Full version: Mammografi
Klint
Ja så sitter jag med brevet från sjukvården där de skriver att det behövs en kompletterande undersökning med ev.kontakt med läkare.
Vad ska man tänka naturligtvis ska man tänka positivt, men en liten oro smyger sej ju in så är det.
Tid är bokad till den 10e februari så som tur är går det ganska fort.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Klint försöker att inte tänka på det värsta. Man skall tänka att det är bra när dom är noga. Hade det också en gång och det var ingenting.
Klint
Jo det är klart bra att de är noga. Skönt att höra att det gick bra för dej!
Monarda
Jag vet också hur det känns att få ett sådant brev och självklart blir man orolig. Men även för mig slutade det lyckligt då det bara var en förkalkning som syntes på röntgen. Kände att jag var i trygga händer.
Solstormig
Jag fick ta om bilderna en gång för att den ena bilden var dålig. Gjorde om mammografin och allt var okej. Ta inte ut oron i förskott! Vi hoppas på det bästa!
Eva i Skåne
Kan mycket väl förstå att du känner oro, men tänk positivt! Skönt att du fick en ny tid så snabbt så du inte behöver gå en månad och vänta.
Jag håller tummarna för dig att det är ofarligt. smiley_small_hug.gif
Klint
Tack för att ni bryr er.
Försöker att vara positiv. Jag är ju ganska så tuff utåt men usch va vek jag är innerst inne. Jo jag är rädd och tårarna kommer, får inte tag på mamma blir nog bättre när vi pratat Gubben jobbat natt klart han hade velat att jag väckt honom när jag berättar men det är ju inte så farligt bara en koll, känns redan bättre!
Nä nu får jag hitta på nåt bra att göra smiley_small_hug.gif
pejori
Stackars dig. trostar.gif

Inte helt lätt att skjuta undan tankarna, men tiden går trots allt fort.

Håller alla tummar jag kan, för att det ska gå bra.


Monaxe
Det är ofta man behöver ta kompletterande bilder, som sagts tidigare, bara bra att de är noggranna.

OM det skulle vara något som man vill åtgärda, då är det ju bara bra att man finner det och att man kan fixa det så fort som möjligt.

Förstår att du oroar dej, men det kommer absolut att gå bra!
zissi
Jag har också blivit kallad på en ny mammografi som du, av vilken anledning vet jag inte, men den var helt ok.

Vill naturligtvis inte nonchalera din oro för det. Det är ju så vi reagerar trostar.gif
kerstin z5-6
Oftast är det kalk eller en sned o vind bild, bra att de kollar upp och är det nåt lurt fixar de det med . Lycka till!
Klint
Tack för att ni delar med er! wub.gif Nu känns det bättre,nu tar vi en sak i taget! tummenupp.gif
strandskatan
Min dotter fick också ta en extra röntgen, det är hur vanligt som helst. Själv vägrar jag leta efter sjukdomar som jag inte tror att jag har, så jag går aldrig på mammografi.
Monarda
CITAT (Klint @ 06-02-2014, 14:26) *
Tack för att ni delar med er! wub.gif Nu känns det bättre,nu tar vi en sak i taget! tummenupp.gif

Vi håller alla tummarna för dig i morgon, Klint.
Klint
Gulle dej! Vet inte om jag får något besked imorgon , men får väl veta mer än idag iallafall. Har en fruktansvärd huvudvärk min man tror det är spänningshuvudvärk och det kan nog stämma, får försöka göra något.
fvd
Bamyl med koffein eller Treo comp brustabletter (eller ngn annan sort med samma innehåll) brukar hjälpa när huvudvärken är hemsk,
caprifol
Och Klint, bryt inte ihop OM de skulle meddela att de vill punktera! Ingen fara - har gjort det flera gånger, och det har varit helt ofarliga små cystor som inte krävt någon åtgärd utan försvunnit. Det är alltså en extra säkerhetsåtgärd.
pejori
I morgon hålls alla tummar för dig, Klint. rose.gif
Eva i Skåne
Så klart vi håller tummarna för dig Klint smiley_small_hug.gif
Klint
Känns skönt att ni tänker på mej, bra att du skrev det där caprifol, känner mej helt ok nu, så jag försöker nog sova snart.
Biggan_
CITAT (caprifol @ 09-02-2014, 18:14) *
Och Klint, bryt inte ihop OM de skulle meddela att de vill punktera! Ingen fara - har gjort det flera gånger, och det har varit helt ofarliga små cystor som inte krävt någon åtgärd utan försvunnit. Det är alltså en extra säkerhetsåtgärd.

Jag har också varit med om detta, och håller med!
Jag håller också tummarna för dej! kompiskram.gif
Klint
[attachment=80276:1392114964848.jpg]

De här vill jag dela med er alla Goa odlaiter! Jag köpte dem igår för att fira! Det blev en punktering, det visade sej bara vara en vätskeansamling. Jag frågade är det 100% och de garanterade läkaren! Jag har förstått att ni har varit några som funderade. Jag gjorde nån sorts affärsrally sen så när jag kom hem var det bara sängen som hägrade.
Men än en gång tack för alla tummar som hållits och att ni berättat vad ni varit med om, det här varit till mycket stort stöd

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

[attachment=80278:20140211_110722.jpg][attachment=80278:20140211_110722.jpg]
Natur liv
tummenupp.gif
gunsta
biggrin.gif
strandskatan
Underbart! Kan rent av vara nyttigt att få sig ett skrämskott ibland, så man förstår att uppskatta livet...
Eva i Skåne
Vi glädjs med dig


[attachment=80280:elefantkram.gif]
Solstormig
Härligt med glada nyheter! Njut och lägg känslan på minnet! rose.gif
Monaxe
Oh så skönt, härligt att det var goda nyheter! rose.gif
pejori
Så härligt att höra. 000.gif

Jättegrattis. blomma.gif


Monarda
Vi gläds med dig Klint!
Biggan_
Jätteskönt Klint, där föll en stor sten! kompiskram.gif
zissi
Så skönt att höra kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon