Full version: Kunde inte låta bli
Nutten
Idag smet jag in på Bokia och tog en titt på vårens nya trädgårdsböcker. En hade jag missat skulle komma, nämligen boken Rhododendron, skriven av en dansk och fint översatt till svenska. Bläddrade lite i den och konstaterade att den måste jag ha! Jag som älskar blomsterprakten som rhoddisar bjuder på under en kort tid.

Förutom en väldans massa olika arter med mängder av bilder, tog boken även upp olika lämpliga jordblandningar och lämpliga sällskap till växterna. Toppen! Dock tyckte jag boken var lite för dyr för min smak på Bokia, så jag gick hem och kollade upp priserna på nätet. Jo då, en hel hundralapp billigare gick det att få, så då beställde jag den, varpå jag genast tänkte att jag lika gärna kunde beställa ytterligare några böcker som bara måste stå i bokhyllan.

Det dumma är att det var inte lägesedan jag beställde fina böcker från USA (som nog kommer i nästa vecka!) och att så tätt inpå lägga ut lika mycket pengar igen på ytterligare trädgårdsböcker, hör inte till vanligheterna hos mig. Jag som brukar vara så ekonomisk så när det gäller att unna mig något... wacko.gif

Det är bara till å lära sig; jag SKA INTE gå in i bokaffärer sådär, särskilt inte när plånboken för en gångs skull inte är tom... rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
råse-marie
Men tänk så underbart att ha när vår solen kommer och sitta ute med en kopp kaffe och BÖCKERNA rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon