Full version: Virkade kakor!
Irene_L
Idag tänkte jag visa er mina virkade kakor.
Det är sååå kul att virka bakverk!

[attachment=79616:virkade_kakor.JPG]

På kakfaten är det Chokladbollar, Ballerina, Singoalla, Kringlor, grön Kondisbit, Munkar, rosa Maränger, Skumraket, Kokostopp, Prinsessbakelser och Blåbärsmuffins.

En del mönster har jag hittat när jag ex googlat: virkade prinsessbakelse mönster. Men en del av kakorna har jag inte hittat något bra mönster så då virkade jag på fri hand.

Ja nu skulle jag bara behöva baka lite riktiga kakor! Jag tror familjen blir lite ledsen ifall jag bara bjuder på virkade kakor till jul...hihi!
Eva i Skåne
Dom slipper i alla fall tänka på kalorierna om du bjuder på virkade kakor Irene smile.gif
Peztis
giggle.gif

Jisses, får du inte ont i händerna av allt virkande!
Myosotis
Vad fina! Jag har bakat så mycket julkakor så just nu skulle jag nog föredra virkade så jag slipper äta dem...
Gossen Ruda
Smaklig måltid alltså. laugh.gif Jättefina.
Alba
Lyckliga du som bakat klart. naughty.gif
Så fina bakverk.
Eva-Helene
wub.gif
Irene_L
thanks.gif alla!
gunsta
Kokostoppen ser verkligen läcker ut.
malcolm
Väntar på den virkade kaffekoppen (med kaffe i). biggrin.gif
Peztis
Nu får du nästan hitta en metalltråd och virka dig ett silverfat att lägga dem på!

Och malcolms idé med kaffekoppen var ju underbar! Med några små sockerbitar på fatet?
Gita
CITAT (Peztis @ 15-12-2013, 21:58) *
Nu får du nästan hitta en metalltråd och virka dig ett silverfat att lägga dem på!

Och malcolms idé med kaffekoppen var ju underbar! Med några små sockerbitar på fatet?

Virkade kakor????? vad i all världen skall man ha dem till????? Nja, inte riktigt min grej.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 22-12-2013, 19:07) *
Virkade kakor????? vad i all världen skall man ha dem till????? Nja, inte riktigt min grej.
Gita


Ta dig en pepparkaka eller förresten ät flera stycken surpuppa. Irenes kakor är både sockersöta och sockerbefriade så det så.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 22-12-2013, 19:22) *
Ta dig en pepparkaka eller förresten ät flera stycken surpuppa. Irenes kakor är både sockersöta och sockerbefriade så det så.

Har Irene virkat pepparkakor också? rolleyes.gif
Irene_L
CITAT (Gita @ 22-12-2013, 19:07) *
Virkade kakor????? vad i all världen skall man ha dem till????? Nja, inte riktigt min grej.
Gita


Barn tycker det är jätteroligt att leka med såna här kakor! tummenupp.gif
malcolm
Jag älskar dessa kakor! wub.gif
hattstugan

Instämmer i lovordskören!

Har du testat att virka Engelsk konfekt Irene?

De ser verkligen lika läckra ut som din kakor och frukter/grönsaker!
Biggan_
Jättefina kakor Irene! tummenupp.gif
Jag snubblade över dessa när jag googlade innan idag.



Irene_L
Tack för alla fina kommentarer och idéer! smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon