Monarda
Själv härstammar jag från Egypten smile.gif

[attachment=80023:F_tter.jpg]
Eva i Skåne
Tror jag är en korsning biggrin.gif



mellan egyptisk och romersk,
men stortån är längst
pejori
Jag är blandras mellan romare och Tyskar..(en fot av varje)
Elisabeth-Västkustkolonisten
Nu har jag extra tagit av en strumpa, jag tror jag är Roman......Bra att få reda på det laugh.gif
Huggorm
Grek här. Måste ligga långt tillbaka i generationerna...
Biggan_
CITAT (Eva i Skåne @ 17-01-2014, 18:37) *
Tror jag är en korsning biggrin.gif
mellan egyptisk och romersk,
men stortån är längst

Nu har jag också haft hossorna av och jag är samma korsning som dej Eva! Undrar om vi är släkt på långt håll? dunno.gif
hattstugan

Enligt den bilden ovan härstammar jag från Egyptier!!??
Piccante
Jag är nog en grekisk-romersk korsning.
Nu är DNA-genalogi väldigt inne o man kan beställa gentest på nätet och ladda upp sitt resultat och jämföra mot flera databaser. Man kan se sin härstamning genom att jämföra de haplogrupper som är vanligen förekommande. Varifrån kommer iden om att tålängd skulle ha någon relevans för härkomst??? Finns det någon studie på det eller varifrån kommer bilden?
Eva i Skåne
CITAT (Biggan_ @ 17-01-2014, 20:15) *
Nu har jag också haft hossorna av och jag är samma korsning som dej Eva! Undrar om vi är släkt på långt håll? dunno.gif



Hej syrran [attachment=80036:vinkar.gif]
Jubbe063
CITAT (Piccante @ 17-01-2014, 21:00) *
Varifrån kommer iden om att tålängd skulle ha någon relevans för härkomst??? Finns det någon studie på det eller varifrån kommer bilden?


Säkert från något rasbilogiskt institut från 30-talet, liknande den som låg i Uppsala.
Huggorm
Det kan väll ligga någon sanning i att olika folkslag olika former på fötterna, lika gärna som att man olika anletsdrag.
Gossen Ruda
Jag har två klövar istället. Undrar varifrån jag härstammar då?
Jubbe063
CITAT (Huggorm @ 17-01-2014, 21:43) *
Det kan väll ligga någon sanning i att olika folkslag olika former på fötterna, lika gärna som att man olika anletsdrag.


Nej, så är det inte. Formen på fötter och händer är inte specifikt för folkgrupper, dessa varierar lika mycket som kroppslängd och kroppsform etc. Variationerna inom folkgrupper är stor på samma sätt som likheter förekommer mellan individer från olika folkgrupper.

CITAT (Gossen Ruda @ 17-01-2014, 21:45) *
Jag har två klövar istället. Undrar varifrån jag härstammar då?


Du är släkt med tom Jones (tjuren från whales).
Monarda
CITAT (Piccante @ 17-01-2014, 21:00) *
Jag är nog en grekisk-romersk korsning.
Nu är DNA-genalogi väldigt inne o man kan beställa gentest på nätet och ladda upp sitt resultat och jämföra mot flera databaser. Man kan se sin härstamning genom att jämföra de haplogrupper som är vanligen förekommande. Varifrån kommer iden om att tålängd skulle ha någon relevans för härkomst??? Finns det någon studie på det eller varifrån kommer bilden?


Ta det för vad det är; lättsam underhållning.

CITAT (Gossen Ruda @ 17-01-2014, 21:45) *
Jag har två klövar istället. Undrar varifrån jag härstammar då?


Hm, har du horn och svans också? devil.gif
kerstin z5-6
erkar vara kelic -Celtic;) Viking alltså smile.gif
Huggorm
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-01-2014, 22:35) *
erkar vara kelic -Celtic;) Viking alltså smile.gif

Vikingarna måste väll ändå räknas som germaner?
gunsta
Önskar jag hade kattfötter
Wilmer
Nu blev jag kall om fötterna. Romare.
zissi
Från Egypten...känns tryggt att veta wink.gif
kerstin z5-6
CITAT (Huggorm @ 17-01-2014, 22:38) *
Vikingarna måste väll ändå räknas som germaner?

Absolut inte! kelter och germaner hade totalt olika kultur , stil på byggnader med mera.
Biggan_
CITAT (Eva i Skåne @ 17-01-2014, 21:09) *
Hej syrran [attachment=80036:vinkar.gif]

Hej, hej!
Monaxe
Grek, måste vara därför jag fryser och inte gillar snön!
Myosotis
CITAT (Eva i Skåne @ 17-01-2014, 18:37) *
Tror jag är en korsning biggrin.gif

laugh.gif

Jag är nog en alien. Mest lik egyptiern, men ringtån är för lång alien.gif
theseraphim
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-01-2014, 23:17) *
Absolut inte! kelter och germaner hade totalt olika kultur , stil på byggnader med mera.


Vikingarna var mer germaner än kelter i sin kultur och tro, asatron har ju tex sitt ursprung hos germanerna(förmodligen än längre ner mot svarta havet plus romarrikets gudar).
gnon49
Och jag är egyptier, tänka sig.
malcolm
Sorry Asterix, romare.
Peztis
Min högerfot är egyptier medan min opererade vänster numer är av grekisk härkomst!
Jag menar, om man kan bleka huden så man inte längre ser svart ut så kan man väl även operera om härkomsten av en fot?

Egentligen borde egyptierna ha den med längre pektå, det är ju där de har pyramider...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon