Maritza
Jag blev efter tv-programet om odling i pallkragar jätteintresserad och vill försöka men mitt problem är jag har inga och vet inte vart jag kan köpa dem, är det någon som vet. Jag bor på Öland och kan väl tänka mig köra några mil men det får inte vara alltför långt bort. Hoppas någon vet. Maritza
Åsa, mälardalen zon 2
Jag klickade in pallkragar och öland på Gula sidorna och fick träff nämligen denna firma:

ABOS
St. Hult 5326 38690 FÄRJESTADEN 0485-66 93 93

Verksamhet
Köper, säljer och reparerar lastpallar. Även uthyrning

Specialitet
Lastpallar, pallar, kragar, lastpallskragar

Hemsida: http://www.abos.nu/1.html

Det enklaste är nog och ringa till dem och höra om de säljer begagnade pallkragar. Alt. kan man ju annonsera i lokaltidningar det kan ju hända att något företag eller någon privatperson vill bli av med lite gamla pallkragar som ligger och tar upp plats någonstans.
Men betala inte för mycket, genom att titta på tidigare inlägg här på forumet verkar det som om priset på begagnat ligger på 20-70kr beroende på skicket.
CallEva på Öland
Hej Maritza opch Öbo!
Jag fick inte för så länge sedan samma tips av Åsa;
ABOS St. Hult 5326 38690 FÄRJESTADEN 0485-66 93 93 har sitt lager i Nybro, men om du inte har för bråttom kan han ta hem kragar till vår Ö.


Calle på Ön där morgonsolen driver bort frosten
Maritza
Tack för hjälpen att hitta pallkragar, åkte och hämtade några på en gång, jag hade sådan tur, företaget som hade dem låg bara ett par kilometer från där jag bor. Jag är nu fullt upptagen med planera för mina kragar, jag tror det kommer bli jättebra.
Maritza
netaave
Skrotfirmor använder pallkragar till metallsortering, men när de inte längre håller för metall så kasseras de.
Ofta kan man då fixa till dem så det går att odla i dom, det var så jag fick mina.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon