbud om man inte kontaktar dem och talar om vad man tycker ?

Kontakta TV4 och se vad du får för svar , vi här kan inte ge dig några bra svar.

Du kan väl tala om för oss vad TV4 , eller för den delen andra TV-kanaler ger dig för svar. Det kanske kan vara av mer intresse för oss än ditt gnäll.
Förresten , du har inte kollat om just den filmen går i repris på en för dig bättre tid ?

... så kommer ett sånt här svar. Man blir så ledsen när det som sagt kunde blivit en spännande och intressant tråd. no.gif
kerstinbern
CITAT (Motti @ 13-10-2013, 00:50) *
Vi har haft en inspelningsdekoder som har pajat !men om man nu betalar sin tv licens ska man väl få ha nöjet att se nya filmer och slippa se samma filmer gång på gång ? Det är ju inte bara mig och min man det handlar om utan alla som har TV smile.gif Är det bara vi som är innerligt trötta på alla repriser ? Vår DVD spelare har rasat så vi får köpa ny .Men har du köpt kanaler på tex C-more så ska man väl slippa repriser .



Nu gäller ju ALLA de filmer du talar om TV4 eller betal-TV kanaler, var de med TV-licens att göra? En film från 2008, är inte ny, och det är väl därför som TV4 sänder den på natten, eftersom den inte riktar sig mot TV4:s huvudpublik.
theseraphim
Repriserna brukar ju få höga tittaesiffror plus att de redan äger rättigheterna så det blir perfekt för bolagen. Smala filmer brukar ju sällan dra höga tittarsiffror vilket inte är bra om du ska sälja dyr reklam osv. Svt säljer ingen reklam men de måste konkurrera så de anpassar sig efter de andra.
Monaxe
Är benägen att hålla med om att utbudet på de olika kanalerna inte känns så brett, eller så är det kanske så att man blivit bortskämd? Mycket repriser och filmer som kanske inte är av A klass precis.

Framför allt blir jag väldigt trött på all idrott, faktiskt! Jag är helt ointresserad av fotboll, och när man för att matcha fotbollen i programtablån lägger en insamlingsgala och Idol, då känner jag mej ganska frustrerad. Det måste väl ända vara fler än jag som inte gillar idrott på primetime en fredag? Gillar inte heller alla insamlingsgalor eller dokusåpor.

Jag har istället köpt boxar av olika serier som jag tyckt varit bra. Så när TV utbudet inte varit vad jag gillar så slänger jag på en DVD från en serie jag gillar. Har nu senast tittat på "Brothers and sisthers", en underbar feelgood serie. Finns en hel del att välja på, utifrån tycke och smak.

Finns ju förstås många filmer som tåls att se både två och tre gånger också smile.gif
malcolm
Det finns mycket att se på SVT/öppet arkiv också, kanske inte så maånga filmer men en hel del annat som kan vara av intresse. Just nu håller jag på och ser "Aspiranterna" som jag inte har något minne av när den gick, handlingen utspelar sig på en polisskola och i en av de ledande rollerna kan nämnas Regina Lund.
Carl

Jag skulle önska att spännande filmer sänds runt 2000 på helgerna. Skippa den usla familje underhållningen
mamamaggan
Berith , vad är fel med att svara att Motti måste göra det enda rätt , kontakta TV-kanalerna ?

Det är det enda sättet för henne att få reda på varför de sänder t ex film så sent på natten.


Det är väl heller inte fel att svara att om man inte kan spela in så får man skaffa sig den möjligheten , så enkelt är det.

Så får alla andra göra , varför kan inte Motti göra det ?Pengarna fattas ju inte.

Förresten , vad är det för intressant med att läsa en tråd där någon bara gnäller i stället för att ta tag i saken och göra något åt det ?
Natur liv
CITAT (mamamaggan @ 13-10-2013, 15:41) *
Förresten , vad är det för intressant med att läsa en tråd där någon bara gnäller i stället för att ta tag i saken och göra något åt det ?


Jag låter själv bli att läsa trådar där det bara gnälls. Jag kan ju inte veta varför människor ibland behöver gnälla, kanske söker de bara lite stöd. I vilket fall så kan jag inte via internet göra något åt det. Bättre att läsa något intressant om man känner på det sättet.
gunsta
CITAT (Natur liv @ 13-10-2013, 16:19) *
Jag låter själv bli att läsa trådar där det bara gnälls. Jag kan ju inte veta varför människor ibland behöver gnälla, kanske söker de bara lite stöd. I vilket fall så kan jag inte via internet göra något åt det. Bättre att läsa något intressant om man känner på det sättet.



tummenupp.gif



mamamaggan
Jag har bara försökt att ge konstruktiva råd , att gnälla här ger inga svar på varför filmer sänds när de sänds, eller hur ?


Försök att göra något åt problemet i stället för att älta det .
pejori
En gång för länge sedan, när jag gick i skola, lärde vi oss att på helger under bästa sändningstid, sitter inte folk vid TV.

Dom umgås eller gör annat.

Därför sänds "sämre filmer" och repriser då, samma på sommaren när folk är ute istället.
KL 0200 har 20+ - 40+ och uppåt, kommit hem.
Då visas de bättre programen.


Stavfel rättat
herkules
CITAT (mamamaggan @ 13-10-2013, 00:24) *
Då får du väl skaffa dig möjligheten att spela in för du har ju råd , eller hur ?
/.../


råd? vad har folks ekonomi med filmtittning att göra?

jag kollar aldrig på reklamkanaler. hoppade på ett filmpaket (viasat) mest porr efter 24.00 så jag sa upp det. hur kul är det att kolla på folk som har sex liksom?
Klint
CITAT (Motti @ 13-10-2013, 00:09) *
Har nu upplevt flera fredagskvällar att det visas nya filmer men tyvär nattetid ! KL:002 i natt visades det en helt ny film som hette "The Forbidden Kingdom " den var jättebra men man orkar ju inte sitta uppe tills fyra på morgonen .Inte första gången en bra ny film visas på natten har jag noterat .Varför kan de inte visa dessa nya filmer en kväll istället för att visa dessa iderliga repricer .Just nu har de ju kört "Die hard"filmerna för femtioelfte gången! Rambo går iderligen på 4 film osv .Barn kan ju se samma filmer om och om igen men som vuxen är det ju lite så att har man set en film en gång så är det ganska nog om den inte är alldelse speciellt bra .Är så himmla trött på alla dessa repricer som visas om och om igen år efter år .Något annat måste väl ha hänt i filmvärlden ? och vart tar pengarna vägen vi betalar i licenser till TV går allt till sporten ?



Jag brukar inte se på film på fredagkvällarna.Ingen människa som gillar film idag förlitar sej på tvtabåerna dunno.gif alla människor har smarttv eller inspelningsbar box det är jättebra,jag vet vad jag talar omför jag är 50+! ock min morbror körde filmerna på bio när jag var liten så jag såg alla filmer gratis,om det fanns platser kvar de var ju tur för mej att det fanns plats Men ibland fick man sitta upp i protjektorrummet och tiita ut genom en liten gluggIbland tiitar vi på egna filmer som vifilmat när barnen var små de kan man se många gånger.och så brukar vi äta popcorn Det är jättemysigt De gör de flesta jag har många kompisar som brukar äta popcorn så jag vet att alla gör det.
mamamaggan
Ekonomin , som Motti alltid tjatar om att deras är så bra , har att göra med att man då borde ha råd att åtgärda något som gått sönder.

Anki på Öland
CITAT (Klint @ 13-10-2013, 19:25) *
Jag brukar inte se på film på fredagkvällarna.Ingen människa som gillar film idag förlitar sej på tvtabåerna dunno.gif alla människor har smarttv eller inspelningsbar box det är jättebra,jag vet vad jag talar omför jag är 50+! ock min morbror körde filmerna på bio när jag var liten så jag såg alla filmer gratis,om det fanns platser kvar de var ju tur för mej att det fanns plats Men ibland fick man sitta upp i protjektorrummet och tiita ut genom en liten gluggIbland tiitar vi på egna filmer som vifilmat när barnen var små de kan man se många gånger.och så brukar vi äta popcorn Det är jättemysigt De gör de flesta jag har många kompisar som brukar äta popcorn så jag vet att alla gör det.

giggle.gif giggle.gif
Monaxe
CITAT (Klint @ 13-10-2013, 19:25) *
Jag brukar inte se på film på fredagkvällarna.Ingen människa som gillar film idag förlitar sej på tvtabåerna dunno.gif alla människor har smarttv eller inspelningsbar box det är jättebra,jag vet vad jag talar omför jag är 50+! ock min morbror körde filmerna på bio när jag var liten så jag såg alla filmer gratis,om det fanns platser kvar de var ju tur för mej att det fanns plats Men ibland fick man sitta upp i protjektorrummet och tiita ut genom en liten gluggIbland tiitar vi på egna filmer som vifilmat när barnen var små de kan man se många gånger.och så brukar vi äta popcorn Det är jättemysigt De gör de flesta jag har många kompisar som brukar äta popcorn så jag vet att alla gör det.


giggle.gif giggle.gif giggle.gif
*Stintan*
CITAT (Klint @ 13-10-2013, 19:25) *
Jag brukar inte se på film på fredagkvällarna.Ingen människa som gillar film idag förlitar sej på tvtabåerna dunno.gif alla människor har smarttv eller inspelningsbar box det är jättebra,jag vet vad jag talar omför jag är 50+! ock min morbror körde filmerna på bio när jag var liten så jag såg alla filmer gratis,om det fanns platser kvar de var ju tur för mej att det fanns plats Men ibland fick man sitta upp i protjektorrummet och tiita ut genom en liten gluggIbland tiitar vi på egna filmer som vifilmat när barnen var små de kan man se många gånger.och så brukar vi äta popcorn Det är jättemysigt De gör de flesta jag har många kompisar som brukar äta popcorn så jag vet att alla gör det.


rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon