Full version: Gladtråd 2014
Sidor: 1, 2
EsterM
Jag är glad för att jag var tvungen att sätta på mig solglasögonen när jag åkte hem från jobbet idag, och så är jag glad för att det har börjat gro i mina lådor.
[attachment=79982:violer_komp.jpg]
Klint
Grattis EsterM till sådderna!
Biggan_
CITAT (EsterM @ 15-01-2014, 21:24) *
Jag är glad för att jag var tvungen att sätta på mig solglasögonen när jag åkte hem från jobbet idag, och så är jag glad för att det har börjat gro i mina lådor.
[attachment=79982:violer_komp.jpg]

Härligt! smile.gif
EsterM
Idag är jag glad för att min lillasyster kommer och hälsar på mig och stannar till söndag.
Eva i Skåne
Jag är glad för att det var nystädat och luktade så fräscht när jag kom hem i eftermiddag
Biggan_
Det låter härligt Eva! tummenupp.gif
zissi
Jag är så glad för att jag lyckades med mina semlor idag smile.gif
Eva i Skåne
det låter gott Zizzi tongue.gif
theseraphim
Är glad för mina nya kockknivar:)
Natur liv
Jag blev glad för att årets CSN-betalningar inte blir så stora. Nu stämmer de bättre med min inkomst än förra året.
Monarda
Och jag är glad för att sonen fick beröm för sin uppsats av professorn. tummenupp.gif Inget kunde värma ett gammalt modershjärta mer. wub.gif
hattstugan

Glad för att jag får jobba ngr timmar på fredag och även ska på en jobbintervju då!
Jobberbjudandet är på 60% men kan vara under 1-1,5 år!!
Eva i Skåne
Håller tummarna för dig Hattstugan.

Själv är jag glad för att yngste sonen troligen får en studentlägenhet i mars. Inte för att jag direkt vill bli av med honom, men han har en restid på 3-4 timmar per dag och det är drygt för honom.
gunsta
Vad roligt Hattstugan - jag gör som Eva - håller tummarna smile.gif
Monarda
CITAT (Eva i Skåne @ 28-01-2014, 17:20) *
Håller tummarna för dig Hattstugan.

Själv är jag glad för att yngste sonen troligen får en studentlägenhet i mars. Inte för att jag direkt vill bli av med honom, men han har en restid på 3-4 timmar per dag och det är drygt för honom.


Vi har också varit i den sitsen Eva och det var jättejobbigt och jättedyrt. Hoppas det ordnar sig! Det byggs alldeles för få studentlägenheter i det här landet även om det lättade något sedan utländska studenter fick lova att börja betala sina studier.
Boxer
Jag är så glad för att min älskling snart kommer hem från en resa utomlands wub.gif
hattstugan

En stor bukett Tulpaner pryder mitt bord! Det gör mig glad!
Klint
Jag är glad och tacksam att min son fyller 30 år idag!
Han föddes med akut kejsarsnitt 9 veckor för tidigt,det var kämpigt där ett tag och jag tyckte han var så underbar helt perfekt med sina 1,4kg,tyckte de andra bäbisarna vara såå stora! Idag är han minst lika stor som alla andra,och han är fortfarande Underbar! wub.gif
Eva i Skåne
CITAT (Klint @ 07-02-2014, 16:38) *
Jag är glad och tacksam att min son fyller 30 år idag!
Han föddes med akut kejsarsnitt 9 veckor för tidigt,det var kämpigt där ett tag och jag tyckte han var så underbar helt perfekt med sina 1,4kg,tyckte de andra bäbisarna vara såå stora! Idag är han minst lika stor som alla andra,och han är fortfarande Underbar! wub.gif



Härligt Klint biggrin.gif
Visst är man stolt över sina "små" även när dom blir stora och inte kan man fatta ätt det gått så många år
gunsta
CITAT (Klint @ 07-02-2014, 16:38) *
Jag är glad och tacksam att min son fyller 30 år idag!
Han föddes med akut kejsarsnitt 9 veckor för tidigt,det var kämpigt där ett tag och jag tyckte han var så underbar helt perfekt med sina 1,4kg,tyckte de andra bäbisarna vara såå stora! Idag är han minst lika stor som alla andra,och han är fortfarande Underbar! wub.gif


Åh det var fint skrivet Klint
Natur liv
CITAT (Klint @ 07-02-2014, 16:38) *
... jag tyckte han var så underbar helt perfekt med sina 1,4kg,tyckte de andra bäbisarna vara såå stora! Idag är han minst lika stor som alla andra,och han är fortfarande Underbar! wub.gif


Visst är det fantastiskt att varje förälder får just det underbaraste barnet i världen!
Klint
Nä vart tar åren vägen? De små är ju lika stora som oss confused.gif Knepigt!

Jaa det är fantastiskt!!
Biggan_
CITAT (Natur liv @ 08-02-2014, 07:39) *
Visst är det fantastiskt att varje förälder får just det underbaraste barnet i världen!

Ja det är det!...och jag har fått dom tre underbaraste! wub.gif wub.gif wub.gif

CITAT (gunsta @ 07-02-2014, 22:12) *
Åh det var fint skrivet Klint

tummenupp.gif
Klint
smiley_small_hug.gif Idag kan jag krama heela världen! Min man har fått tillbaka sitt jobb,han skulle sluta sista april.Nu känns det tryggat ett år framåt iallafall! bravo.gif
Biggan_
CITAT (Klint @ 07-03-2014, 13:32) *
smiley_small_hug.gif Idag kan jag krama heela världen! Min man har fått tillbaka sitt jobb,han skulle sluta sista april.Nu känns det tryggat ett år framåt iallafall! bravo.gif


Så skönt med lite andrum Klint, och ett stort grattis! smiley_small_hug.gif
Eva i Skåne
Åh Klint, så underbart för er båda smiley_small_hug.gif
Eva i Skåne
Jag är glad för att yngste sonen äntligen fått kontrakt på en studentlägenhet.
Han hade trott det skulle blivit från 1 mars, men nu är det klart att det blir från 1 maj. Två månader till kan han säkert stå ut med sina föräldrar biggrin.gif
gunsta
Trevligt Klint - hälsa maken smile.gif


Eva - kul för yngste sonen - hälsa honom också smile.gif
Klint
Tack föe era goa hälsningar, ska visst hälsa gubben han är själaglad, kommer att börja på samma avd som jag gör med bättre arbetstider, vi kommer inte att jobba samtidigt men de kommer att funka bra ändå, tack vare skiftgången kommer vi har en hel del ledigt ihop.Allt är relativt men känns härligt nu!

Skönt för din son Eva känns det trögt kan han tänka på att han får 2 månader till att spara pengar på, behövs en del när man flyttar!
hattstugan

Dagens glädjespridare är dotterdotterns underbara härmande!
Varit där och fika och när jag tackar för kaffet kommer det blixtsnabbt: Tack föj affe!
Underbara ungar!
Eva i Skåne
Jag är glad för att hantverkarna äntligen är klara med taket i stugan. Nu känns det roligt att vara här igen yahoo.gif
Berith
Och jag är glad för att det nu är omörkt och ohalt när jag hämtar tidningen kl. 6. Äntligen! Nu behöver jag inte muta tidningsbudet med godis eller flytta lådan för att få tidningen till frukost. tummenupp.gif
Uggi
Med andra ord, det blir bara bättre och bättre. tummenupp.gif
Eva i Skåne
CITAT (Berith @ 25-03-2014, 07:52) *
Och jag är glad för att det nu är omörkt och ohalt när jag hämtar tidningen kl. 6. Äntligen! Nu behöver jag inte muta tidningsbudet med godis eller flytta lådan för att få tidningen till frukost. tummenupp.gif


Men ofruset var det minsann varken idag eller igår. Fick skrapa bilrutorna.

Dock går det på rätt håll och snart är det april som är en riktigt vårmånad biggrin.gif
Berith
Glad idag för att nya klockan 6 också var ohal och omörk när jag hämtade tidningen! bravo.gif Och att tidningsbudets klocka också var omställd till nya tiden, annars hade ju tidningen inte kommit förrän till klockan 7 ju... g.gif
EsterM
Efter en underbar vecka i Florens kommer jag hem till min trädgård där päron och körsbärsträd blommar. Mitt blåregn ser ut att slå rekord i år och sparrisen har börjat titta fram.
Tillråga på allt så har mina rosamarinplantor som jag beställt från Holland kommit (Tack kerstin z5-6) .
Livet kan verkligen vara underbart.
hattstugan

Glad för att jag äntligen kunnat skola om en massa växter och haft besök av de tre äldsta barnbarnen idag!
Monarda
Jag blev glad idag av humlesurr och underbar fågelkonsert och att ingen av grannarna drog igång motorgräsklipparen.
bergvallmo
Har beställt växter här på odla idag. Sånt gör mig glad. Gillar verkligen att sommaren är i antågande.
hattstugan

Glad att Näktergalen har anlänt, förra året kom det ingen!
gunsta
Grattis Hattstugan - näktergalen på avstånd en skön vårkväll är 'magiskt'.
hattstugan

Ja det är det! Den brukar finnas bara 20-30 m från mitt lilla hus! Har aldrig sett den tyvärr!
gunsta
En ganska liten oansenlig fågel - sitter rel lågt ner, ofta i snår men även på andra ställen och sjunger. Hörde tornsvalan/seglaren för fösta ggn idag - det är sommarlätet nr ett för mig.
Natur liv
Jag fick just reda på att sambon har lastat in elva pallkragar i garaget. Kul, nu blir det odla av!
Fast jag måste vänta tills handlederna har blivit normala. De fick sig en alltför kraftig belastning i helgen när vi grävde i potatislandet. Med handleder i bandage så kan jag bara planera för var pallkragarna ska stå och vad jag vill odla i dem. Men odlingsdrömmar är halva nöjet!
hattstugan

Glad att Getapeln lever! Trodde den dog torkdöden förra året men idag började löven spricka!
hattstugan

Glad för att min skrivare funkar igen!! Samt att jag fått en gosig Nalle från Tupperware idag!
omk
Idag (läs måndag) så blev jag glad, att en råget inte blev JÄTTE-rädd för mig !!

Hon låg bakom ett litet slysnår, strax bakom vår tvättvinda och när jag var ute och skulle hämta in den torra tvätten, så reste hon sig, lugnt och stilla och gick lugnt nerför slänten till björkarna.
Jag vet inte om hon lade sig igen. Förmodligen. Hon är säkert dräktig och bör föda vilken dag som helst. Glad att det inte blev en chock-rusning iaf !
pejori
15 månader och några dagar. yahoo.gif
Det ni. Jag är stolt och hyfsat nöjd med mig själv. whist.gif
silos
Jag är glad över mina två härliga cykelturer med min nya trehjuling idag!
gunsta
Trots min djävulska 'förkylning' är jag lite glad - såg årets första bålgeting idag. Jag är mycket förtjust i dessa jättar, stillsamma och behagliga. Vanliga getingar 'ogillar' jag på ett brutalt sätt. Men bålgetingen är helt annorlunda.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon