Full version: Bredband hos Comhem?
Ålgryte
Nu är jag ARRRG ranting.gif ranting.gifranting.gif och behöver skriva av mig - och kanske få medhåll och tips av någon hur jag ska agera....

Jag har sedan mååånga år mitt bredband hos Comhem. Jag surfar och skickar mail men laddar inte ner filmer eller "tunga" filer. Den lägsta hastigheten har därför varit mer än tillräcklig för mig i alla år.

I våras - tror jag det var - tvångshöjdes hastigheten och priset med 30%! OK allt blir dyrare men servicen blir sämre! Igår arbetade jag på nätet när jag plötsligt blir nerkopplad kl 24! Efter sökande via min smartphone fick jag veta att Comhem gjorde underhållsarbete till kl 06:00!!! I 6 timmar skulle jag således vara utan bredbandet! Detta är inte första gången de kopplar bort bredbandet för "underhåll"!!!

Idag talade jag med Kundtjänst som hävdar att först efter 24 tim avbrott blir det tal om kompensation!!! Avbrott för underhåll aviseras aldrig till kunderna i förväg: "eftersom det är på natten och det är inte så mycket trafik då" var förklaringen jag fick!

Jag har bett om IP-telefoni (INTE hos Comhem!) och inser att telefonen kommer vara ur funktion när Comhem plötsligt gör underhåll. Hur fungerar din bredbandsleverantör? Har du IP-telefoni som du är nöjd med?
Piccante
Jag bytte bort Comhem efter år av återkommande avbrott som berodde på felinstallerade fiberkablar i huset. De visste om felet men åtgärdade aldrig och gav aldrig kompensation för avbrott eftersom de sällan var över 24 timmar. Sen verkade de anställa arroganta typer utan närminne på kundtjänst så mina felanmälningar loggades aldrig så när jag påtalade återkommande fel så svarade de alltid: -nähäää har det hänt innan? vi har inga noteringar om problem hos dig.
pejori
CITAT (Piccante @ 23-01-2014, 10:55) *
Jag bytte bort Comhem efter år av återkommande avbrott som berodde på felinstallerade fiberkablar i huset. De visste om felet men åtgärdade aldrig och gav aldrig kompensation för avbrott eftersom de sällan var över 24 timmar. Sen verkade de anställa arroganta typer utan närminne på kundtjänst så mina felanmälningar loggades aldrig så när jag påtalade återkommande fel så svarade de alltid: -nähäää har det hänt innan? vi har inga noteringar om problem hos dig.


Hade samma problem med Com hem, och blev otroligt dåligt bemött.

Hade Ip-tel. som jag inte kunde prata i, då det kopplade ner hela tiden.

Bytte till Telia stadsnät och har inte haft ett avbrott på hela tiden. (2 år)


theseraphim
Hade deras bredband i många år när jag bodde i lägenhet och det var vara toppen. Avbrott gör alla leverantörer(har haft Telia, comhem, tiscali) och oftast från 24:00 till tidig morgon och det brukar stå på deras hemsida under planerade arbeten. Har Alltele nu och det är ett riktigt pajasföretag som jag tyvärr måste ha kvar ett halvår till(tyckte boxers kundtjänst var dålig men den var tusen gånger bättre än nollorna på Alltele som inte håller koll på något).
Jubbe063
Bästa bolaget jag haft, synd att jag var tvungen att byta i o m att min hyresvärd bytte bredbandsleverantör.
Eva i Skåne
Jag har tele2 fiber med ip-telefoni och tycker det funkar bra.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag har Comhem bredband men inte IPtelefonie. Några här försökte att övertala mig för flera år sedan men när dom inte hade någon telefon alls så blev det tyst.

Vi har också Telias fiber i huset men firman som la in det var så oförskämt mot alla boende här att många vägrar att använda det, jag med....
caprifol
Har sedan många år Comhem för alla tjänster - bredband, telefoni o TV och det fungerar perfekt. Aldrig några avbrott - peppar, peppar ta i trä... Det verkar som om alla bolag/operatörer är av samma skrot och korn. Har man otur blir det ett elände, för att inte tala om när man ska byta operatör. Själv släpper jag aldrig mer in Telia.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Det bästa var nog när Internet inte fungerade och jag ringde Comhem och sa det.

Då tyckte killen jag skulle gå in på deras hemsida...... Support som inte vet något
Ålgryte
Tack för alla synpunkter och erfarenheter!

Comhems support har vid tidigare samtal hänvisat mig också till sin hemsida: "Du har väl mobilt bredband också?" Det har jag visserligen men inte som reserv för Comhems avbrott!
Det är på kvällarna-småtimmarna jag har haft problem med avbrotten. Då har supporten stängt och när jag ringer dagen efter bryr de sig inte eftersom allt fungerar igen!

Jag har också fått rådet att kolla med grannarna i huset om de också har avbrott på TV / bredband! Vem ringer på hos grannar när Comhems support har stängt?

Telia erbjöd däremot kompensation när telefonen inte fungerade. Jag fick t.o.m ett lass jord efter att de grävt ner ny kabel i trädgården bravo.gif

gnon49
Numera tar jag ett avbrott på nätet med lite ro. Har telia 4g och det funkar till 95 % utan störningar. Värre var faktiskt när jag hade adsl och en osäker telefonledning som lade av då och då. Men inte behöver man väl ha bredband hos comhem bara för att man bor i deras fastigheter?
Ålgryte
Så är det dags igen... ranting.gif ranting.gif ranting.gif underhåll till klockan 06!!!

Ser att det är 3 veckor sedan sist. Även då en torsdagmorgon !
ranting.gif ranting.gif ranting.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Ålgryte @ 13-02-2014, 00:16) *
Så är det dags igen... ranting.gif ranting.gif ranting.gif underhåll till klockan 06!!!

Ser att det är 3 veckor sedan sist. Även då en torsdagmorgon !
ranting.gif ranting.gif ranting.gif



Jag satte på min dator 05.30 och då fungerade det.

Att man skall kolla med grannarna, det rådet har jag också fått. Inte går jag varje gång runt i huset im min internet inte fungerar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon