Gita
Mina absoluta "nono´s", dvs. det som för mig är riktigt dålig smak är massagefåtölj, takfläkt och badtunna i trädgården. Vad är era?
Gita
hattstugan

Studsmatta! Gud hjälpe för dessa förfulande tingestar!

Ej heller en badtunna eller pool för den delen!
Natur liv
Cigarettrök, växtgift eller onödiga plastprylar.
Bee
Grodor! Varken levande eller konstgjorda platsar i men trädgård. På väggarna inne hamnar aldrig en tavla med gråtande barn.
Huggorm
CITAT (Natur liv @ 05-11-2013, 19:33) *
Cigarettrök, växtgift eller onödiga plastprylar.

tummenupp.gif Den kan jag skriva under på
Eva i Skåne
Trädgårdstomtar och blinkande belysningar ute
Inne är det främst prydnadsfigurer i porslin, typ Lladro, kungligt danskt
Anki V
Man ska väl aldrig säga aldrig men jag har svårt att tro att jag någonsin kommer att gilla blinkande kulört belysning och planterade blommor i en gammal avlagd toalettstol / traktor- eller bildäck.
gunsta
Jag är inte så förtjust i sidenblommor, skinnmöbler och miniväderkvarnar.


PS: Eva jag älskar Kungl Dansk tongue.gif
pejori
Trädgårdsdjur av allehanda slag, kulörta belysningar och inomhus är det tavlor med sjömän och gråtande barn.
Monica i Nässjö
Väderkvarnar, rosa plastflamingos och bronsrådjur!

Studsmatta och pool är förskräckligt fula tingestar men en sån nytta och lycka de har varit för barna så där är jag lite kluven.
mormor mona
Grannarna!

CITAT (Monica i Nässjö @ 05-11-2013, 21:45) *
Väderkvarnar, rosa plastflamingos och bronsrådjur!

Studsmatta och pool är förskräckligt fula tingestar men en sån nytta och lycka de har varit för barna så där är jag lite kluven.

Oj där ser man verkligen hur olika man kan vara! De exempel du radade upp är ting som jag ÄLSKAR! tongue.gif
Peztis
Studsmatta kommer inte in i vår trädgård heller. Det har inget med smak att göra utan risken.
Uppstoppade djur däremot! För mig otroligt smaklöst - om det inte är på ett museum.
Konstgjorda blommor göre sig inte besvär heller och framför allt inte i plast.
Eva-Helene
Konstgjorda djur med onaturliga färger/former (drakar undantaget), grälla färger och (väldigt) giftiga växter.
ninnisky
Vita trädgårdsmöbler i plast, trädgårdstomtar/djur (undantaget egenhändigt gjorda) och tagetes !

pejori
CITAT (ninnisky @ 05-11-2013, 22:50) *
Vita trädgårdsmöbler i plast, trädgårdstomtar/djur (undantaget egenhändigt gjorda) och tagetes !



Ja fy, jag glömde ju tagetes. -fear-.gif
Helt vidrig växt.. sad.gif
Alexander-VG-zon3
Aldrig skinn/lädermöbler, skinn/läderkläder, uppstoppade djur och gungstol !!! blä
Alexander-VG-zon3
CITAT (pejori @ 05-11-2013, 20:59) *
tavlor med sjömän och gråtande barn.


Ja det kan man med vara utan och tavlor med clowner,,, rysande blä
*Stintan*
Jehovasfolk, blinkande julbelysning och grindslanten
kerstin z5-6
Rosa plastflamingos, tomtar , anueller och perenner blandande i rabatter, dahlia alla sorter, älskar pool smile.gif
Anna-Karin Lundberg
Hahaha, vilken rolig tråd!
Och det som jag inte kan tänka mig är ungefär det som andra redan räknat upp. Men jag kan tillägga växter med (tvångs-) flätade eller snurrade stammar, blinkande ljusslingor och lågenergilampor i husets/trädgårdens utebelysning.
Carl
1 Allt i Plast
2 Bad anläggningar
3 Vindsnurror
Gita
CITAT (hattstugan @ 05-11-2013, 19:06) *
Studsmatta! Gud hjälpe för dessa förfulande tingestar!

Ej heller en badtunna eller pool för den delen!

En pool kan ju vara jättesnygg, nu menar jag förstås inte de där uppblåsbara i knallblå plast, utan en riktig pool. Något som jag gärna skulle ha men min trädgård är inte lämplig för detta.
Betr. studsmatta så håller jag fullständigt med, är glad att mina barn är vuxna så att den diskussionen överhuvudtaget inte kommer upp.
Gita
Gossen Ruda
En utskuren pumpa. laugh.gif
hattstugan

Jo en nedsänkt pool kan vara snyggt! Tänkte på dessa blå historier! Fula!

Inne undviker jag IKEA möbler!
gnon49
Lite svårt det där, det som passar hos någon passa inte hos någon annan. Men uppstoppade djur går fett bort den saken är klar.
malcolm
CITAT (gunsta @ 05-11-2013, 20:55) *
Jag är inte så förtjust i sidenblommor, skinnmöbler och miniväderkvarnar.
PS: Eva jag älskar Kungl Dansk tongue.gif

Jag älskar skinnmöbler men det andra kan vara.
Piccante
Furupanel, lädersnurrfåtölj, vinkyl.

Ute: vita stapelbara plaststolar, väderkvarnar, traktordäck och vita plastkrukor.
CillaM
Plast, begonior o tanter med lila hår som älskar blombegonior. Bladbegonia ja, annars devil.gif
Monarda
Aldrig någonsin en bensindriven gräsklippare eller dito trimmer och absolut inte ljusslinga med olikfärgade lampor!
CillaM
Gärna en bensinndriven trimmer/slyare men inte blinkade ljus i mina träd. Inga ungar dock, och definitivt inte prydnadspryttlar och impregnerat virke i form av eländiga uteplatser.
Peztis
Haha, jag ÄLSKAR vår juliga olikfärgade julgransslinga utomhus som jag tänder om några veckor!
Slingan i granen inne brukar sonen roa sig med att sätta på de olika blinken och jag trycker tillbaka till fast sken i rött, blått, grönt, gult... biggrin.gif

Vi har i alla år varit de enda med färgad slinga i trädgården men sedan förra året har den nyinflyttade unga familjen också det. tummenupp.gif
pejori
Tur vi är olika.. giggle.gif
Jag får krupp på blinkande kulörta ljusslingor.. rolleyes.gif
Men tryckimpregnerade uteplatser är fint. whistling.gif
Piccante
Det är svårt att dekorera med blinkande ljusslingor utan att få det att se ut som en billig bordell. tongue.gif
Hasse_h
Aldrig någonsin:
- kulörta blinkande ljusdekorationer
- trädgårdstomtar eller andra statyer av fantasivarelser, djur, människor etc i olika skepnader
- 60/70-tals plastinredning i starka kulörer
gunsta
CITAT (Piccante @ 06-11-2013, 23:52) *
Det är svårt att dekorera med blinkande ljusslingor utan att få det att se ut som en billig bordell. tongue.gif


Där skrev du något som jag brukar säga om min 'smaklösa' ljusslinga i blått (den blinkar dock inte) - jag sätter upp den varje år till jul mellan hallen och vardagsrummet - säger då att det "ser ut som att man går in på en porrklubb" - inte för att jag har varit på någon sådan, men ändå .... angel_not.gif
solbrud
Inga trädgårdstomtar, rådjur av brons, plastkrukor, plastmöbler, eller pol av turkosfärgad plast ovan mark. Liten nedsänkt tunna/pool i altan är däremot tänkbart om jag vinner på lotto.

Men det jag ryser vid tanken av - är att få en sån där snickrad "dubbelvikt/framåtböjd" dam eller gubbe med rumpan upp i vädret och målad i glada färger och kanske tom prickig eller randig. Att få en sån som jag av falsk vänlighet/tacksamhet skulle bli tvungen att stoppa ner i nåt land här hemma och sen se varje dag. Jag tror jag skulle må våldsamt illa! Med all respekt för att vi är olika när det gäller vår smak och att vissa tycker de är jätteroliga.
Men innanför min grind kommer en sån absolut INTE!
Huggorm
CITAT (Piccante @ 06-11-2013, 23:52) *
Det är svårt att dekorera med blinkande ljusslingor utan att få det att se ut som en billig bordell. tongue.gif

Jag har aldrig varit på någon billig bordell så jag vet inte men billiga kebebkiosker har nästan alltid sådana där kulörta blinkande ljusslingor och gärna även en öppetskylt i samma stil

CITAT (solbrud @ 07-11-2013, 18:00) *
Men det jag ryser vid tanken av - är att få en sån där snickrad "dubbelvikt/framåtböjd" dam eller gubbe med rumpan upp i vädret och målad i glada färger och kanske tom prickig eller randig. Att få en sån som jag av falsk vänlighet/tacksamhet skulle bli tvungen att stoppa ner i nåt land här hemma och sen se varje dag. Jag tror jag skulle må våldsamt illa! Med all respekt för att vi är olika när det gäller vår smak och att vissa tycker de är jätteroliga.
Men innanför min grind kommer en sån absolut INTE!

Sånt där är farligt att avslöja, tänk om någon av dina skämtsamma bekanta skulle läsa det -fear-.gif
malcolm
Jag skulle vilja ha en sådan där vindflöjel där gumman vevar och gubben ståt vid slipstenen. biggrin.gif
mormor mona
CITAT (Peztis @ 06-11-2013, 22:22) *
Haha, jag ÄLSKAR vår juliga olikfärgade julgransslinga utomhus som jag tänder om några veckor!
Slingan i granen inne brukar sonen roa sig med att sätta på de olika blinken och jag trycker tillbaka till fast sken i rött, blått, grönt, gult... biggrin.gif

Vi har i alla år varit de enda med färgad slinga i trädgården men sedan förra året har den nyinflyttade unga familjen också det. tummenupp.gif

Jag brukar också ha ljusslingor som lyser och BLINKAR i olika färgar. Älskart! Brukar även ha en modell större jultomte fastsittandes vid skorstenen. Julen ska SYNAS! yahoo.gif
Motti
Badtunna vill jag gärna ha då vi bor så vackert med sjötomt och har en vacker utsikt .Det jag absolut inte vill ha är rosa plastflamingos i min trädgård !
ryss_борис
Trädgårdstomtar med byxorna nerdragna är ingen höjdare. Dels är det inte speciellt trevligt att se deras arslen varje gång man blickar ut igenom fönstret, men sen finns risken att det kommer nåt weirdo och utnyttjar dem crying.gif
Klint
giggle.gif Härmed utnämner jag undertecknad till Queen of bad taste!!

Jag har just målat en garageport efter att funderat och provmålat olika färger,jag är noga med färger,vill att mitt hus och hem ska vara i stilen som det var när det var nytt.

MEN jag har: rumpan i vädret,plastflamingos,figurer,som djur och tomtar,inga blinkande ljus för tillfället men kulörta,tagetes har säker nåt mer också!!

Vad som aldrig skulle komma in i mitt hem? Ja jag vet faktiskt inte man kan ändra sej många ggr i livet. Men jag har inga vita plastmöbler

Mycket kul tråd iallafall!!
pejori
CITAT (Klint @ 15-11-2013, 22:14) *
giggle.gif Härmed utnämner jag undertecknad till Queen of bad taste!!

Jag har just målat en garageport efter att funderat och provmålat olika färger,jag är noga med färger,vill att mitt hus och hem ska vara i stilen som det var när det var nytt.

MEN jag har: rumpan i vädret,plastflamingos,figurer,som djur och tomtar,inga blinkande ljus för tillfället men kulörta,tagetes har säker nåt mer också!!

Vad som aldrig skulle komma in i mitt hem? Ja jag vet faktiskt inte man kan ändra sej många ggr i livet. Men jag har inga vita plastmöbler

Mycket kul tråd iallafall!!


Dom vita plastmöblerna har jag, i alla fall några stolar. giggle.gif giggle.gif
gunsta
Heja Klint - skönt med människor som 'drar' på biggrin.gif
malcolm
Ingenting av plast kommer in på min tomt.
Natur liv
CITAT (malcolm @ 15-11-2013, 22:25) *
Ingenting av plast kommer in på min tomt.


Som tur är så blir man lätt av med plastmöbler. Jag hade plaststolar i tidernas begynnelse och de blåste bort i första stormen. Skönt, så slapp man dem!
theseraphim
Tagetes. Dekorationsdjur och sniglar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon