Full version: Träff?
gmasterb
Vet inte om någon kan tänkas nappa på sådant.

Kan tänka mig det att många här inne har något som man kan dela med sig av. Växter, fröer, sticklingar mm. mm.

Tyvärr kanske det kan vara svårt för dem som bor långt bort men i stockholmstrakten.

Tex. jag som kan skaffa billiga växter till butikers inköpspris, finns säkert någon som har mängder av s:t paulia eller likande som egentligen vill dela med sig.

Frågan är bara hur man ska träffas, kanske på Bergianska, en plats med mycket växter och där man kan om man vill vara anonym.

frågan är öppen för diskution!

//Stefan


wink.gif
Copycat
Hejsan Stefan ! Jättebra initiativ. Men, varför kan du inte bo i Södra Norrland istället? Alla verkar bo i Stockholm, Göteborg, Skåne eller så högt upp i Norr man kan komma sad.gif . Jag känner mig ensam här "i mitten" sad.gif . Där nere har ni mässor åt höger och vänster, jag vet inte ens var NÄRMASTE mässan är. Är det i Älvsjö, eller? wub.gif
gmasterb
Jo. Sånt är synd. Men du har ju även andra fördelar med att bo där eller hur. Hade inte jag haft hela min släkt och vänskapskrets här hade jag inte tveckat på att flytta gärna uppåt.

Men vad säger det inte att du kanske skulle ha vägarna förbi här i Stockholm någon gång i sommar..
rolleyes.gif
//Stefan
Copycat
Hejsan Stefan ! Jag är uppvuxen i Stockholm, närmare bestämt Tyresö. Jag åker väl ner då och då men har tyvärr inte haft vägarna förbi då det varit mässa sad.gif rolleyes.gif
Annki
Bra initiativ! Vi är många stockholmare som kan strömma till! Bergianska är utmärkt. Italienska terassen kanske? Jag är klart intresserad. Hoppas fler hänger på! Hallå alla stockholmare!! Vakna!
Ingis
Ja, hallå, hallå, här är en stockholmare som är intresserad. tongue.gif

Jättebra initiativ Stefan

Hälsningar Ing-Marie
kerstin z5-6
men Copycat det är väl flera mässor i norr med , Östersund och Umeå tex -Och nog kan vi ha träffar. Nordvik -höga kusten brukar vara en naturlig samlingspunkt för sta människor och andra i Augusti tex ..
var bor du ?
nilla
Kul ide! Jag kommer - Bergianska är nästgårds.

När? Vad? Hur? smile.gif

Gunilla
Copycat
hejsan Kerstin ! Jag bor i Sundsvall, mittemellan alla mässor med andra ord. sad.gif Det skall tydligen vara en vårmässa om två veckor här i Sundsvall, är det någon som vet om det är trädgårdsinspirerat då, eller? unsure.gif När och var är träffarna här uppe i Norr? Skulle vara kul att försöka ta sig till nån. tongue.gif
Copycat
HALLÅÅÅÅ !!!!! Är det verkligen ingen alls som vet vad det är för sorts mässa i Sundsvall? sad.gif Det heter " VÅRMÄSSA ", vad brukar mässorna neröver kallas? Jag har frågat flera gånger på olika ställen i Forumet, utan ett enda svar sad.gif mad.gif . SNÄLLA, någon kanske har en liten aning? unsure.gif wub.gif
Sollan
Låter kul. I min fastighetsägarförening har vi i augusti en träff där vi träffas och byter växter.
Var, när?
/sollan
kerstin z5-6
Vårmässa har vi i Skellefteå merd .det som skiljer är att där finns en massa krafs som inte direkt har med trädgård att göra -Typ hus o hem , inredning osv ..
Trädgårdsmässor -finns i Älvsjö, örebro , Östersund Umeå mfl ställen
Träffen i Nordvik är i Augusti Återkommer smile.gif
160kvm stort hus
Hej!
Intresserad 08:a
Eller 99 som vi nu kallas...
cinis74
Jag bor ju också i Sundsvall!!!! biggrin.gif
Vårmässan är mer som en marknad - även om det ska bli mer trädgård i år än förut (vilket har varit i stort sett inget alls).

Var på trädgårdsmässan i Östersund i fjol och den var inte heller något att hänga i granen. Mest redskap och sågar och spadar och sånt. Jag som vill se blommor!!!! tongue.gif

Älvsjö är helt klart bästa mässan, fast jag har inte varit i Umeå..... men svärmora ska dit i år så jag kan återkomma med info när hon har varit där.
Annika Ljunggren
Jag bor också i Sundsvall! biggrin.gif

Snart kan vi ha vår egen mässa! wub.gif
Copycat
Hejsan Annika ! Vad kul!!!! Jag trodde nästan att jag var ensam här på mitten, men vi verkar bli fler och fler, jättekul. laugh.gif Om vi slår oss ihop så kanske vi kan byta lite växter, eller? rolleyes.gif
Annika Ljunggren
Självklart! wub.gif

Vi kan ha en Sundsvalls träff! rolleyes.gif

Det finns säkert många som bor i närheten av Sundsvall som kan vara intresserade...? Räcker ju med några stycken.
Copycat
Hejsan Annika ! Själv bor jag en mil Norr om stan, inte så långt från Nordichallen. Jag ska nog dit och se om vårmässan är lite mer trädgårdsinspirerad i år. Jag lär väl hitta ännu mera växter om det är så sad.gif rolleyes.gif . Familjen blir tokig, jag har inte plats för allt som jag redan har. rolleyes.gif tongue.gif
Annika Ljunggren
Vad skojigt, jag bor också en mil norr om stan, nästan i Timrå! smile.gif

Jag har samma problem, vågar knappt gå i en blomaffär längre... Och lyckas jämt så för mycket (160 tomater grodde i år, hoppsan då så det kan gå wacko.gif ) bara för att jag tror att inget kommer att gro...

Nåja, det är ju gott med tomater iallafall... biggrin.gif
Copycat
Jag lyckades ta ihjäl tre tomatplantor förra året, så inte har jag sått några egna, har fått för mig att det är väldans komplicerat tongue.gif Jag "stekte" dom i Rusta's miniväxthus, bergis 60-70 grader, varmt så in åt. tongue.gif
Annika Ljunggren
ojdå, mina tomater överlevde förra sommaren, men jag hade bara Tiny Tim som är små kruktomater...
Det här året har jag lite fler sorter och hoppas på att några ska dö (hemska tanke) så jag får plats för dom någonstans i sommar... Tur att man har en stor trädgård! biggrin.gif
Copycat
Du, Annika !........ jag kan gärna köpa några...om jag får..??? rolleyes.gif wub.gif
Annika Ljunggren
Det går bra, men du kan få dom gratis eller så kan vi byta.. Du har säkert nåt fint som du vill dela med dig av.

Tiny Tim har jag massor av så dom kan du få så många du vill ha, dom andra sorterna vet jag inte riktigt hur mycket jag har... ska kolla det.. smile.gif
Copycat
Hejsan Annika ! Det ser ganska dött ut i rabatten än så länge. sad.gif Annars har jag lökar från odla som liksom inte får plats på min lilla plätt. tongue.gif
gmasterb
hum. Kunde inte räkna exakt men verkar vara 7-8 pers som kan tänkas vilja komma.
Kanske räcker?
Nå tid och dag?

Några förslag??
Annki
Förslag: Så snart som möjligt, om vi ska byta fröer! Och småplantor. Föreslår helgen 8-9 maj. Om man ska få plats på parkeringen vid Bergianska måste det vara tidigt, senast 10 eller senare på dagen, ca 16. Annars tar Plantagen-shoppare upp alla platser. För det är väl fler än jag som måste ta bilen?
Blomstersmurfen
Jag skall absolut försöka komma!
gmasterb
Det låter som en helt perfekt helg. Har semester just den veckan så blir ett bra avslut på det hela.
Ska försöka att få med mig något spännande från jobbet.
Kommer skriva ett nytt inlägg ang det så att fler ser..
//Stefan
Annki
Toppen Stefan!
Hoppas att tidpunkten blir sådan att man hinner ånga ned i lotten och rycka med sig en och annan kul planta innan man åker ut. Har en härlig perenn solros t ex, som finns i överflöd. Och jordärtskockor m m . Ska bli kul att träffa er! wub.gif
nilla
Den helgen låter utmärkt!

... kan vi ta en ny tråd när det närmar sej, kan ju va bra att kolla upp önskade bytesplantor m.m
Det ser ut som om jag kommer att ha många tomater t.ex, kan nog gräva upp några perenner också om nån har önskningar.

kul!

Gunilla
Sollan
CITAT (nilla @ 16-04-2004, 09:30)
... kan vi ta en ny tråd när det närmar sej, kan ju va bra att kolla upp önskade bytesplantor m.m

Det låter bra! Ska vi träffas båda eller en dag?
/sollan
VUB
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-04-2004, 12:22)
Vårmässa har vi i Skellefteå

och det fnns även en mässa i luleå. hus och hem-mässa visserligen (som i skellefteå) MEN även med tonvikt på trädgård, samma helg som den i umeå 23-25 april./Ullagumman

OCH till den mässan kommer även Ernst Kirchsteiger (och i Umeå är Hannu Sarenström) ... så visst får man kasta sig i bilen den helgen för att få inspiration biggrin.gif
nina L
Bra med väx/fröbytardag fast tyvärr orkar jag inte släpa mina små raringar på tunnelbana och buss. har ju ingen bil suck. Men jag kan jualltid ta med fröerna.
sanna
Förhoppningsvis kan jag komma helgen 8-9 maj.
Och du kommer att få dina Tigerella, Annki!!! tongue.gif
Har ni bestämt någon tid?

Sanna smile.gif
Ralf
CITAT (nina L @ 16-04-2004, 18:42)
Bra med väx/fröbytardag fast tyvärr orkar jag inte släpa mina små raringar på tunnelbana och buss. har ju ingen bil suck. Men jag kan jualltid ta med fröerna.

annonsera ut här innan så slipper du "släpa" med dig saker i onödan
sedan går det säkert att lifta med någon! smile.gif

någon som vill ha Tuja?? har så det räcker o blir över.
Annki
Nina! Du bor på vägen från mig till Bergianska! Du får lifta gratis!! Vi kan höras via PM. / Annki

PS. Tuja?? Näää....

PS2: Oj Sanna! Missade att läsa alla inlägg... Jättekul!!
nina L
Tack Anki!!!! biggrin.gif
Jag åker gärna med dig bara det inte blir på lördagen för då ska jag på ympkurs! jippii. Fick veta det i går.
När blir växtbytardagen egentligen???
Annki
Hej hopp! Kolla ny länk Nina! Det blir söndag 9/5 kl 10. Hämtar upp dig vid 9.30-9.40. Vi ses!

http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...dcbf5d27fe0e35a
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon