Full version: Mera bluffmail
Gossen Ruda
Aldrig en lugn stund. Nu fick jag ett mail som lyder så här:

"Dear customer
We have obtained your order and it'll be processed soon.
You can find specification of the order:
**URL borttagen av admin***
Good luck to alli
Jordyn Forman"

Inte adresserat till mig utan till "Customer". Nog borde man väl veta vad jag heter om jag tecknat en order? Det finns en Jordyn Forman på nätet, en fotograf. Tror dock inte det är han som skickat mailet eftersom returadressen går till luis.e@lnunezasoc.com. Undrar vad som skulle hända om jag skulle öppnat zip-filen? biggrin.gif
Myosotis
CITAT (Gossen Ruda @ 01-01-2014, 20:08) *
Undrar vad som skulle hända om jag skulle öppnat zip-filen? biggrin.gif

Dumt att länka till den här då, någon annan kan ju få för sig att klicka på din länk.
Gossen Ruda
CITAT (Myosotis @ 02-01-2014, 15:13) *
Dumt att länka till den här då, någon annan kan ju få för sig att klicka på din länk.

Curiosity was that killed the cat... laugh.gif Kanske någon modig som vill testa? Annars får man nog räknas som idiot om man skulle testa efter vad jag skrivit.
RibesRubusVitis
Jag gick in på hemsidan (cons-ole) som bara visade ett bildarkiv med fastigheter eller arkitekturförslag. En kille som sysslar med "3D modeling, rendering, arch visualization", samt en mailadress om man vill ställa frågor.
Gossen Ruda
Nu fick jag ett liknande mail, fast den här gången underteckat Helmut Porter. biggrin.gif
Gossen Ruda
De varierar sig. laugh.gif

Dear Madam or Sir.
Your annual energy usage report for 2013 has been formed. We have to inform you that your electricity consumption limit has been exceeded.
To use a discounted energy tariff, please, discharge the indebtedness. To view your updated electricity bill, please, click here
-länk till en zip-fil-
Good luck
Billing Department
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon