Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Biggan_
Jag tänker på ätbart och drickbart! Andra synder får du ju så klart gärna redovisa om du vill! biggrin.gif
Alltså, vad sitter du och stoppar i dej just nu som du har lite dåligt samvete över? För att det är onyttigt eller för att du vill hålla vikten eller gå ner i vikt.

Jag var precis ute i frysen och hämtade en halvfull paket Ben & Jerry chokladglass med fudge och brownies! Jag skall kanske säga att det var en halvtom paket istället, det låter ju lite bättre! flirting.gif




Jubbe063
äpple
Biggan_
Fast äpple är ju nyttigt om man bortser från fruktsockret!
*Stintan*
En bit center som säkert blir fler biggrin.gif
malcolm
glass
Huggorm
Jag åt lite chips förut men det var den lite nyttigare typen som är stenhårda och knappt går att tugga
Biggan_
CITAT (*Stintan* @ 20-11-2013, 20:37) *
En bit center som säkert blir fler biggrin.gif

Det blir det säkert. Börjar man så är det svårt att sluta innan man ätit upp allt.
Eva i Skåne

Köpte en påse Twist igår när jag var och handlade. Dom låg så förföriskt nära kassorna.
Tog fram dom i eftermiddags när jag hade mina föräldrar här, men dom tog inte så många bitar. Med visst bistånd från familjen så är dom slut nu confused.gif
CillaM
Jag syndar aldrig då jag inte är troende. Äter och dricker det jag känner för, har aldrig dåligt samvete för det heller. Varför? Nu ska jag nog ta o smaska på lite chokladpraliner förresten smile.gif
pejori
Broccoli. wacko.gif
Nästa person som påstår att broccoli är bra mot stela leder, kväver jag med en broccolibukett.. blink.gif
Vill vara onyttig och synda, men glömmer handla onyttigheter.
Biggan_
CITAT (Huggorm @ 20-11-2013, 20:52) *
Jag åt lite chips förut men det var den lite nyttigare typen som är stenhårda och knappt går att tugga

Svårt att tugga i sej mängder då. Den lite nyttigare, är det den med hälften av fettet kvar eller finns det fler lite nyttigare?
Ja, nyttigare och nyttigare! duh.gif
Jubbe063
CITAT (Biggan_ @ 20-11-2013, 20:27) *
Fast äpple är ju nyttigt om man bortser från fruktsockret!


Viserligen. men jg tål inte äpple det kliar i halsen, men det är för gott för att avstå.
Eva i Skåne
CITAT (Jubbe063 @ 20-11-2013, 21:15) *
Viserligen. men jg tål inte äpple det kliar i halsen, men det är för gott för att avstå.


Aj aj då, lite farligt till och med. Typiskt att det är nåt du tycker mycket om som du inte tål
Biggan_
CITAT (pejori @ 20-11-2013, 21:09) *
men glömmer handla onyttigheter.

Tänk det gör aldrig jag!
Är du säker på att man skall äta broccolin mot stela leder? Man skall kanske ha den i ett bad eller nåt?

Hmmm...nu fick jag syner framför mej med Pejjan i ett badkar med broccolibuketter flytandes runt om!

CITAT (Eva i Skåne @ 20-11-2013, 21:06) *
Med visst bistånd från familjen så är dom slut nu confused.gif

Trist! sad.gif

CITAT (Eva i Skåne @ 20-11-2013, 21:16) *
Aj aj då, lite farligt till och med. Typiskt att det är nåt du tycker mycket om som du inte tål

Men är det inte jämnt så att det man inte får är mest lockande?
Huggorm
CITAT (Biggan_ @ 20-11-2013, 21:11) *
Svårt att tugga i sej mängder då. Den lite nyttigare, är det den med hälften av fettet kvar eller finns det fler lite nyttigare?
Ja, nyttigare och nyttigare! duh.gif

"Bara" 26% fett istället för normala 33% rolleyes.gif Finns nog andra sorter som har väl under 10%
Biggan_
CITAT (Huggorm @ 20-11-2013, 21:23) *
"Bara" 26% fett istället för normala 33% rolleyes.gif Finns nog andra sorter som har väl under 10%

Jaha! Vilken jätteskillnad! rolleyes.gif

10%, då går det nog lika bra med hyvelspån! smile.gif
Biggan_
CITAT (CillaM @ 20-11-2013, 21:08) *
Nu ska jag nog ta o smaska på lite chokladpraliner förresten smile.gif

crazy.gif
pejori
CITAT (Biggan_ @ 20-11-2013, 21:23) *
Tänk det gör aldrig jag!
Är du säker på att man skall äta broccolin mot stela leder? Man skall kanske ha den i ett bad eller nåt?

Hmmm...nu fick jag syner framför mej med Pejjan i ett badkar med broccolibuketter flytandes runt om!


Trist! sad.gif


Men är det inte jämnt så att det man inte får är mest lockande?


Mycket kommer ner i mitt bad, men inte broccoli... rotfl.gif rotfl.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 20-11-2013, 21:33) *
Mycket kommer ner i mitt bad, men inte broccoli... rotfl.gif rotfl.gif

Synd, annars kunde vi fått ett foto! biggrin.gif
*Stintan*
CITAT (Biggan_ @ 20-11-2013, 21:23) *
Tänk det gör aldrig jag!
Är du säker på att man skall äta broccolin mot stela leder? Man skall kanske ha den i ett bad eller nåt?

Hmmm...nu fick jag syner framför mej med Pejjan i ett badkar med broccolibuketter flytandes runt om!


rotfl.gif
Peztis
giggle.gif
gunsta
Jag missbrukar Lindt's EXCELLENCE 90% cocoa - d v s mycket mörk choklad - jag suger på bitarna ett tag först - för dom är så hårda - sen tuggar jag .... och sväljer.
Vinterflickan
Jag dricker upp sambons iskalla julmust wink.gif
Biggan_
CITAT (gunsta @ 20-11-2013, 22:11) *
Jag missbrukar Lindt's EXCELLENCE 90% cocoa - d v s mycket mörk choklad - jag suger på bitarna ett tag först - för dom är så hårda - sen tuggar jag .... och sväljer.

Jag gillar också Lindt´s choklader men nöjer mej med 70%. Sen har dom en god chilichoklad också men jag tror att det är bara 50% cacao i den.
Farbror Blå
flirtar med vackra damer, såklart;)
Natur liv
Igår kväll blev jag sugen på något, men jag brukar ju inte köpa så mycket sötsaker och sånt. Jag kunde inte bestämma mig, skulle jag ta en yoghurt eller ett äpple? Jag ville inte ha någotdera.

Till slut hittade sambon ostbågar i bonusdotterns rum. Han trodde först inte att jag ville ha eftersom jag inte tål dem, men mitt sug var så stark att jag ville ha ändå. Som sagt, jag åt ett antal ostbågar snabbt som ögat, för att sedan skölja munnen och borsta tänderna. Ändå svullnade tandköttet. Men nu, morgonen efter, är tandköttet normalt.

Suck, varför blir man sugen på sånt man inte tål?
Fjortispower
CITAT (Natur liv @ 21-11-2013, 06:45) *
Igår kväll blev jag sugen på något, men jag brukar ju inte köpa så mycket sötsaker och sånt. Jag kunde inte bestämma mig, skulle jag ta en yoghurt eller ett äpple? Jag ville inte ha någotdera.

Till slut hittade sambon ostbågar i bonusdotterns rum. Han trodde först inte att jag ville ha eftersom jag inte tål dem, men mitt sug var så stark att jag ville ha ändå. Som sagt, jag åt ett antal ostbågar snabbt som ögat, för att sedan skölja munnen och borsta tänderna. Ändå svullnade tandköttet. Men nu, morgonen efter, är tandköttet normalt.

Suck, varför blir man sugen på sånt man inte tål?

Det kan man undra. Jag är nätt och jämnt sugen på oboy men är laktosintolerant sleeping.gif Ska snart köpa mig en burk laktosfri mjölk och testa alltså.
gnon49
Syndar mest varje kväll eftersom jag har en skralltande karaktär när det gäller bl.a glass. Att kunna njuta till rimlig kostnad känns helt rätt för mig. Just det där lilla extra tror jag är viktigt för att vi skall må gött.
aloa
Naturgodis! Det låter nyttigt men den varianten jag just nu tuggar på är choklad med nötter eller mandel. Mums!
Eva i Skåne
Ja aloa, det godaste naturgodiset är nog inte nyttigare än annan choklad med nötter, men visst är det gott tongue.gif

.....
Man kan alltid intala sig att det är nyttigare för att det kallas "natur". Man köper kanske mindre också eftersom det är så mycket dyrare...
Biggan_
Jag har precis ätit turkisk yoghurt rikligt överringlad med dadelsirap och överströsslad med krossade pistagenötter! Mumsigt och lite nyttigare än gårdagens kaloribomb, Ben & Jerryglassen.

CITAT (gnon49 @ 21-11-2013, 11:22) *
Just det där lilla extra tror jag är viktigt för att vi skall må gött.

Absolut! Men det gäller att välja rätt "lilla extra" så man slipper rulla i motionsspåret!
zissi
Åt nyss ett äpple framför Hela England bakar.

Men turkisk youghurt med flytande honung och någon slags nöt, mandel, pumpakärnor eller solrosfrö är faktiskt riktigt gott och får bli kvällsgodis här också ibland.

Ibland köper jag Linds mörka (70%) och njuter. Försöker annars ha så lite sött hemma som möjligt. Lite svårt att låta bli.....speciellt framåt kvällkvisten när sötsuget sätter in.
hattstugan

En Martini!
theseraphim
En Mohito al à Färgelanda... Ett glas brännvin(egentligen hembränt men där går gränsen)för att sen borsta tänderna. Mmmm mintsmak:)
Biggan_
CITAT (hattstugan @ 21-11-2013, 22:19) *
En Martini!

tummenupp.gif
Biggan_
CITAT (theseraphim @ 21-11-2013, 22:57) *
En Mohito al à Färgelanda... Ett glas brännvin(egentligen hembränt men där går gränsen)

Haha..det var en ny bekantskap! Skål på dej! [attachment=79354:fj.gif]

Skål på dej också Hattis!
hattstugan

Skål Biggan!
Biggan_
CITAT (hattstugan @ 21-11-2013, 23:31) *
Skål Biggan!

kompiskram.gif
Biggan_
Jag har syndat med en påse fruktkolor ikväll. biggrin.gif
theseraphim
Ikväll får jag väl synda med vällagrad Gruyere, Parmesan och en flaska Piemonte.
Eva i Skåne
Har just ätit två snickers sad.gif
Jäklar att affären lagt dom så (o)lämpligt när jag handlade i veckan. Annars är jag i en period när jag sällan köper hem godis
gunsta
Jag har varit restriktiv sedan i torsdags då jag bet av en tandbit (kusp) - chokladkakan är oöppnad ... än så länge.
Monarda
Jag har inte riktigt kommit igång än med mina helgsynder, men jag jobbar på det naughty.gif
gnon49
Vad är egentligen synd? Är det när man får dåligt samvete efteråt kanske. I så fall syndar jag nästan aldrig. w00t.gif
Natur liv
Jag syndade nyss och åt en bit choklad. Det gör jag aldrig om, den var jätteäcklig! Någon märklig fyllning, som jag inte ens vet vad det är.
Bee
Och jag, storsyndar'n, sitter som vanligt efter middagen med en cigg på altanen och fryser fingrarna av mig när jag knappar på "paddan". När jag går in så fortsätter jag synda men då med snus. Hur hemskt (gott) är inte detta?
Biggan_
Stora syndardagen idag, allmänt kallad gottedag.

Jag har en assiett med klementinklyftor, några färska blåbär, kiwiskivor och passionfruktshalvor. Så långt är allt gott och väl! Men till det skall jag avnjuta en kräm på Mascarponeost (35,5% fetthalt fear.gif ) florsocker och rivet apelsinskal! En stor klick! Så himla gott! biggrin.gif
Efter det blir det en drink på päronkonjak och Sprite!




CITAT (Monarda @ 23-11-2013, 16:42) *
Jag har inte riktigt kommit igång än med mina helgsynder, men jag jobbar på det naughty.gif

Party-party! yaay.gif
Biggan_
CITAT (gnon49 @ 23-11-2013, 17:26) *
Vad är egentligen synd? Är det när man får dåligt samvete efteråt kanske. I så fall syndar jag nästan aldrig. w00t.gif

Härligt att vara "samvetslös" ibland! [attachment=79377:hallcandysmile.gif]
hattstugan
Syndar med god mat och gott vin på konferens!
gunsta
Låter kul Hattstugan - vi har också 'syndat' med god mat och gott vin i kväll.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon