Full version: Så det kan bli!
Gita
Läs här
Gita
Natur liv
Kan du inte beskriva vad det handlar om?
Jag vill inte trycka mig vidare via länkar efter att jag i somras fick en massa virus och fick radera allt på datorn och starta på ny kula.
Gita
CITAT (Natur liv @ 25-10-2013, 09:42) *
Kan du inte beskriva vad det handlar om?
Jag vill inte trycka mig vidare via länkar efter att jag i somras fick en massa virus och fick radera allt på datorn och starta på ny kula.

Länken är helt ofarlig och går till SVD:s websida. det handlar om en omröstning i riksdagen.
Gita
*Stintan*
Hamnar på youtube o nån reklam för fönster när jag klickar på länken så inte var det Svd:s websida!
Vet dock vad du syftar på och trots strulet med kvittningen är nog inte sista ordet sagt i frågan om höjd brytpunkt.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 25-10-2013, 09:52) *
Hamnar på youtube o nån reklam för fönster när jag klickar på länken så inte var det Svd:s websida!
Vet dock vad du syftar på och trots strulet med kvittningen är nog inte sista ordet sagt i frågan om höjd brytpunkt.

Så det kan bli! Nu går länken till SVD.
Du fick se en iofs intressant film om energialstrande alger på fönsterglas - my mistake.
Gita
Gossen Ruda
Nej, det var ju inte så att M segrade av egen kraft utan för att misstag gjordes. Kanske tom initierade av M, vem vet? Reinfeldt snackade om löntagare, det är inga normala löntagare som har inkomster i den storleksordningen. Lite märkligt att han dessutom fortfarande pratar om att jobb skapas pga dessa skattesänkningar. Skitsnack, alla undersökningar pekar på att det inte har någon betydelse. Det är bara den privata konsumtionen som ökar för de lyckliga, resor till utlandet så mer pengar rinner ur landet?
kerstinbern
Ja, SD:s samarbete med regeringen flyter ju dock på mycket bättre.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12824245.ab
gnon49
Var väl ingen viktig fråga för S o v eftersom man glömde bort omröstningen. Eller så prioriterade man helt fel som bara politiker verkar kunna göra. Vill man konspirera så kanske S och M gjort upp i förväg. S kanske inte ville ha kopplingen till SD i den här frågan nu när valet kryper allt närmare. Djävulen själv skulle säkert bli grön av avund om han fick prya i riksdagshuset en vecka devil.gif
*Stintan*
CITAT (gnon49 @ 25-10-2013, 11:25) *
Var väl ingen viktig fråga för S o v eftersom man glömde bort omröstningen. Eller så prioriterade man helt fel som bara politiker verkar kunna göra. Vill man konspirera så kanske S och M gjort upp i förväg. S kanske inte ville ha kopplingen till SD i den här frågan nu när valet kryper allt närmare. Djävulen själv skulle säkert bli grön av avund om han fick prya i riksdagshuset en vecka devil.gif


Man glömde inte, man trodde man var utkvittade.
Gossen Ruda
Kan ju rätta också, det finns inget samarbete mellan S och SD. Man har bara samma uppfattning i denna frågan. Sen fattar jag inte vad M-tanten svamlar om att S har lämnat den vanliga gången vid budgeten. Skall man inte få rösta emot något man ogillar? Det är ju så politiken fungerar när regeringen inte har majoritet i Riksdagen.
Piccante
CITAT (Gossen Ruda @ 25-10-2013, 15:02) *
Kan ju rätta också, det finns inget samarbete mellan S och SD. Man har bara samma uppfattning i denna frågan. Sen fattar jag inte vad M-tanten svamlar om att S har lämnat den vanliga gången vid budgeten. Skall man inte få rösta emot något man ogillar? Det är ju så politiken fungerar när regeringen inte har majoritet i Riksdagen.

Det finns en väldigt märklig logik där att alla som röstar mot regeringen obstruerar och samarbetar med SD men när S eller övriga oppositionen lägger ett förslag så röstar alltid alliansen + SD ned det i 9/10 fall utan att det är något SD-samarbete?
Huggorm
Är det inte dags att något block börjar samarbeta med SD i stället? Det är förödande för Sverige att ha ett vågmästarparti som gör att regeringen inte vågar komma med kontroversiella förslag. Och allt tyder på att SD får ca. 10% nästa val så det kommer ju fortsätta. Oavsett vilket block som vinner kommer det vara handlingsförlamat eftersom det inte kommer nå över 50%.
gnon49
CITAT (Huggorm @ 25-10-2013, 16:26) *
Är det inte dags att något block börjar samarbeta med SD i stället? Det är förödande för Sverige att ha ett vågmästarparti som gör att regeringen inte vågar komma med kontroversiella förslag. Och allt tyder på att SD får ca. 10% nästa val så det kommer ju fortsätta. Oavsett vilket block som vinner kommer det vara handlingsförlamat eftersom det inte kommer nå över 50%.

Tror nog att man vill samarbeta med SD men inget parti vågar ta "språnget" eftersom man inte vill förlora väljare och därmed makten. Själv tror jag att väljarna är myndiga nog att inse att ett samarbete med SD inte betyder jordens undergång. Tycker man lika i en del frågor så kan man ju samarbeta kan tyckas. Skulle dessutom tro att det knappast gynnar SD att dom blir mer rumsrena, snarare tvärtom. Det är själva hyckleriet kring SD som är irriterande tycker jag. Varför inte ta debatten som vuxna människor. SD har säkert rört om i grytan men kan knappast växa sig större. Ny demokrati försvann trots 15%? av väljarna röstade på dom.

Gossen Ruda
Beträffande en ev valseger för röd-grönt så kan de mycket väl få egen majoritet eftersom både C och KD sladdar runt spärren. Försvinner ett eller båda kommer vänstern över 50 % i de flesta mätningar. Fast det är långt kvar.
Bee
CITAT (Gossen Ruda @ 25-10-2013, 15:02)
1666672[/url]']
Kan ju rätta också, det finns inget samarbete mellan S och SD. Man har bara samma uppfattning i denna frågan. Sen fattar jag inte vad M-tanten svamlar om att S har lämnat den vanliga gången vid budgeten. Skall man inte få rösta emot något man ogillar? Det är ju så politiken fungerar när regeringen inte har majoritet i Riksdagen.


Svar på "Sen fattar jag inte inte..." (Kan inte fetstilar på paddan, taskig editor) :
Läste i tidningen att det finns numera en överenskommelse om att budgeten antas eller förkastas i sin helhet. Man vill inte ha tillbaka den gamla ordningen att men kan tillstyrka eller förkasta delar av budgeten eftersom hela budgeten hänger ihop.
*Stintan*
I det här fallet spelar det ju ingen roll eftersom Reinfeldt tydligt uttalat att han tänkte strunta i om dom blev nedröstade och således genomföra förslaget ändå.
Gossen Ruda
CITAT (Bee @ 25-10-2013, 18:38) *
Svar på "Sen fattar jag inte inte..." (Kan inte fetstilar på paddan, taskig editor) :
Läste i tidningen att det finns numera en överenskommelse om att budgeten antas eller förkastas i sin helhet. Man vill inte ha tillbaka den gamla ordningen att men kan tillstyrka eller förkasta delar av budgeten eftersom hela budgeten hänger ihop.

Då bör man lägga fram en budget som KAN antas i sin helhet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon