Full version: Instagram?
Gossen Ruda
Låter kanske som en stenåldersmänninska nu men hur funkar det? Även på datorer? Jag följer bl.a en person på Twitter som ofta länkar till Instagram men när jag kollar länken ser jag inget.
Fjortispower
En som använder instagram väljer om hen vill vara offentlig eller privat. Bilder till privata instagrammare kan du inte se vare sig du är registrerad eller ej på instagram. Privata instagrammare måste du följa (du skickar förfrågning och denne accepterar) om du vill se bilderna.

Jag vet inte om man kan använda instagram lika flitigt med datorn som man kan göra via mobilen, men man ska kunna se bilder från offentliga instagrammare även via datorn, så långt vet jag. Anledningen till att du inte kan se bilderna är troligen att personen har ett privat instagram.
Gossen Ruda
Tror inte hennes konto är privat, varför lägger hon då upp en länk på twitter? Jag pratar fö om Mariko Shinoda, fd medlem av AKB48. Hon har över 1,7 miljoner följare. smile.gif Här är fö en länk som alltså inte fungerar för mig. http://instagram.com/p/gGBrb6Ndpk/#
Fjortispower
Jag kunde se bilden (utan att vara inloggad), så hon verkar inte privat nej smile.gif Frågan är varför du inte kan se bilden...
pejori
Jag ser den också och jag har inte ens instagramkonto.
Gossen Ruda
Kanske beroende på XP och IE8?
Fjortispower
Jag har XP och IE8
gunsta
CITAT (pejori @ 30-10-2013, 21:57) *
Jag ser den också och jag har inte ens instagramkonto.



Samma här smile.gif
Gossen Ruda
Mycket märkligt.
Gossen Ruda
Nu upptäckte jag att det fanns ett utropstecken längst ner på sidan. Där kunde jag klicka upp denna skylt. Varför får bara JAG detta problem? Vad är det för bild förresten, ni som ser den?

pejori
En söt liten flicka som gosar med en hundvalp.
Berith
Ser den inte. "Fel på sidan" står det längst ner på den vita sidan.
Gossen Ruda
Jaha, då är vi två. smile.gif Men jag vill också se flickan med hunden. -cry-.gif Och andra bilder, kan någon länka till andra Instagrambilder så jag/vi kan testa?
*Stintan*
Du kan testa med detta som står i Hjälp.

"Inaktivera felsökningen av och meddelanden om skript i Internet Explorer så undviker du skriptfel i framtiden.


Felsökning av och meddelanden om skript är som standard inaktiverat. Om dessa har aktiverats kan du följa nedanstående steg för att inaktivera dem igen.

Klicka för att öppna Internet Explorer.

Klicka på knappen Verktyg och sedan på Internetalternativ.

Klicka på fliken Avancerat, markera kryssrutorna Inaktivera felsökning av skript (Internet Explorer) och Inaktivera felsökning av skript (annan).

Avmarkera kryssrutan Visa meddelanden om alla skriptfel och klicka sedan på OK"

Möjligen behöver du sen starta om datorn.
Gossen Ruda
Tack, men det står så redan nu. sad.gif
gnon49
Varför inte besöka sidan med en annan webbläsare. Om nu IE fungerar i övrigt men inte just där. Gå runt problemet så att säga. har själv 4 olika webbläsare som "backup" om det strular med någon webbsida. Fast IE10 använder jag ytterst sällan faktiskt.
Gossen Ruda
Eftersom fjortis kommer in med samma webläsare undrar jag. Kanske, men jag vill hellre lösa problemet.
*Stintan*
Har du Java installerat i datorn?
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 31-10-2013, 11:57) *
Har du Java installerat i datorn?

Ja.

Hmmm, kanske det behöver uppdateras? Hur?
pejori
Jag har inte JAVA.
Tog bort den, när det var virusvarning på den i våras.
Kollade med Chrome, Mozilla också, och dom fungerar också.
Kör IE 7 här .
malcolm
CITAT (Gossen Ruda @ 31-10-2013, 12:17) *
Hmmm, kanske det behöver uppdateras? Hur?

http://www.java.com/sv/download/
Gossen Ruda
Java uppdaterad, fortfarande samma problem. confused.gif
*Stintan*
Kolla här om det är något du kan testa http://hallojvarlden.wordpress.com/2012/08...ilder-i-datorn/
Fjortispower
Frågan är bara hur man fick för sig att Java skulle kunna vara problemet?
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 05-11-2013, 10:42) *
Kolla här om det är något du kan testa http://hallojvarlden.wordpress.com/2012/08...ilder-i-datorn/

Tack. Med statigram fick jag upp en massa bilder. Om det var rätt vet jag dock inte.

CITAT (Fjortispower @ 05-11-2013, 11:20) *
Frågan är bara hur man fick för sig att Java skulle kunna vara problemet?

Instagram använder Java. Tror jag
Gossen Ruda
Jag kan ju nämna att jag får upp samma felmeddelande när jag går in på instagram.com men sidan visas iaf. Alltså inget fel på bilderna i sig.
Gossen Ruda
Jag har kollat runt och haft lite olika kontakter. Någon undrade om IE var uppdaterad. Jag har automatiska uppdateringar men blev ändå förvånad. När jag tittar under hjälpen står det 0 på antalet uppdateringar. Inga uppdateringar på 4 år? Vilken version har ni andra? Jag har 8.0.6001.18702.
*Stintan*
Jag har IE 10. Det låter ju inte som om du har markerat att du vill h automatiska uppdateringar då. Hur är det med resten av windows då har inte det heller uppdaterats? Här uppdateras windows samtidigt med IE och när det var dags för nyare version av IE frågade datorn om jag ville uppgradera.

Hur menar du att du kan se det under Hjälpen? Har du Windows update under alla program så kolla där om det finns viktiga uppdateringar, där kan du också klicka på uppdatreringshistorik så ser du alla gamla uppdateringar.
Gossen Ruda
XP:n uppdateras automatiskt då och då så jag undrar över IE. IE8 är den högsta versionen som stöds av XP.
*Stintan*
Ja då borde ju IE ha uppdaterats samtidigt. Har du kollat i Windows update-mappen som jag skrev ovan? Där kan du ju se om IE uppdaterats. Jag har inget minne av att jag behövt uppdatera IE särskilt i gamla datorn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon